Miten korona on rajoittanut lääkärikäyntejäsi
Toisesta keskustelusta inspiraation saaneena. Miten on koronatesti tai oireet vaikuttaneet lääkärikäynteihin tai hoidon saantiin vaikka olisi ollut joku ihan muu vamma tai sairaus kuin "korona"
Kommentit (35)
Kun yrittää varata lääkäriaikaa, ja soittaa alkuviikosta, sanotaan, että soita loppuviikosta. Jos soitan loppuviikosta, sanotaan, että soita alkuviikosta. Lääkäriaikoja ei ole. Sanottiin, että soita päivystykseen, jos/kun tulee oireita. Kun oireita tuli, soitin päivystysnumeroon, mutta en saanut päivystysaikaa, vaan ei-kiireellisen ajan 2 viikon päähän.
Ennen koronaa, jos ei ollut lääkäriaikaa suoraan antaa, otettiin yhteystiedot ylös, ja aika lähetettiin kirjeitse sitten, kun aikoja oli taas saatavana.
Olen valehdellut olevani oireeton että pääsin erityislääkärin vastaanotolle, muuten olisi pitänyt odotella tai sitten vaihtoehtoisesti mennä yksityisen koronapuolelle.
Hoitoa pitäisi ihmisten saada ilman että kaikki oireet aasta ööhön liittyisi aina koronaan.
Ei ole vaikuttanut mitenkään. Johtuu varmaan siitä, että kävin reilu vuosi sitten mammografiaseulonnassa, jossa löydettiin rintasyöpä. Ultran tehnyt radiologi kiitteli, että uskalsin korona-aikana mennä seulontaan. Sen jälkeen minut on leikattu, olen saanut hoidot, käynyt kymmenisen kertaa lääkärissä myös muista vaivoista kuin syövästä johtuvista, työterveyslääkärillä, fysioterapiassa ja sairaalassa fysiatrilla, käynyt monta kertaa ultrassa ja röntgenissä, myös tt-kuvauksessa, magneettikuvassa ja enmg-tutkimuksessa, hammaslääkärissä kolme kertaa. Edellinen lääkärikäynti ennen korona-aikaa ja syöpädiagnoosia oli v. 2012. Koronatestiä ei ole tehty kertaakaan, molemmat rokotukset olen saanut.
Kaikki käymättä viimeisen kahden vuoden ajalta silmälääkäri, parit labrat, kaupungin papa-seulonta. Hammaslääkärissä kerran sekin pikkukaupungissa muualla kun kotona. Testit ym.ei ole vaikuttaneet vaan pelko, joo saa nauraa ja pilkata hysteerikoksi.
Ei mitenkään. Yksityisellä hammaslääkärillä kävin tarkastuttamas hampaani. Gynekologille pitää syksylle varata aika. Onneksi olen perusterve enkä ole joutunut muita lääkäripalveluita käyttämään viimeiseen kymmeneen vuoteen .
Siirsin labrat, silmälääkärin, hammaslääkärin ja kuopuksen suuhygienistin.
Ei mitenkään. Olen käynyt yksityisellä kuten gynellä ja hammaslääkärillä.
Nyt koronan myötä päätin tehdä oikomishoidon ihan esteettisistä syistä, kun rahaa on jäänyt enemmän säästöön. Olen käynyt hammalääkärillä paljon useammin kuin yleensä ennen.
Ei mitenkään. Yksityisellä minäkin olen käynyt enkä joutunut sen paremmin koronatestiin kuin minnekään hengitystieinfektiopuolellakaan, kun kevättalvella alkoi pähkinäpensas kukkia. Ts mulla siis oli "koronaoireita", koska olen allerginen pähkinäpensaan siitepölylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi gyne olla etänä??
Ihan naurettavaa kyllä jos negatiivinen testitulos on ja silti joutuu johonkin eristyspuolelle.
On ennenkin ollut nuhaa ja yskää, mutta silti on hoidettu ihan muutenkin lääkärissä käyviä, mutta nyt tuntuu ettei pääse eteistä pidemmälle.Ihan kuten muutkin lääkärit. Keskustelet tilanteesta puhelimessa lääkärin kanssa. Jos lääkärin mielestä asia ei vaadi lähivastaanottoa, se oli siinä.
Helppoa, vaikka tuntuihan se hölmöltä maksaa 100€ 10 min. puhelusta.
No piti vaan uusia resepti ja gyne päätti että ei nyt tarvita sisätutkimusta.
En päässyt astmatutkimukseen terveyskeskukseen. Eivät tee spirometriaa ollenkaan koronan takia. Jätin sitten menemättä.
En saa ottaa vauvaa mukaan muiden lasten käynneille.
Ei mitenkään muuten, mutta viime vuonna siirrettiin hammaslääkäriaika. Ja kävin sattumoisin paljon tutkimuksissa viime vuonna, koko ikäni edestä kun en ole ennen käynyt.
Vierailija kirjoitti:
…flunssa josta tullut keuhkoputkentulehdus…
Niin se yskä on se keuhkoputkentulehdus ja keuhkoputkentulehdus=yskä. Ei tarvi erityistä hoitoa, saati lääkärissäkäyntiä.
Mitä olen kuullut, aika moni on oppinut valehtelemaan esim. astman pahenemisvaiheessa ettei ole yskää.