Miksi miehet alkavat aina seurassani korostamaan,
että ovat varattuja?
Olen itsekin varattu, enkä todellakaan flirttaile työpaikalla tai ole muutenkaan tyrkky. Silti suurin osa miehistä aloittaa lounaskeskustelut kanssani mainitsemalla jotain tyttöystävästään tai vaimostaan. Itselleni ei tulisi mieleenkään avata töissä keskustelua esim. mieheni kurkkukivusta.
Tämä siis on nyt alkanut ärsyttämään.
Kommentit (53)
Tämä on taas suomalainen ongelma.
Mulle on käynyt niin ja noin puoli vuotta tästä mies oli selvästi ihastunut muhun, vaikka vieläkin varattu. Olen ehkä hieman flirtti, en kuitenkaan tyrkky enkä ollut iskemässä. Mä luulen että mies halusi muistuttaa ikään kuin itselleen omasta tilanteestaan. Ehkä jotkin tunteet olivat heräämässä. Jos taas minä mainitsin avomieheni, silloin ei oltu vielä erottu, niin mies meni hiljaiseksi. Satutimme toisiamme puhumalla suhteestamme.
Nyt mä olen eronnut ja tämä mies on edelleenkin läheinen. Tunteet eivät ole kuolleet. Ei kai ne koskaan kuole. Mitään konkreettista ei ole tapahtunut. Jokin vahva side on välillämme pysyvästi.
Äh, ap tässä nyt vaan imartelee itseään,oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Muistuttavat itseään upean naisen seurassa
Tämä. LOL
Mulle noin on tapahtunut kun olen puhunut vain omalla vilkkaan puheliaalla tavalla toisen kanssa. En ole mitenkään iskenyt. Silloin tyttöystävän mainitseminen loukkaa. Se on mulle merkki siitä, että mies kuvitteli mun iskevän häntä ja halusi näpäyttää. Sen jälkeen on vähän niinkuin että anteeks mitä, että mitähän sä halusit kertoa.
Tälläinen kommentti mieheltä ei ole tullut kännissä, ei baarissa eikä missään pokaamistilanteessa. Minähän en edes koskaan iske vaan annan miehen tehdä aloitteen. En tiedä onko se miehen tapa varoittaa itseään, koska joskus tälläisen tilanteen jälkeen miehen tunteet ovat valmistuneet minua kohtaan.
Pitävät sinua naisena, joka kiinnostuu varatuista. Eivät sano sitä sen takia ettet turhaan haksahtaisi heihin, vaan siksi että kertomalla statuksestaan nostavat mahdollisuuksiaan kaataa sinut.
Vierailija kirjoitti:
että ovat varattuja?
Olen itsekin varattu, enkä todellakaan flirttaile työpaikalla tai ole muutenkaan tyrkky. Silti suurin osa miehistä aloittaa lounaskeskustelut kanssani mainitsemalla jotain tyttöystävästään tai vaimostaan. Itselleni ei tulisi mieleenkään avata töissä keskustelua esim. mieheni kurkkukivusta.
Tämä siis on nyt alkanut ärsyttämään.
Joskus kiinnittänyt huomiota samaan.
Mä luulen että se johtuu siitä, että miehet hahmottavat naiset aina seksin kautta. Ei niille tule edes mieleen, että sä voisit olla varattu, tai että sua nyt vaan ei kiinnostaisi muutenkaan, vaikka olisit vapaa.
Eli ilman muuta mies olettaa, että sä varmaankin olet tosi kiinnostunut, joten sua täytyy vähän toppuutella. Tosiasiassa mies projosoi omaa kiinnostustaan sinua kohtaan kuvittelemalla, että sinä olet kiinnostunut hänestä.
Olen itsekin törmännyt ilmiöön. Jokin aika sitten tapasin työkuvioiden kautta miehen, joka oli hirveän huolissaan siitä, että minä ihastun häneen. Teki mieli sanoa että rest assured, ei tule tapahtumaan ;)
Mutta enpä sitten sanonut mitään, koska hänen loukkaantumisensa olisi voinut haitata erästä työprojektia. Hymyilin vaan haikean näköisenä. Hah aha.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Mulle noin on tapahtunut kun olen puhunut vain omalla vilkkaan puheliaalla tavalla toisen kanssa. En ole mitenkään iskenyt. Silloin tyttöystävän mainitseminen loukkaa. Se on mulle merkki siitä, että mies kuvitteli mun iskevän häntä ja halusi näpäyttää. Sen jälkeen on vähän niinkuin että anteeks mitä, että mitähän sä halusit kertoa.
Tälläinen kommentti mieheltä ei ole tullut kännissä, ei baarissa eikä missään pokaamistilanteessa. Minähän en edes koskaan iske vaan annan miehen tehdä aloitteen. En tiedä onko se miehen tapa varoittaa itseään, koska joskus tälläisen tilanteen jälkeen miehen tunteet ovat valmistuneet minua kohtaan.
