Ääni ja henkilö eriparia?
Oletteko huomanneet että joidenkin ääni ei stemmaa ulkonäköön. Puhelimessa saa aivan eri mielikuvan henkilöstä yhdistäen hänet tummaksi tai vaaleaksi, pitkäkäsi tai pätkäksi, kauniiksi tai rumaksi......
Sitten kun tapaa henkilön ei voi uskoa että tuo paskakasa oli se puhelimen miellyttävä ihminen.
Kasvotustenkin keskustellessa joidenkin puhetyyli ja ääni ei myöskään sovi yleisolemukseen.
Hassu homma.
Kommentit (41)
Joo! Mulla kävi näin mun koiran kasvattajan kanssa. Puhelimessa sain mielikuvan pitkästä, hoikasta ja tyylikkäästä naisesta, jolla on tummat, kauniisti laitetut hiukset ja kalliit silmälasit. Totuuden kävellessä ovella vastaan meinasin lentää perseelleni. Edessäni seisoi korkeintaan 160cm pitkä, 30kg ylipainoa omaava harvahampainen nainen, jonka tyyli oli suoraan kirppiksen roskakatoksesta ja hiukset tyyliä petolinnun perse. Vieläkin ihmettelen, miten mielikuvani ampui niin huolella ohi.
Hihih tätä käy aika usein! Varsinki radiojuontajilla ei juuri koskaan mun mielestä ulkonäkö vastaa ääntä! :)
Mun äänen taas sanotaan vastaavan täysin ulkonäköäni.
Dressman-ääni, näyttelijä ja ääninäyttelijä Veikko Honkanen, on hyväesimerkki tästä.Äänen perusteella luulisi tummaksi ja jykeväksi.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 14:45"]Kiira Korven ääni yllätti.
[/quote]
Vois olla Ilta-Sanomien otsikko.
Ohis, sori.
Lenita Airiston piipitys pikkutytön äänellä, huh sentään.
Topi Sorsakoski, ah mikä ääni ja hyi mikä ulkomuoto.
Haha, just mietin tätä kun tulin lääkäristä. Kuulin kun lääkäri jutteli edelliselle potilaalle ja oletin, että lääkäri on joku parikymppinen vastavalmistunut. Yllätys oli aikamoinen kun vastassa oli arviolta sellainen viisikymppinen tohtoritäti :o
Jorma Uotinen ja lauluäänensä. Puheääni ei yllätys.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 14:59"]Jorma Uotinen ja lauluäänensä. Puheääni ei yllätys.
[/quote]
Ohis. Sais jättää laulamatta jos multa kysytään. Ohis päättyy
Mä feikkasin kerran puhelimessa ja esitin lasta. Läpi meni.
Olen huomannut seuraavaa:
Aina kun
A...naisella on hyvä tai sexy ääni, hän on hyvännäköinen
B...aina kun miehelläni hyvä ääni, hän on aivan kauhea (miehellä pitää olla "huono" ääni niin voi odottaakin jotain ulkoisesti)
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 23:23"]Amerikkalaisessa näytöspainissa Shawn Michaels.
Massiivisillakin negridimiehillä on usein melko kimeä ääni.
[/quote]
Heartbreak kidillä on just upee möree seksikäs ääni!
Renne Korppila, kuullostaa joltain 12 vuotiaalta.
Hassu juttu, kun just eilen mietin, että pitäis tehdä tästä aiheesta aloitus :)
Ihan ekana mieleen tulee Mike Tyson. Ja joskus teininä en meinannut uskoa, kun sain tietää, että Bart Simpsonin ääninäyttelijä on nainen.
Ja American Idolissa koe-esiintymisessä hätkähdytti Paris Bennett, joka puhuessaan kuulosti ihan siltä kuin olisi vetänyt heliumia, mutta jestas mikä lauluääni tytöllä oli! Ne tuomaritkin kommentoi jotain, että onneksi sun puhe ja lauluääni on noin, eikä toisin päin.
Tohtori sykerön ja jonkin muun lasten ohjelman ääni ja sitten se oli raidissa, ei olisi uskonut että on mitenkään sama äijä.
Mun mielestä sabina särkkä on sinänsä nätti, mutta puheääni tosi kuvottava :/ useammalla missillä on sama ongelma.
Leevin laulaja Gösta oli tämmöinen!
Mulle sanottiin kerran, että en ole niin ruma miltä puhelimessa kuulostan. :D