Laurel Hubbardin mukana Tokion olympialaisiin astelee urheilun monimutkaisin kysymys
"Laurel Hubbardin mukana Tokion olympialaisiin astelee urheilun monimutkaisin kysymys – Uusiseelantilainen painonnostaja on olympiahistorian tiettävästi ensimmäinen transsukupuolinen kilpailija"
https://www.ess.fi/urheilu/4238967
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Jutussa haastatellun Amnestyn Suomen osaston johtajan mielestä kenen tahansa miehen pitäisi päästä urheilemaan naisten sarjaan jos mies vain itse sanoo olevansa nainen. Kuka kertoisi Amnestylle, ettei mies muutu naiseksi sillä, että mies itse sanoo olevansa nyt nainen.
Se on jännä juttu, miten transien oikeudet menee esim. tässäkin asiassa biologisten naisten oikeuksien edelle. Heillä on oikeus kilpailla, biologisilla naisilla ei ole oikeutta kilpailla vain toisia biologisia naisia vastaan kuten reilua olisi?
Vierailija kirjoitti:
Saako tavalliset miehetkin vihapuhetta niskaansa transseilta? Vai kohdistuuko viha ainostaan naisiin? Miehet tunnetusti sortaa naisia, eli siinä mielessä käy järkeen, että naista leikkivä mies tekee näin.
Kaikki vihaa cissu-miehiä
Vierailija kirjoitti:
Jutussa haastatellun Amnestyn Suomen osaston johtajan mielestä kenen tahansa miehen pitäisi päästä urheilemaan naisten sarjaan jos mies vain itse sanoo olevansa nainen. Kuka kertoisi Amnestylle, ettei mies muutu naiseksi sillä, että mies itse sanoo olevansa nyt nainen.
No ei sitä kukaan hänelle voi kertoa, koska sen asian kertoja canceloitaisiin välittömästi.
Keskusteluahan tästä asiasta ei sallita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä juttu, miten transien oikeudet menee esim. tässäkin asiassa biologisten naisten oikeuksien edelle. Heillä on oikeus kilpailla, biologisilla naisilla ei ole oikeutta kilpailla vain toisia biologisia naisia vastaan kuten reilua olisi?
Kerro sinä. Miksi biologiset oikeudet on venytetty äärimmilleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ne oikeudet joskus menevät.
Keinoalkuisilla lapsilla on lain määräämä oikeus saada tietoonsa sukusolujen luovuttaja eli esimerkiksi biologinen isä. Tätä samaa oikeutta ei ole avioliitossa syntyneellä lapsella vaan äiti on hakenut siemenet naapurista tai laivalta, eikä kellään ole mitään tietoa asiasta. Kuolinvuoteella sitten kerrotaan totuus minmkä kaikki on tienny, mutta kukaan ei ole sanonut ääneen.
Tästä miehestä on netti täynnä meemejä 😄 olympialaisissa taisi olla muutama muu entinen mies naistensarjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ne oikeudet joskus menevät.
Keinoalkuisilla lapsilla on lain määräämä oikeus saada tietoonsa sukusolujen luovuttaja eli esimerkiksi biologinen isä. Tätä samaa oikeutta ei ole avioliitossa syntyneellä lapsella vaan äiti on hakenut siemenet naapurista tai laivalta, eikä kellään ole mitään tietoa asiasta. Kuolinvuoteella sitten kerrotaan totuus minmkä kaikki on tienny, mutta kukaan ei ole sanonut ääneen.
Tästäkään ei saa keskustella, koska naisten oikeudet....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä painonnostosta, mutta joissain lajeissa testosteronille ylärajat. Jos nämä rajat eivät ylity niin hänellä on oikeus kilpailla naistensarjassa.
Mutta miksi miehillä pitäisi olla oikeus kilpailla naisten sarjassa?
Mutta kun hän ei ole mies enää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako tavalliset miehetkin vihapuhetta niskaansa transseilta? Vai kohdistuuko viha ainostaan naisiin? Miehet tunnetusti sortaa naisia, eli siinä mielessä käy järkeen, että naista leikkivä mies tekee näin.
Ehkä, mutta transit eivät uskalla hyökätä heidän kimppuunsa samalla lailla kuten biologisten naisten.
