Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten aloittaa säännöllinen liikunta?

Vierailija
08.08.2014 |

Olen rapiat kolmekymppinen nainen ja haluaisin aloittaa liikkumisen. Olen kuitenkin aika ujo ja arka kokeilemaan itsekseni uusia juttuja (eikä kavereita tällä paikkakunnalla tahdo olla), joten olen pitäytynyt lenkkeilyssä ja jumppavideoissa. Haluaisin kuitenkin vaihtelua ja kokeilla esim. uintia, kuntosalia ja ohjattuja jumppia. Onko muita, jotka ovat aloittaneet liikkumisen vasta aikuisiällä? Onko esim. kaupungin tarjoamat jumpat pääsääntöisesti vain senioreille vai käykö siellä myös nuorempaa porukkaa? Mikä laji olisi hyvä aloittaa?

Nuorempana harrastin joukkuelajeja ja yleisurheilua, mutta sitten liikkuminen opintojen, parisuhteen ym. myötä vain jäi enkä ole liikkunut aktiivisesti (tuota lenkkeilyä lukuunottamatta) vuosiin. Nyt aloittamisen rima on tosi korkealla, eikä edes noihin aiemmin harrastamiini lajeihin taida päästä harrastepohjalta mukaan kun ovat niin kilpailuorientoituneita.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ilmoittauduin juuri äsken kansalaisopiston liikuntaryhmään. Kävin viime syksynäkin muutamia kertoja kehonhuoltojumpassa ja tykkäsin sen tunnin tunnelmasta. Siellä oli ihan kaiken ikäisiä ja kuntoisia. Oli kaltaisiani laihoja läskejä, oli oikeasti ylipainoisia, oli mummoja ja kovakuntoisia naisia trendikkäissä treenivaatteissa. Jätin ryhmässä käymisen, koska lopulta kyseinen viikonpäivä ei sopinutkaan minulle, mutta tänä syksynä vastaava jumppa on myös eri päivänä, niin ehdottomasti pyrin siellä käymään.

Ainakin oman kaupunkini kansalaisopistolta (vai työväenopistoko se on) löytyy montaa erilaista jumppaa ja tanssiryhmää ja jotain juoksukouluja myös. Noissa on sekin etu, että jumppakerran hinnaksi tulee noin puolitoista euroa, kun taas kuntokeskuksissa jumpat on kai halvimmillaan jotain 6€ tai sitten kalliin jäsenyyden takana. Opistojen tunneille pitää luultavasti hankkia oma jumppa-alusta ja muut välineet (kahvakuulat tms), jos kyseisessä jumpassa niitä käytetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi