Kun moottoriveneilet, tervehditkö muita moottoriveneilijöitä kädenheilautuksella ohi ajaessasi?
Pitääkö niin tehdä?
Tänään oltiin vain miehen vanhempien kanssa moottoriveneilemässä heidän veneellään ja he heiluttivat kaikille ohi ajaville.
Kaikki eivät kuitenkaan heiluttaneet takaisin.
Kommentit (19)
Tää on täysin aiheen vierestä, mut mun mielestä on kivaa, ku jotkut bussikuskit heilauttaa toiselle bussien tullessa vastaan.
Kyllä moikkaan! En tietty kaikille vilkasliikenteisellä veneväylällä, mutta yksittäisille veneilijöille ja tutuille.
Rekkakuskit, prätkät ja karavaanarit moikkaavat myös aina toisilleen :-)
Voitais aloittaa sellainen uusi tapa, että keillä on samanlainen auto tervehtii toisiaan.
Joo, tervehtiminen on aina junttia. Ja ylipäätään toisten ihmisten huomaaminen.
Kyllä se kuuluu tapoihin. Myös purjehtiessani, ja ehkä varsinkin silloin.
Kyllä vaan, ainakin täällä kaakon rannikolla kaikki tekee niin.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 21:23"]Voitais aloittaa sellainen uusi tapa, että keillä on samanlainen auto tervehtii toisiaan.
[/quote]Sellainen tapa tietyillä, vähän ehkä harvinaisimmilla merkeillä jo onkin.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 21:23"]Voitais aloittaa sellainen uusi tapa, että keillä on samanlainen auto tervehtii toisiaan.
[/quote]
Mä oon miettinyt ihan samaa!!! Aina kun tulee saman merkkinen auto vastaan kun itellä on niin tekisi mieli tervehtiä!
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 21:23"]
Voitais aloittaa sellainen uusi tapa, että keillä on samanlainen auto tervehtii toisiaan.
[/quote]
Siis vanha tapa, joka on unohtunut.
Olen huomannut että moottoripyöräilijätkään eivät enää tervehdi toisiaan, ehkä se on tämä kansainvälistyminen ja sivistys.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 21:01"]Tää on täysin aiheen vierestä, mut mun mielestä on kivaa, ku jotkut bussikuskit heilauttaa toiselle bussien tullessa vastaan.
[/quote]
Mä tykkään tästä tavasta kanssa. :-)
Tervehdimme kaikkia vesillä liikkujia: soutuveneilijöistä matkustajalaivoihin. Kuuluu etikettiin.4121
Tervehdimme kaikkia vesillä liikkujia: soutuveneilijöistä matkustajalaivoihin. Kuuluu etikettiin.4121
Merellä vähän niin kuin kuuluu tervehtiä ohimeneviä, mitä vanhempi veneilijä, sitä todennäköisemmin varmaan on tervehtijä. Purjevenekokemuksella (isäni veneellä lapsuudessa purjehtineena) sanon tämän :)
Yleensä annan puolikuun paistaa.