Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset ihmettelevät, jos joku laittautuu?

Vierailija
09.08.2014 |

Mua alkaa ottaa pannuun naiset, joiden mielestä kaikkien naisten pitäisi kulkea verkkareissa tai farkuissa tukka hulmuten ilman meikkiä. Kukin toki tavallaan, mutta miksi niin moni ihmettelee/kauhistelee/ylipäänsä kommentoi, jos joku haluaa pukeutua nätisti (=vaikkapa nätti mekko, ihan polvipituinen klassinen mekko, ei mitään vesirajahameita tms.) tai käy vaikkapa manikyyrissä tai laittaa hiuksensa tai ylipäänsä huolehtii itsestään.

Saatteko te sellaisia kommentteja, että miksi sä oot noin tyylikkäänä? Tai kauhisteluja siitä että on ranskalainen lakkaus kynsissä? Ihmetellään että mitä sekin maksoi yms. Ja kyse ei ole ihmisistä, joilla ei itsellään olisi siihen varaa, jos haluaisivat. En tarkoita, että kaikkien pitäisi haluta, mutta miksi pitää niin kauheasti kauhistella ja ihmetellä asiaa.

tunnistaako kukaan, mitä tarkoitan?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 jatkaa: Erikoisin kokemukseni oli, kun vaihdossa ollessani saksalaistytöt kerääntyivät ympärilleni suu auki, ihmettelemään, suorastaan nauramaan ja pilkkaamaan kun suoristin hiuksiani ennen baariin lähtöä. Viikkoa myöhemmin ostivat itselleen suoristustaudat. :D

Vierailija
42/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no itse saan noita kommentteja siksi koska en ole uskollinen vain yhdelle tyylille. välillä olen tosi rento ja jopa poikamainen. välillä taas innostun "naisustumaan" ja ero tietysti korostuu ja siksi kommentteja tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:23"]5 jatkaa: Erikoisin kokemukseni oli, kun vaihdossa ollessani saksalaistytöt kerääntyivät ympärilleni suu auki, ihmettelemään, suorastaan nauramaan ja pilkkaamaan kun suoristin hiuksiani ennen baariin lähtöä. Viikkoa myöhemmin ostivat itselleen suoristustaudat. :D

[/quote]

Eli suoristusraudat.

Vierailija
44/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin ap tosiaan asuu? Minä asun pienessä kaupungissa jossa on lisäksi paljon herätysliikkeeseen kuuluvia ihmisiä, jotka eivät meikkaa tms. Silti en ole kenenkään kuullut sanovan yhtään mitään kenenkään laittautumisesta! Päin vastoin, nykyään tosiaankin laittaudutaan ja koristellaan itseään (tekoripset, tekokynnet, tatuoinnit, itseruskettavat voiteet jne. ovat täälläpäin ihan arkipäivää) ja se on ihan normaalia, eikä herätä kenenkään huomiota. 

Vierailija
45/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin itse pohjoisessa, kuulin kyllä aika useinkin että " sinä se jaksat tälläytyä". Pukeuduin ihan normaaleihin, väreiltään yhteensopiviin vaatteisiin ja koruihin, meikkasin ja laitoin hiuksetkin päivittäin. Todella moni lähipiirini ihmisistä ei meikannutt, tai jos meikkasi, laittoi vain puuteria ja ripsiväriä. Miksi itse näin vaivan? Ihan siksi että että esteetikkona saan tosi paljon mielihyvää kaikesta omasta mielestä kauniista, ja minusta on ihanaa aloittaa päivä kupillisella kahvia ja samalla laittaa nätti meikki kasvoille. Minua ei haittaa tippaakaan laittautuuko muut naiset, enkä luo ihmisistä käsityksiä tämän seikan perusteella, mutta kyllä minä koen että minua on tämän oman laittautumiseni takia pidetty milloin bimbona (satunhan vielä olemaan pitkätukkainen blondi) milloin muuten vaan pinnallisena. On sanottu näin joskus ihan suoraankin. Minusta se jos mikä on pinnallista, että määrittelee muut pinnan mukaan.

Vierailija
46/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain useinkin kuulla naisilta tuollaista kommentointia nuorena/nuorempana, ja mistäköhän mahtoi johtua... mistäköhän. Olen ollut aina tyyliltäni lähinnä perustyylikäs, en siis mikään liian maalattu pissis koskaan, joten ei edes ollut kyse mistään vähänkään oikeutetuista heitoista. Ja onko se nyt koskaan asiallista puuttua toisen habitukseen sillä mielellä, että yrittää taivuttaa toista toisenlaiseksi. Kas kummaa kun miehet todellakin tykkäsivät, kanssasisaret vaan eivät. K niinkuin...?

Vierailija
47/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laittautumisessa mitään pahaa oo, kunhan ei näytä huoralta!

Vierailija
48/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan asua jossain maalla. Ei Helsingissä ainakaan ihmetellä. Päin vastoin keskustassa kiinnittäisi huomiota jos siellä kulkisi verkkareissa juuri sängystä nousseena. 

Vierailija
49/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:26"]

Taidan asua jossain maalla. Ei Helsingissä ainakaan ihmetellä. Päin vastoin keskustassa kiinnittäisi huomiota jos siellä kulkisi verkkareissa juuri sängystä nousseena. 

[/quote]

Siis taidat. Taidat asua jossain maalla.

Vierailija
50/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin tänään aikaisin loistavalla tuulella. Kävin suihkussa ja teki mieli laittautua. Laitoin tukkani vimpan päälle ja meikkasin. Päälle lyhyt kesämekko.

