Kaveri(nainen) on outo(?)
Olen mies ja olen tuntenut tämän naisen yli vuoden. Alussa kun tavattiin hän saattoi kännissä tulla istumaan syliin ja joskus suuteli. Me molemmat olemme myöntäneet toisillemme että olemme joskus ollet ihastuneita toisiimme jne. Nämä tunteet on menny ohi nopeasti ja olemme olleet vain ystäviä. Usein olemme käyneet kahdestaan shoppailemassa, pelaamassa biljardia, keilaamassa, syömässä, kahvilla jne.
Nyt viime aikoina ei olla kauheesti oltu tekemisissä koska hän on vaihtanut puhelin numeronsa pari kertaa muutaman viime kuukauden aikana. Aluksi oli pari kuukautta kun ei pidetty yhteyttä koska mulla ei ollu hänen uutta numeroa. Hän sitten soitti uudesta numerosta ja sano että oli unohtanu antaa mulle sen uuden numeron. Vähän sen jälkeen mä soitin hänelle muutaman kerran ja pyysin tapaamaan, hän sanoit että tottakai tavataan jne. mutta ei tietenkään tavattu. Sitten lähetin hänelle pari tekstiviestiä ja hän ei vastannut niihin(koska hänellä oli numero taas vaihtunut).
Nyt parin kuukauden päästä hän soitti uudesta numerosta ja pyysi mua tulemaan rannalle hänen kanssaan. Matkalla rannalle hän soitti mulle ehkä neljä kertaa ja kysyi milloin olen perillä ja sanoi monta kertaa kuinka iloinen hän on kun tapaa mut taas. Istuimme rannalla vähän aikaa ja juttelimme niitä näitä kunnes lähdimme hänen asunnolle. Ja muistakaa että meidän välillä ei ainakaan mun mielestä ole mitään seksuaalista. Hänkin on monesti sanonut että ollaan vaan kavereita. Vaikka hän ehkä jotain mun tikkarista vihjailikin.. En halua kertoa yksityiskohtaisesti tästä.
Nyt tullaan siihen minkätakia tein tän aloituksen. Rannalta lähdettyä hän pyysi minua kantamaan hänen toisen laukkunsa koska hänellä oli kaksi laukkua ja muovipussi mukana. Matkanvarrella käytiin kaupassa, hän pyysia mua tuomaan hänelle pari siideriä ja että hän odottaisi ulkona. Kävin kaupassa ja kun tulin ulos kaverini oli poissa. Soitin hänelle ja ei vastannu puhelimeen. Hetken aikaa siinä sitten palloilin ja odottelin kunnes soitin uudestaan. Hän vastasi ja sanoi että koska mua ei näkyny niin hän meni kotiin yksin. Heti kun huomasin että hän oli poissa, tuli mieleen ajatus että hän ei halua olla mun seurassa. Koko puhelun ajan hän kuulosti jotenkin vaivaantuneelta ja ettei hän haluaisi puhua minulle. Sanoin hänelle että vähän ihmettelen sitä että miksi hän on yhtäkkiä lähtenyt pois ja miksi ei vastannu puhelimeen kun soitin ensimmäisen kerran. En muista enää mitä hän siihen sanoi, jotain sekavaa. Hän on yleensäkin tosi sekava kun on humalassa. Tajusin sitten että hän ei halua olla mun kanssa tekemisissä vaikka oli itse pyytänyt mut sinne rannalle ja hehkuttanu kuinka iloinen hän on meidän tapaamisesta. Olin sitten sanomassa hänelle että haluaako hän laukkunsa takaisin ja just sillon hän löi luurin korvaan. Yritin soittaa uudestaan mutta ei tietenkään vastannu. Lähetin viestin ja kysyin haluaako hän laukkunsa takaisin mutta ei vastannu. Olisin edes halunnut jonkinlaisen selityksen. Lähdin sitten kaupungin toiselta puolelta takaisin kotiini.
Mun ongelma on se että mulla on vaan kaksi kaveria. Toinen asuu monen sadan kilometrin päässä ja nään häntä tosi harvoin, toinen on tämä nainen. Olin tosi iloinen kun hän soitti ja pyysi tapaamaan. Ei oltu nähty pariin kuukauteen ja oli tosi lohduttavaa tietää etten ole ihan yksin tässä kaupungissa.
Se oli aika iso isku mun jo olemattomalle itsetunnolle kun hän "hylkäsi" mut. Muutenkin olen niin yksinäinen jne.
Tästä tuli niin paha olo että päädyin juomaan itteni kunnon humalaan ja nyt tyhmänä kirjoitan siitä tänne. Tekstini saattaa olla vähän sekavaa mikä johtuu alkoholista, oli vaan pakko purkaa pahaa oloa johonkin joten kirjoitin tämän. Ei just nyt tule mieleen muuta sanottavaa...