Sanna Marinin johtama naishallitus ajaa tätä Suomeenkin.
Äänestäkää ihmeessä naiset sitä vihervasemmistoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että joiltakin biologisilta naisiltakin on kielletty kilpailemasta. Jos on liian korkeat luontaiset testosteronit.
Noissa urheilun säännöissä ei ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
"Kansainvälisen olympiakomitean KOK:n nykyisten sääntöjen mukaan transnainen voi siirtyä kilpailemaan naisten sarjaan alentamalla testosteroniarvonsa alle kymmeneen nanomooliin litrassa vähintään vuodeksi. Sen lisäksi tarvitaan vain urheilijan oma ilmoitus ja ovi naisten sarjaan on auki.
– Mitään operaatiota ei tarvita. Testosteronin alentaminen ja oma ilmoitus riittävät. Itse asiassa tämä on KOK:n suositus, jota kansainväliset liitot soveltavat, Suomen urheilun eettisen keskuksen SUEKin lääketieteellinen asiantuntija Pekka Rauhala kertoo."
Mistä htin hatusta vetäistyllä testoteroniarvolla määritellään sukupuolia? Sukupuoli määritellään kromosomeista, ei omasta ilmoituksesta. Maailma ja etenkin urheilumaailma on pahasti sekaisin.
Olisiko viisainta OIKEIDEN naisten boikotoida friikkisirkusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä painonnostosta, mutta joissain lajeissa testosteronille ylärajat. Jos nämä rajat eivät ylity niin hänellä on oikeus kilpailla naistensarjassa.
Mutta miksi miehillä pitäisi olla oikeus kilpailla naisten sarjassa?
Mutta kun hän ei ole mies enää
Millä perusteella? Hän ei edes yritä olla nainen muuten kuin paperilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä, mutta transit eivät uskalla hyökätä heidän kimppuunsa samalla lailla kuten biologisten naisten.
Uskaltaa toki, meitä ei vain kiinnosta mitä joku lumihiutale ulìsee.
Siinä on katsos se ero, että nuo ovat kuin lapsia. Lapsi haluaa ja haluaa. Naiset ovat tottuneet toteuttamaan vaatimukset joten he ovat helppo kohde. Miehet taas käskee painua halvettiin ja jos siihen mopoon tai poniin haluaa osia, ostaa ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että joiltakin biologisilta naisiltakin on kielletty kilpailemasta. Jos on liian korkeat luontaiset testosteronit.
Noissa urheilun säännöissä ei ole mitään järkeä.
Eikä ole. Luontaisille naisille ei ole testorajoja. Ainoastaan heille, joilla on miehen kromosomit ja kivekset. Esim. Semenya. Testosteronisääntö koskee vain XY-kromosomisia.
Tästä on tehty nyt joku ongelma, vaikka järjellä ajateltuna mitään ongelmaa ei ole! Transnainen ei voi fysiikastaan saamansa epäreilun edun vuoksi kilpailla naisten sarjassa. PISTE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on nainen, joka syntyi väärään (eli miehen) ruumiseen. Näin nämä henkilöt kokevat itsensä. Evoluutiolla meni mönkään. Siitäkö pitäisi rankaista lisää?
Mistä haluat rangaista naiskilpailijoita, joilta mies vie mitaleja kisoissa ja paikan olympialaisissa? Sukupuolille on omat sarjat fyysisten erojen vuoksi eikä identiteettisyistä.
Mutta kun ei naisten sarjassa saa urheilla naisetkaan joilla on poikkeava biologia.
Niissä säännöissä ei ole mitään järkeä.
Valkoinen, etuoikeutettu heteromies pääsi tumman, huonoista oloista lähtöisin olevan nuoren naisen sijaan olympialaisiin edustamaan naisten lajissa. Jepjep.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on tehty nyt joku ongelma, vaikka järjellä ajateltuna mitään ongelmaa ei ole! Transnainen ei voi fysiikastaan saamansa epäreilun edun vuoksi kilpailla naisten sarjassa. PISTE.
Minkäs teet kun se ei passissa ole enää transnainen vaan nainen.
Miksi se sinua kiinnostaa.