Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset ihmettelevät, jos joku laittautuu?

Vierailija
09.08.2014 |

Mua alkaa ottaa pannuun naiset, joiden mielestä kaikkien naisten pitäisi kulkea verkkareissa tai farkuissa tukka hulmuten ilman meikkiä. Kukin toki tavallaan, mutta miksi niin moni ihmettelee/kauhistelee/ylipäänsä kommentoi, jos joku haluaa pukeutua nätisti (=vaikkapa nätti mekko, ihan polvipituinen klassinen mekko, ei mitään vesirajahameita tms.) tai käy vaikkapa manikyyrissä tai laittaa hiuksensa tai ylipäänsä huolehtii itsestään.

Saatteko te sellaisia kommentteja, että miksi sä oot noin tyylikkäänä? Tai kauhisteluja siitä että on ranskalainen lakkaus kynsissä? Ihmetellään että mitä sekin maksoi yms. Ja kyse ei ole ihmisistä, joilla ei itsellään olisi siihen varaa, jos haluaisivat. En tarkoita, että kaikkien pitäisi haluta, mutta miksi pitää niin kauheasti kauhistella ja ihmetellä asiaa.

tunnistaako kukaan, mitä tarkoitan?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:25"]

Kun asuin itse pohjoisessa, kuulin kyllä aika useinkin että " sinä se jaksat tälläytyä". Pukeuduin ihan normaaleihin, väreiltään yhteensopiviin vaatteisiin ja koruihin, meikkasin ja laitoin hiuksetkin päivittäin. Todella moni lähipiirini ihmisistä ei meikannutt, tai jos meikkasi, laittoi vain puuteria ja ripsiväriä. Miksi itse näin vaivan? Ihan siksi että että esteetikkona saan tosi paljon mielihyvää kaikesta omasta mielestä kauniista, ja minusta on ihanaa aloittaa päivä kupillisella kahvia ja samalla laittaa nätti meikki kasvoille. Minua ei haittaa tippaakaan laittautuuko muut naiset, enkä luo ihmisistä käsityksiä tämän seikan perusteella, mutta kyllä minä koen että minua on tämän oman laittautumiseni takia pidetty milloin bimbona (satunhan vielä olemaan pitkätukkainen blondi) milloin muuten vaan pinnallisena. On sanottu näin joskus ihan suoraankin. Minusta se jos mikä on pinnallista, että määrittelee muut pinnan mukaan.

[/quote]

Se sana mitä haet on esteetti, ei esteetikko. Esteetikko on estetiikan tutkija. Esteetti taas on henkilö, joka vaan pitää kauniista asioista.

Vierailija
2/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa olen lähikapakassa käynyt ja saanut niin vihaisia ja oudoksuvia katseita naisilta kun olin ihan vaan huolehtinut itsestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua tuo vittuilu ja mulkoilu. Varsinkin nyt kun jopa pienen lapsen äitinä jaksan laittautua, niin saa kuulla ihmettelyä. Mitä se muilta on pois? Kun lapsi nukkuu niin siinä ehdin hyvin laittaa tukan ja meikata eli lapsikaan ei huolitellusta ulkonäöstäni kärsi. En minäkään naura ja ihmettele miten toiset kehtaa kulkea samoissa paskaisissa vaatteissa ja naama räjähtäneenä kaupungilla, mutta ilmeisesti mun pitäisi näyttää yhtä järkyttävältä koska olen äiti.

Vierailija
4/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 13:27"]Enemmän taitaa kuitenkin kuulla kommenttia jos ei laittaudu. Varsinkin näiden laittautuneiden suusta. Että näinkin päin. Kaikki eivät jouda olemaan vimosen päälle. Elämässä muutakin.

[/quote] Niin perus tuo "elämässä muutakin!!!1" selittely, ihan kuin itsestään huolta pitävät ei muuta tekisikään kuin peilailisivat. Kulje sinä vaan rumana, muiden ei ole pakko.

Vierailija
5/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen rumahko enkä ole oppinut taitavaksi meikkaajaksi. Ja vaikka hetero olenkin, niin musta on ihana katsella kaunista, tälläytynyttä naista. Jos mä ihmettelen jonkun tälläytymistä, niin sanon myös, että itse kun olen tälläisenä harakanpesänä tullut paikalle. En koskaan ole sanonut moista negatiiviseen sävyyn.

Vierailija
6/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tarina ap- kanssa, ja stadista. Samaa kokevat myös sisko ja äitee jos hillitysti laittautuvat.