Perhe kun heräsi alkoi se ihmettely minne olen menossa tuon näköisenä. Sanoin etten minnekään, paitsi myöhemmin on Puuilossa ja Cittarilla käynti..=) Teki mieli pynttäytyä kerrankin, ja heti alkoi se ihmettely. =)

Vierailija
51/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut täällä ihmettelevät, että missä päin tällaista mahtaa sattua. No joo, ei varmastikaan pääkaupunkiseudulla tai muissa isoissa kaupungeissa. Mutta esimerkiksi maalla, kesämökillä ja pienemmissä kaupungeissa. Itse olen kotoisin itäisestä Suomesta ja kyllä siellä joka kerta sukulaiset (ei toki oman ikäiset nuoret) jaksoivat ihmetellä, että olenpas nyt laittautunut. Vaikka kyllähän sielläkin meikataan, niin ellei ole menossa töihin tai tansseihin, se on hienostelua. Mutta siis ainakin meidän suku on tällaista, että melkein kaikki on hienostelua. Esim. lomalla saa olla vaan rumissa vaatteissa hiukset sekaisin :D

Ymmärrän kyllä aloittajaa. Itse toisinaan laittaudun ja toisinaan en. Menee fiiliksen mukaan. Mutta ärsyttää kovasti, kun oma poikaystävä tai muut ihmiset jaksavat ihmetellä, jos nyt haluan vähän meikata naamaa mökillä. Eivät voi käsittää, miksi kauppaan mennessä haluan pistää hienommat vaatteet.

Vierailija
52/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ap tunnistan ilmiön. Lähes joka päivä pitää eräiden työtoverien ihmetellä tyyliin: oletko menossa juhliin? Miksi olet laittautunut? Taas olet tälläytynyt! tms. Pukeudun töihin yleensä naisellisiin (mutta peittäviin ja hillityn värisiin) mekkoihin, laitan hiukseni esim. loiville laineille tai sotkunutturalle tms.ja teen simppelin meikin. En tiedä miksi minun habituksestani pitää aina tehdä numero ja se loukkaa minua. 

Kommentit eivät ole mitään kehuvia vaan sellasia naama norsun sillä esitettyjä määkiviä valituksia.  Saisinko minä käyttäytyä samoin heitä kohtaan tähän tapaan : miksi et ole taaskaan pessyt hiuksiasi? Miksi haluat näyttää lihavammalta kuin oletkaan kaksi kokoa liian pienissä vaatteissasi? Miksi et koskaan katso peiliin ennen töihin tuloasi? Oletko menossa kaatopaikalle töiden jälkeen? En tietenkään saisi, enkä niin tekisi. Miksi nämä työtoverit sitten tuntevat kommenttinsa oikeutetuiksi, mietinpä vain...

Vierailija
53/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pääkaupunkiseudulla ja kaikki nämä kommentit ovat tulleet uudenmaan alueella. Olen töissä Hesassa ja joskus tulee sielläkin joku kommentti. Nyt kun oikein mietin asiaa, niin mun työpaikalla on ylättävän monta naista, jotka ei ikinä koskaan millään tavalla laittaudu. Töissä aina farkut ja t-paita, ei koskaan esim. hametta. Jos on joku juhlatilaisuus tms, niin niillä on sellaiset vaatteet, että just on sen pukukoodin mukainen. Ei koskaan kampausta tai hametta tms.

Ja mun oma tyyli on hyvin hillitty. En ole mikään erityinen kaunotar ja ehkä siksi haluankin olla huoliteltu. Mun meikki on aina hyvin neutraali, ei mitään maalattuja silmiä tai tumman punaista huulipunaa edes. Kun laitan kynnet, se on joko hillitty vaalea yksivärinen lakkaus tai ranskalainen lakkaus. Ei muuta. Tykkään käyttää hameita ja mekkoja ja kenkiä, joissa on jonkun verran korkoa. ELi ei mitään erityisen huomiota herättäävää tyyliä, ja silti näitä kommentteja tulee.

Vierailija
54/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 siis ap.

Vierailija
55/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienillä paikkakunnilla yleistä.

Samoin mua huvittaa, että jotkut miehet ovat katsoneet asiakseen kertoa mulle, että "ei sun mun takia tarvi meikata". Mitä hittoa, aivan kuin käyttäisin meikkiä miellyttääkseni vain sitä yhtä kaksilahkeista ketä tapailen :D Säälittävämpää jopa kuin naisten arvostelu.

Vierailija
56/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:26"]

[/quote]

höpsis! Stadissa koko elämäni ja työelämäni viettäneenä voin todistaa, ettei tuo pidä paikkaansa. Toimistossa laiskat ja pulskistuneet mammat jaksavat vinoilla kun pukeudun tyylikkäästi töihin joka päivä ja he käyvät samoissa väärän kokoisissa farkuissa ja t-paidassa vuodesta toiseen. Minäpä en ole heidän tyyliään sanallakaan kommentoinut. Ei kannata yleistää, jos ei ole itse kokenut jotain, ettei sitä toisille tapahtuisi.  Kyllä keskustassa kulkee paaaljon verkkariporukkaa, et vainhuomaaheitä kun se on sellainen sulautumislook.

Vierailija
57/58 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat kateellisia, ja pelkäävät että sä viet kaikkien miesten huomion ja se on heiltä pois. 

Vierailija
58/58 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin usein tyyliin: "oletpa hienona, oletko menossa jonnekin?" tai "oletpa tyylikäs tänään". Ei se ole ihmettelyä vaan haluan olla kohtelias ja osoittaa että olen huomannut kun joku on panostanut ulkonäköönsä.

Ei kannata laittautua jos sitten kuitenkin arastelee laittautuneena esiintymistä niin kovasti että ei kärsi kuulla mitään kommenttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi