Ääni ja henkilö eriparia?
Oletteko huomanneet että joidenkin ääni ei stemmaa ulkonäköön. Puhelimessa saa aivan eri mielikuvan henkilöstä yhdistäen hänet tummaksi tai vaaleaksi, pitkäkäsi tai pätkäksi, kauniiksi tai rumaksi......
Sitten kun tapaa henkilön ei voi uskoa että tuo paskakasa oli se puhelimen miellyttävä ihminen.
Kasvotustenkin keskustellessa joidenkin puhetyyli ja ääni ei myöskään sovi yleisolemukseen.
Hassu homma.
Kommentit (41)
Kato, sä oot varmaan törmännyt minuun. Mulla on kuulemma kaunis ääni ja ooon hyvä laulamaan ja oon ääninäytellytkin, mutta oikeasti oon ihan sikaruma. Mutta sitä en ymmärrä että miten näytän paskakasalta? Kyllä mulla yleensä hygienia on kunnossa.
En tajua miksi noin rumasti pitää ihmisiä nimitellä. "Paskakasa"
Joku teinikö siellä kirjoittaa?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 14:45"]Kiira Korven ääni yllätti.
[/quote]
Kiiralla on ikävä nariseva ääni, ja jotenkin ikävä tapa puhua, sellaista valutusta koko ajan. En tykkää.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 14:26"]
Joo! Mulla kävi näin mun koiran kasvattajan kanssa. Puhelimessa sain mielikuvan pitkästä, hoikasta ja tyylikkäästä naisesta, jolla on tummat, kauniisti laitetut hiukset ja kalliit silmälasit. Totuuden kävellessä ovella vastaan meinasin lentää perseelleni. Edessäni seisoi korkeintaan 160cm pitkä, 30kg ylipainoa omaava harvahampainen nainen, jonka tyyli oli suoraan kirppiksen roskakatoksesta ja hiukset tyyliä petolinnun perse. Vieläkin ihmettelen, miten mielikuvani ampui niin huolella ohi.
[/quote]
Voi ei, minulla on siis jossain kaksoisolento!
Laulaja-lauluntekijä Sia ei näytä yhtään siltä, miltä kuulostaa. Äänen perusteella luulisi parikymppiseksi.
Muistaako joku Ripa Ruutua? Oli telkkarijuontaja, jonka naamaa ei näytetty ja sen matala, miehekäs ääni sai akkojen pöksyt märäksi. Lopulta tuli kasvoineen julkisuuteen ja ... no joo.
Mua ei meinattu uskoa puhelimessa täysi ikäisen tyttäreni äidiksi, kuulostin kuulema liian nuorelta.
Sampo Marjomaan ääni on mielestäni eriparia tyypin muun olemuksen kanssa. Varsinkin vielä muutama vuosi sitten, kun Sampo oli nuorempi, se matala monotoninen ääni oli vielä enemmän ristiriidassa ulkonäön kanssa. Ulkonäön perusteella olisin odottanut, että hänellä on korkeampi ja poikamaisempi ääni. Muuten Sampo on kyllä mainio ja ääneenkin olen jo tottunut. :)
Samoin Amadeus Lundbergillä on vanhemman miehen lauluääni. Toki ääni on komea ja sopii iskelmämusiikkiin, mutta hänelläkin luulisi ulkonäön perusteella olevan paljon poikamaisempi ääni.
Sillä yhellä tanssija anskulla on outo puhetyyli/ääni
Hyvät laulajat ovat usein ei niin kauniita. Kauniit taas huonoja laulajia.
Mua on usein luultu lapseksi puhelimessa.
Mistähän se johtuu että pyrimme päätelemään ihmisen ulkonäön äänen perusteella? Aika hassua joten psykologit haloo!
Entäs Jesse Kaikuranta? Minulle tuli äänestä mieleen kuvankaunis parikymppinen mies, jolla on puolipitkät vaaleanruskeat hiukset jne.
Harvemmin. Yleensä ääni sopii kantajalleen.
Amerikkalaisessa näytöspainissa Shawn Michaels.
Massiivisillakin negridimiehillä on usein melko kimeä ääni.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:11"]
Mua on usein luultu lapseksi puhelimessa.
[/quote]Olisikohan puhelinseksi siis arveluttavaa?
Maria Nordin ja Jyrki Katainen ainakin. Jyrki on kyllä harjoitellut tietoisesti ja feikkauksen myös kuulee läpi. Maria taas... Hän ei kai ole koskaan halunnut kasvaa lapsen roolista? Kun kysymys ei ole pelkästään äänenkorkeudesta, vaan koko muukin puhetyyli on vähän lapsenomainen.
Tämä Kashmir (?) joka laulaa sen vadelmavene-renkutuksen! Olin kuvitellu vaaleaksi laihanhonteloksi pitkätukkahipiksi, tai jotenkin Jukka Pojan hampunkasvattajalookin omaavaksi. Meinasin pyörtyä hämmennyksestä musiikkivideon nähdessäni!
Poliisit-sarjasta se yksi (Vantaan?) poliisi, raamikas mies, jonka ääni on todella nasaali.