Kommentit (70)
Mikä tässä muuten oli se ongelma; kaverin outo käytös, kaverin mahdollinen ja epätoivottu / toivottu ihastus suhun (tai sun siihen) vai se, että pelkäät menettäväsi ystävän ja olet yksinäinen?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 04:01"]
Kaksi vaihtoehtoa: hänellä on mt-ongelma tai/ja hän on ihastunut sinuun ja on vetänyt herneen nenään koska et ole antanut ymmärtää että tunne on molemminpuolinen. Jos soitti sulle monta kertaa matkalla rannalle niin sun olis pitänyt TAJUTA näyttää vähän vihreetä valoa. Ja koska käyttäydyitkin vaan kuin kaveri, loukkaantui kun et tajunnut hänen vihjailuaan. Saattaa myös olla että hän on alkanut käyttämään jotain aineita ja tuli kiire kotiin vetämään annos. Sinuna yrittäisin ottaa selville mikä mättää.
[/quote]
Tällä naisella on aina ollu tapana pommittaa 10-20 sekunnin puheluja aina ku ollaan tapaamassa.
En ihmettelisi jos hän olisi alkanu käyttämään aineita taas. Mun mielestä se on silti turhaa kysyä häneltä asiasta koska kieltää sen. Ja muutenkin hän on ollut tosi ylpeä siitä että on pitkään antanu puhtaat seulat a-klinikalla.
MT-ongelmainen on ihan varmasti... Niinkuin minäkin(vähäsen vaan..).
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 04:03"]
Mikä tässä muuten oli se ongelma; kaverin outo käytös, kaverin mahdollinen ja epätoivottu / toivottu ihastus suhun (tai sun siihen) vai se, että pelkäät menettäväsi ystävän ja olet yksinäinen?
[/quote]
Ongelma on se että meillä on ennen ollu tosi hauskaa yhdessä ja nyt on ihan päinvastoin jostain syystä.
Ja tän seurauksena pelkään että menetän tämän hyvän ystävän kenen kanssa pystyin olemaan rennosti ilman mitään jännitystä..
ap
Ehkä sillä on sosiaalisten tilanteiden pelko ja sen takia se soitteli sulle rannalta, jätti tulematta kauppaan sisälle ja lopulta yksin ulkona odottaessaan ahdistui niin hirveästi, että oli pakko häipyä? Ja häipymistä se ei kyennyt sulle selittämään, koska häpesi niin hirvästi.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 04:16"]
Ehkä sillä on sosiaalisten tilanteiden pelko ja sen takia se soitteli sulle rannalta, jätti tulematta kauppaan sisälle ja lopulta yksin ulkona odottaessaan ahdistui niin hirveästi, että oli pakko häipyä? Ja häipymistä se ei kyennyt sulle selittämään, koska häpesi niin hirvästi.
[/quote]
No onhan se ehkä joskus ujostellu jotain asioita mutta hän on oikeasti tosi sosiaalinen ja puhelias.
Se että meistä tuli ystäviä ei ollu musta kiinni ollenkaan. Kun sattumalta toisen kaverini kanssa tavattiin hänet kadulla, tämä nainen oli kokoajan juttelemassa meille(eli mun kaverille). Itse olen aina tosi hiljainen. Aikaa kului ja kaverini jäi pois tästä porukasta ja tämä nainen silti piti muhun yhteyttä ja mä siihen.
Mä oon huomannu että mun hiljaisuus häiritsee sitä, ehkä sillä ei ole sosiaalisten tilanteiden pelkoa mutta tuntee sosiaalisena itsensä epävarmaksi antisosiaalisen ihmisen seurassa?
ap
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 04:37"]
Ap oletko Oulusta?
[/quote]
En ole.
Sulla on Ap kurja tilanne, mutta tämä oli mielenkiintoisin ketju vähään aikaan, kiitos siitä! :D
Harmi, kummallista toimintaa kaverilta. Eipä asia kai selviä kuin puhumalla. Jos saat häneen yhteyden :/
Kannattaa muuten myös yrittää saada samanhenkisiä kavereita jostain harrasteporukasta tai vaikka netistä. Joskus meidän ympärillä on uskomattoman paljon vääräntyyppistä porukkaa, joiden kanssa ei oikein aaltopituudet kohtaa. Kaikkien kanssa ei kannata liian pitkään jumittaa, ellei kaverisuhde toimi. Toivottavasti löydät vielä oikeasti samanhenkisen ystävän ap! :)
Miksi et vain mene sen muijan kämpille ja selvitä asiaa?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 05:53"]Miksi et vain mene sen muijan kämpille ja selvitä asiaa?
[/quote]
Yhden hengen interventio!
