Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaipaatko koskaan 1980-luvun ravintolaklassikkoaanoksia kuten metsästäjänleike, grillipihvi tai nakit ja ranskalaiset?

Vierailija
28.07.2021 |

Aina oli iso kasa ranskalaisia mukana (huom! tuolloin ne tehtiin itse oikeista perunoista) ja pari kurkunviipaletta ja tomaattilohko lautasen reunalla salaattia esittämässä. Helsingissä esim. Hämeentiellä oli Vihreä Grilli, josta näitä herkkuja sai.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan noita edelleenkin...

Ja jos et löydä paikkaa mistä noita saa niin tee itse.

Netti on pullollaan ruokaohjeita...

Vierailija
2/14 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoja tosiaan tehdä itse, niin ei tarvitse kaipailla sen enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen löytyy vaikka kuinka paljon ravintoloita, joista noita ”klassikoita” saa. Ap, miksi luulet, ettei noita annoksia enää ravintoloista saa?

Vierailija
4/14 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsästäjän leike on aivan loistoannos. Onneks Tampereella on Coussicca, josta saa vielä konstailemattomia annoksia, joiden sisältö on klassikkotasoa. Kaikkien ravintoloiden ei tarvitse olla moderneja fuusiokeittiöitä iduilla, kastike-emulsioilla ja levähiutaleilla.

Vierailija
5/14 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, teepä itse tosiaankin. Possun ulkofilettä tarjouksesta muutamalla eurolla ja eiku nuijimaan. Leivität munalla ja korppujauhoilla, paistat ja voilaa ihana Hawaijinleike on valmis. Koristele ananaksella ja edellä mainituilla. Ranskiksetkin alkavat olla valmiit uunissa. Tai friteerausvehkeessä. Oheen vaikka Maguar-valkkaria ja pääset tunnelmaan.

Vierailija
6/14 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wienerleike ranuilla, kaikkien huoltoasemien klassikko.

Vierailija
7/14 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/14 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilaan aina lehtipihvin mediumina kera kotikaljan. Jäkiruoaks Juhla-Mokka kahvi. Se on juhlan paikka voi pojat.

Vierailija
9/14 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nakit ja ranskalaiset käytännössä ole makkaraperunat?

Vierailija
10/14 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosson pyttypannua kaipaan, enpä juuri muuta. Se oli tosi hyvää

Vierailija
11/14 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nakit ja ranskalaiset käytännössä ole makkaraperunat?

Ei. Makkaraperunoissa oli makkaraa. Parhaat makkaraperunat on aina saanut ja saa edelleenkin Alakunnaksen grilliltä Rovaniemeltä

Vierailija
12/14 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ABC mitään muuta tarjoakkaan, kun tätä kasari roskaa.

Vierailija
13/14 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappilaisen tapaan ne vain on listalla makkaraherkkuna. Hyvä se on silti. Ja pienikin riittää useimmiten varsin hyvin isompaa kun näkkeen. Eikä ole edes kallis, ainakaan muihin Rovaniemen "grillien" makkaraherkkuihin verrattuna.

14/14 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin lapsena yleensä ravintolassa pizza bolognesen tai spagetti bolognesen, ja niitä saa edelleen suurin piirtein samanlaisia. Tosin nykyään annoksen päällä on yleensä tuoreita yrttejä.

Kerran sain lounasravintolassa oopperaleivän (jauhelihapihvi ja paistettu kananmuna leivän päällä), ja tykkäsin siitä todella paljon. En tiedä onko sellaisia enää ravintoloiden listoilla. Se oli joku ihan huoltoaseman ravintola, missä olimme 80-luvulla.