Näpäyttää? Tuohan on kohteliainta mitä voi tuossa tilanteessa tehdä. Toivon aina että nainen kertoo heti kun vain mahdollista omasta parisuhteestaan tai sinkkuudestaan. Jos toinen paljastuu varatuksi, voi jutella vapautuneemmin niitä näitä, kun tietää ettei mahdollisuuksia muuhun ole. Ja jos on sinkku, ymmärtää että toinen näyttää tavallaan vihreää valoa katsotaan mitä tästä tulee - ajatuksella.
Tarkkaile, oletko sinä se, joka haleutuu näissä tilanteissa miehen seuraan, vai mies sinun seuraan. Testaa vaikka tarkoituksella, että menetkö itse näissä tilanteissa miehen viereen istumaan, vai tuleeko mies sinun viereen istumaan.
Tuo puolisosta puhuminenhan tarkoittaa joko sitä, että "vaikka tulin tähän viereesi, niin en yritä iskeä, vaan muuten vaan on kiva höpöttää kanssasi". Jos taas hakeudut toisen luo ja se toinen phuu puolisosta, se kyllä viestii siitä, että hän on kokenut tarpeelliseksi julistaa "olen sitten naimisissa, joten kaikki keskustelut käydään siltä pohjalta". Eli joko hän vain varmistaa tai sitten olet ollut jotenkin tuppautuva tai tyrkky. Moni mies kokee suoraan silmiin katsomisen ja hymyilyn sekä etenkin hiusten vähäisenkin sukimisen flirttinä, joten se voi tuntua tyrkkymäiseltä tai tuppautumiselta, jos toimit niin ja jos on kyse siitä, että itse hakeudut heidän seuraan.
Voi myös olla, että sinun liittymistä mieskööriin ihmetellään selän takana ja on polemisoitu, että saatat yrittää iskeä jonkun heistä ja kaikki sitten sen takia varmistelevat, kun seuraan hakeudut.
Neuvo: Avaa aina kaikissa tilanteissa itse iloinen keskustelu, joka liittyy rennosti osin työhön äläkä vie keskustelua yksityisille tasoille. Toki on hyvä sopiviin kohtiin tuoda esiin, että huomioit parisuhdestatuksen, jos toinen on sen jossian sinulle esiin tuonut. jos vaikka puhut jostain puutarhatöistä, tai joku pöydässä puhuu, voit kysyä, että "onkos teidän omakotitalossa iso puutarha ja tykkäättekö laittaa sitä"? Monikkomuodossa kun kysyt, niin huomioit vaimon ja kun et sitten vaan mitään henkilökohtaista sen kummemmin kysele, ettei tunnu utelulta tyyliin "minkälainen värimaailma teidän kodissa on tms.".
Menimme kerran 3 hengen naisporukalla syömään. Muut pöydät olivat täynnä, mutta yksi iso oli pääosin vapaa, siinä istui vain yksi aika ruma mies. Kystin kohteliaasti, että onko vapaata ja saadaanko istua siihen. Mies totesi hirveän närkästyneenä minulle, että hän seurustelee. Että ilmeisesti hän kuvitteli minun yrittävän iskeä häntä... ja siis tosi epäkiinnostavan näköinen mies mielestäni...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näpäyttää? Tuohan on kohteliainta mitä voi tuossa tilanteessa tehdä. Toivon aina että nainen kertoo heti kun vain mahdollista omasta parisuhteestaan tai sinkkuudestaan. Jos toinen paljastuu varatuksi, voi jutella vapautuneemmin niitä näitä, kun tietää ettei mahdollisuuksia muuhun ole. Ja jos on sinkku, ymmärtää että toinen näyttää tavallaan vihreää valoa katsotaan mitä tästä tulee - ajatuksella.
Mä olen siis se jolle vastasit. Olen todella puhelias ja helposti lähestyttävä. Minuun ihastutaan helposti ja samoin itsekkin ihastun helposti. Saatan myös puhua miesten kanssa muustakin kuin säästä, sekä syvällisistä asioista että kevyistä asioista. Katson yleensä silmiin kun puhutaan. Joskus se tyttöystävän mainitseminen vain latistaa koko tunnelman, kun tarkoitus oli heittää läppää ja vain jutella. Usein olen itsekkin kartalla siinä missä mennään eli tiedän kyseisen henkilön olevan varattu ja siksi en toimikkaan mitenkään ennen kuin selkeästi vihreä valo palaa.
Mä en ole edes koskaan pettänyt ja olen ollut varattuna lähes koko aikuisikäni. Mä en tiedä miksi miehet haluavat mainita varattu statuksestaan vaikka tiedän jo siitä eikä mun käytös ole edes mitään iskemistä.
Kuulostaa ihan Santulta, joka keinuttelee lanteitaan ja syystä tai toisesta mainitsee vaimonsa vähän väliä. Ja huom. En ole kiinnostunut hänestä ja hänen epämääräisestä kaljustaan.
Puolisosta mainitseminen on ikäänkuin vinkki että " En ole iskemässä vaan haluan vain jutella" Sinua taas ärsyttää kun toivoisit kaikkien kulkevan muna pystyssä ympärilläsi. LUTKA!