Kehuminen voi tietyssä mielessä olla lyttäävää: lapsia ja alaisia kehutaan, saman veroisia kehutaan jos siihen on selkeä syy, pomoja ja ylempiä vain onnitellaan saavutuksista. Jos joku kehuu samanarvoisia ilman eri syytä, siinä on myös lyttäävä vaikutus, koska et ole lapsi tai alainen. Toisaalta voi vain olla että esim standardi tyylikkääseen pukeutumiseen, on niin eri että näkee syytä kehuun. On kuitenkin eri asia,kehaista siroja siletti korkkareita kuin tavallisia avokkaita. Siksi huomiota herättävä juttuja yleensä kehutaan, olivat ne kauniita tai ei. Mutta hypoteettinen tilanne: mies josta olen kiinnostunut katselee kaunista naista jolla hyvät tissit.kehaisen reippaasti naisen paitaa (joka on tavallinen paita). Kehu on oikeasti yritys ottaa,kontrollia tilanteesta takaisin, viesti miehelle että huomasin että hän katseli naista ja vähättelyä, sillä oikeasti naisella on hyvät tissit, mikä onarvokkaampaa kuin paita. tissien suora kehuminen taas on esineellistävää, ja törkeää ellemme ole hyvät ystävät ja mieluiten kahden.

Vierailija
7/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa edeltävään: toki aiheeton kehu voi olla myös kömpelöä mielistelyä, sitäkään harvempi kauniina pitää. kehutaan siis aiheesta, eikä omalla piiloagendalla.

Vierailija
8/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta parikymppisenä opetellut laittautumaan ja se on ihanaa! :) Tuntuu aivan älyttömän hienolta tunteä itsensä seksikkääksi kun teininä olematon itsetunto ja masennus esti elämisen. Mieskin tykkää, kun meikkaan, laitan korkokengät ja näytän itsevarmalta niin olen kuulemma silkkaa seksiä ;)

Vierailija
9/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:12"]

Mua alkaa ottaa pannuun naiset, joiden mielestä kaikkien naisten pitäisi kulkea verkkareissa tai farkuissa tukka hulmuten ilman meikkiä. Kukin toki tavallaan, mutta miksi niin moni ihmettelee/kauhistelee/ylipäänsä kommentoi, jos joku haluaa pukeutua nätisti (=vaikkapa nätti mekko, ihan polvipituinen klassinen mekko, ei mitään vesirajahameita tms.) tai käy vaikkapa manikyyrissä tai laittaa hiuksensa tai ylipäänsä huolehtii itsestään.

Saatteko te sellaisia kommentteja, että miksi sä oot noin tyylikkäänä? Tai kauhisteluja siitä että on ranskalainen lakkaus kynsissä? Ihmetellään että mitä sekin maksoi yms. Ja kyse ei ole ihmisistä, joilla ei itsellään olisi siihen varaa, jos haluaisivat. En tarkoita, että kaikkien pitäisi haluta, mutta miksi pitää niin kauheasti kauhistella ja ihmetellä asiaa.

tunnistaako kukaan, mitä tarkoitan?

[/quote]

En mä kyllä saa tuollaisia ollenkaan. Arkena en kauheasti jaksa laittautua mutta muuten kyllä. Mun ystäväpiirissä laittautuminen on ihan neutraali asia. Kaverit on aika lailla kuten minä, laittautuu välillä ja välillä ei.

Vierailija
10/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 13:27"]Enemmän taitaa kuitenkin kuulla kommenttia jos ei laittaudu. Varsinkin näiden laittautuneiden suusta. Että näinkin päin. Kaikki eivät jouda olemaan vimosen päälle. Elämässä muutakin.

[/quote] Niin perus tuo "elämässä muutakin!!!1" selittely, ihan kuin itsestään huolta pitävät ei muuta tekisikään kuin peilailisivat. Kulje sinä vaan rumana, muiden ei ole pakko.

[/quote]

Miksi laittautumista sanotaan "itsestä huolehtimiseksi"?

Vierailija
11/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan muokkaamaan ulkonäköäni, sitten kun miehetkin sitä ryhyvät vapaasta tahdostaan "itseään varten" tekemään.

Ei laittautuneissa naisissa mitään vikaa ole, mutta kuvittelen, että suurin syy heillä siihen on huono itsetunto.

Vierailija
12/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 16:30"]Mä alan muokkaamaan ulkonäköäni, sitten kun miehetkin sitä ryhyvät vapaasta tahdostaan "itseään varten" tekemään.

Ei laittautuneissa naisissa mitään vikaa ole, mutta kuvittelen, että suurin syy heillä siihen on huono itsetunto.

[/quote]

Miksi niin luulet?

Vierailija
13/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaaminen on itsensä mentaalista perseeseen raiskaamista. Miksi esittää jotain muuta kuin mitä on? Jos itsetunto on maalikerroksen varassa, niin pelkään Suomen tulevaisuuden puolesta.

Vierailija
14/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 17:59"]

Meikkaaminen on itsensä mentaalista perseeseen raiskaamista. Miksi esittää jotain muuta kuin mitä on? Jos itsetunto on maalikerroksen varassa, niin pelkään Suomen tulevaisuuden puolesta.

[/quote]

Lisää alapeukkuja huorat! Raiskaatte juuri niillä pointseilla itseänne, ettekä kestä totuuuta.

Vierailija
15/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas luulen, että huono itsetunto on niillä, jotka ei koskaan uskalla pukeutua naisellisesti ja nätisti.

Ei minullakaan aamulla kovin akuaa mene laittautumiseen, toki laitan hiukset ja kevyesti puuteria ja ripsaria ja jotain huuliin, niin että olen huoliteltu. Ja joku nätti asu, jossa kengät ja laukku ja takki on asuun sopivat. Kommenttia tulee siitä, että on huoliteltu eikä mikä tahansa kulahtanut paita niiden ainaisten farkkujen kanssa.

Ja en tarkotia nyt sellaista ystävällistä kommenttia, kun joku vaikka huomaa, että olet käynyt kampaajalla ja aidosti kehaisee, että onpa hvyä ja sulle sopiva malli. Välillä se kommentti tulee just silleen ikävällä tavalla niin, että tulee tunne, että ei saisi laittautua yhtään.

ap

Vierailija
16/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkä tyylisistä miehistä ap tykkää? Onko kaikilla metroseksuaaleja lukuunottamatta heikko itsetunto, kun kulkevat ihmistenilmoilla pynttäytymättä?

Vierailija
17/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittautuminen riippuu vähän tilanteesta, mut musta se onnistuu ilman meikkiäkin. Minä haluan näyttää siistiltä ja tuoksua hyvältä, oli meikkiä tai ei. Hiukset voi harjata ja laittaa tilanteesta riippuen nopeastikin nätisti. Olen opetellut erilaisten kampausten tekoa jotka sopivat töihin ja arkeen muutenkin. Vaatteet voi olla nätit ja sileät eikä ryppyiset, homssuisen näköiset. Käytän meikkaamiseen yleensä max. 10 min. Se ei ole iso satsaus tai pois mistään. On ilo näyttää freessiltä ja siistiltä. Mutta ilman meikkiäkin olen ihan tyytyväinen itseeni ja voin mennä kauppaan. On ihan kohteliasta olla siisti. En tiedä, miksi sitä niin kummastellaan.

Vierailija
18/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 18:12"]Laittautuminen riippuu vähän tilanteesta, mut musta se onnistuu ilman meikkiäkin. Minä haluan näyttää siistiltä ja tuoksua hyvältä, oli meikkiä tai ei. Hiukset voi harjata ja laittaa tilanteesta riippuen nopeastikin nätisti. Olen opetellut erilaisten kampausten tekoa jotka sopivat töihin ja arkeen muutenkin. Vaatteet voi olla nätit ja sileät eikä ryppyiset, homssuisen näköiset. Käytän meikkaamiseen yleensä max. 10 min. Se ei ole iso satsaus tai pois mistään. On ilo näyttää freessiltä ja siistiltä. Mutta ilman meikkiäkin olen ihan tyytyväinen itseeni ja voin mennä kauppaan. On ihan kohteliasta olla siisti. En tiedä, miksi sitä niin kummastellaan.

[/quote]

Mulla on aina vaatteet ja hiukset hyvin ja niistä olen tarkka, mutta ikinä en opetellut meikkaamaan.

Ympärillä oli lapsena kyllä naisia, jotka meikkasivat, mutta eivät sitä mulle tuputtaneet ja mua aina kehuttiin kauniiksi omana itsenäni.

Vierailija
19/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain laivareissulla kuulla ihmettelyä kun ennen nukkumaan menoa pesin meikit pois naamasta ja laitoin kasvorasvaa. Muut eivät pesseet naamaa ollenkaan ja sutivat aamulla vanhojen meikkien päälle puuteria (joka muuten näytti järkyttävälle.) Että normaali puhtaus ja huolenpitokin on joillekin turhamaisuutta. En ymmärrä. Mikä räjähtänyt metsänpeikko sitä oikein pitäisi olla ja MIKSI?

Vierailija
20/58 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 18:20"]Mä sain laivareissulla kuulla ihmettelyä kun ennen nukkumaan menoa pesin meikit pois naamasta ja laitoin kasvorasvaa. Muut eivät pesseet naamaa ollenkaan ja sutivat aamulla vanhojen meikkien päälle puuteria (joka muuten näytti järkyttävälle.) Että normaali puhtaus ja huolenpitokin on joillekin turhamaisuutta. En ymmärrä. Mikä räjähtänyt metsänpeikko sitä oikein pitäisi olla ja MIKSI?

[/quote]

Menit ohi aiheen ja vauhdilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan