Minne Skotlannissa kannattaa muuttaa?
Olen miettinyt Aberdeenia ja Edinburghia. Onko täällä Skotlannissa asuvia/asuneita jotka osaisivat neuvoa? Muita kapunkeja?
Kommentit (21)
Perth.
Glasgow.
Aberdeen is nearly always "cold". Freezing winds.
Near some lakes. Googleta.
Be aware you may not first understand local people, as they do have strong dialects.
Scotts are lovely people though.
Vierailija kirjoitti:
Edinburgh olisi mun unelma :(
N27
Sama
Ei mihinkään niin kauan kuin Skotlanti ei ole osa EU:ta.
Vierailija kirjoitti:
N27
Ihan symppis paikka, mutta se sateisuus, tuulisuus sekä kämppien kylmyys ja homeisuus alkaa lopulta tökkimään. Skandinavian maissa on korkeampi elintaso
M32
Harva suomalainen on useammassa asunut. Ja vielä hervemmalla on mahdollisuus itse päättää, mihin muuttaa, paitsi au-pairiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N27
Ihan symppis paikka, mutta se sateisuus, tuulisuus sekä kämppien kylmyys ja homeisuus alkaa lopulta tökkimään. Skandinavian maissa on korkeampi elintaso
M32
Sateisuus ei tällaista vampyyria haittaisi, mutta homeiset kämpät ovat terveysriski. Edinburghin arkkitehtuuri on niin kovin kaunista! Kuin astuisi Harry Potter -elokuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N27
M32
Saako udella, miksi ja kauanko asuit Edinburghissa? Millaisia paikalliset ovat jos yleistetään?
Minä varmaan muuttaisin aluksi johonkin taloon. Sitten voisi katsella olisiko muita vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N27
M32
Skandinaviassa puhutaan ruotsia, norjaa ja tanskaa, jotka ovat kaikki hirveän rumia kieliä. Etelämpänä sitten Hollanti ei ole kielen puolesta sekään yhtään parempi vaihtoehto;D Saksa on takapajula ja sitten Ranskassa, Italiassa tai Espanjassa mikään ei ikinä toimi.
Mihin tässä sitä edes kannattaisi muuttaa:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N27
M32
Saako udella, miksi ja kauanko asuit Edinburghissa? Millaisia paikalliset ovat jos yleistetään?
Olin vaihdossa Edinburghin yliopistossa. Paikalliset ovat erittäin mukavia ja vieraanvaraisia vaikkakin täytyy myöntää, että aika pitkälti vietin aikaani muiden (muualta tulleiden) opiskelijoiden kanssa eli kontaktini paikallisiin oli lähinnä parissa pubissa ja kaupan kanssa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N27
M32
Olin vaihdossa Edinburghin yliopistossa. Paikalliset ovat erittäin mukavia ja vieraanvaraisia vaikkakin täytyy myöntää, että aika pitkälti vietin aikaani muiden (muualta tulleiden) opiskelijoiden kanssa eli kontaktini paikallisiin oli lähinnä parissa pubissa ja kaupan kanssa kanssa.
*kaupan kassan kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N27
M32
*nieleskelee kateudesta merkonomin papereilla*
Jos haluat kaupunkiin muuttaa niin Edinburghan on kiva joo. Jos haluaa vähän väljempää niin sitten sinne pohjoisemmaksi.
Asuin vuoden Invernessissä. Kiva pieni kaupunki, josta pääsee autolla moniin upeisiin ylämaan kohteisiin. Edinburgh kaupunkina yhtiä suosikkejani, mutta en haluaisi asua ainakaan liian lähellä keskustaa. Aika turistien täyttämä (ennen koronaa).
N27