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 05:40"]
Harmi, kummallista toimintaa kaverilta. Eipä asia kai selviä kuin puhumalla. Jos saat häneen yhteyden :/
Kannattaa muuten myös yrittää saada samanhenkisiä kavereita jostain harrasteporukasta tai vaikka netistä. Joskus meidän ympärillä on uskomattoman paljon vääräntyyppistä porukkaa, joiden kanssa ei oikein aaltopituudet kohtaa. Kaikkien kanssa ei kannata liian pitkään jumittaa, ellei kaverisuhde toimi. Toivottavasti löydät vielä oikeasti samanhenkisen ystävän ap! :)
[/quote]
Tästä tulikin mieleen. Kerran hän soitti mulle ja pyysi tapaamaan, soitteli sitten jotain 3-4 kertaa tapansa mukaan kysellen milloin olen tulossa ja missä olen jne. Sitten kun olin kävelemässä linja-auto pysäkille päätin soittaa hänelle vielä ja kysyä että missä tavataan mutta hän ei vastannu puhelimeen. Soitin toisen kerran eikä taaskaan vastannu joten jäin kotiin. Lähetin hänelle viestin ja kysyin, että miksi hän kohtelee mua niin että pyytää mua tulemaan keskustaan ja sitten ei kuitenkaan vastaa puhelimeen.
Hän sitten soitti mulle myöhemmin ja jotenkin ilkeästi kysyi: "miksi kaikki miehet on marttyyrejä?". Hän ei tämän puhelun aikana enää puhunut mitään tapaamisesta.
Mua harmittaa se, että tämä nainen on toinen mun kahdesta kaverista ja en halua menettää kaveriani... vaikka ehkä tämän jälkeen munki pitäis tajuta ettei hän ole oikeasti mun kaveri. Halusin kyllä lähettää vähän vakavamman viestin hänelle kysyen mikä on homman nimi. Haluaisin myös myöhemmin soittaa hänelle ja kysellä asiasta niinkuin ehdotit mutta en kuitenkaan osaisi selittää asiaa hänelle kunnolla koska kai hänellä on ihan omat mielipiteet/syyt tähän käytökseen mitä mä en voi ymmärtää.
Ja onhan mun ympärillä vaikka kuinka paljon ihmisiä, kavereitten kavereita ja "kavereita" ketkä olen tavannut koulussa mutta en silti voi kutsua heitä mun ystäviksi niinkuin näitä kahta ihmistä. Netti kavereita mulla on vuosien varrella kertyny mutta ne on ihan oma kategoria verrattuna näihin ihmisiin keitä tapaan kasvotusten. Harrastuksissani ei ole kauheesti mahdollisuuksia ruveta juttelemaan muille.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 05:53"]
Miksi et vain mene sen muijan kämpille ja selvitä asiaa?
[/quote]
Sen verran kova veto. Pakko sanoa että mulla ei ole munaa tommoseen käytökseen.
Nää 34 ja 35 on siis ap:n... Ja tää alkuperänen viesti ja 34 on ainoita ongelmia mitä meillä on ollu.
Tosi monta kertaa ollaan tavattu ja aina muuten menny hyvin.
ap
Tuo monta kertaa soittelu, kaupungille pyytäminen ja sitten unohtaminen kuullostaa, että on aikamoisessa humalassa tai ainakin hyvissä nousuissa. Eipä kannata lähteä tuolloin mihinkään, ei ole johdonmukaista.
35
Mikä tässä ihmisessä vetää Ap puoleensa?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 06:26"]
Mikä tässä ihmisessä vetää Ap puoleensa?
[/quote]
Ne kaikki hyvät asiat mitä ollaan koettu yhdessä. Naiset on monella tapaa ihan erilaisia kun miehet ja naispuolisen kaverin kanssa voi jutella asioista mistä en ikinä puhuisi mies kaverini kanssa. Monesti kun olen ollut henkisesti huonossa kunnossa mulla ei ole ollut muita kun tämä yks nais kaveri kenelle puhua. Hän on aina tukenu ja rohkaissu mua mikä on luonu meidän välille vahvan kaveri suhteen.
Sen takia tää kaikki on mulle niin kivuliasta. Mun pitää kai vaan hyväksyä se että ei olla enää niin hyviä ystäviä kun esim. puol vuotta sitten oltiin.
Entäs jos vaan annat sen olla rauhassa? Ilmoitat, että olet käytettävissä ja valmis tukemaan, jos ja kun sitä tarvitsee, ja poistut takavasemmalle?
Kaksi vaihtoehtoa: hänellä on mt-ongelma tai/ja hän on ihastunut sinuun ja on vetänyt herneen nenään koska et ole antanut ymmärtää että tunne on molemminpuolinen. Jos soitti sulle monta kertaa matkalla rannalle niin sun olis pitänyt TAJUTA näyttää vähän vihreetä valoa. Ja koska käyttäydyitkin vaan kuin kaveri, loukkaantui kun et tajunnut hänen vihjailuaan. Saattaa myös olla että hän on alkanut käyttämään jotain aineita ja tuli kiire kotiin vetämään annos. Sinuna yrittäisin ottaa selville mikä mättää.