Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiranpennun hankinta

Vierailija
28.07.2021 |

Oletteko te muut pentua etsivät saaneet hyvin vastauksia yhteydenottoihin kasvattajalle? Itsellä etsinnässä pentu rodusta joka on tällä hetkellä melko suosittu ja muutamaa kasvattajaa olen lähestynyt sähköpostiviestillä jossa kerron koirakokemuksestani ja perheestäni, mutta yhteenkään kyselyyn en ole saanut minkäänlaista vastausta. Huonoa tuuriako vain, vai onko nyt niin kasvattajan markkinat ettei vastatakaan viitsi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Msinitsit kyseessä olevan melko suosittu rotu. Kasvattajilla voi sähköposti täyttyä tämän vuoksi samanlaisista kyselyistä. Varauksia voi olla jo tuleville pentueille jonoksi asti, vaikka olisi vasta suunnitteluasteella. Kannattaa lähestyä useampia kasvattajia rohkeasti ja varautua pitkään odotukseen.

Vierailija
2/22 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä ole ikuisuusaihe? Koiranpentuja joutuu odottamaan, koska kysyjiä on paljon. Voi myös olla, että teille ei syystä tai toisesta haluta antaa koiraa, niin ei vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda

Vierailija
4/22 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Msinitsit kyseessä olevan melko suosittu rotu. Kasvattajilla voi sähköposti täyttyä tämän vuoksi samanlaisista kyselyistä. Varauksia voi olla jo tuleville pentueille jonoksi asti, vaikka olisi vasta suunnitteluasteella. Kannattaa lähestyä useampia kasvattajia rohkeasti ja varautua pitkään odotukseen.

Ymmärrän kyllä tämän, harmittaa vaan kun ei tule edes sitä kiitos kun otit yhteyttä mutta tuleville pentueille on jo riittävästi kyselijöitä. Olen ollut yhteydessä vain kasvattajiin joilla nettisivuilla joku tieto tulevista tai suunnitelmissa olevista pentueista, pitää ilmeisesti lähetellä kyselyitä myös niille joilla ei mitään tietoa suunnitelluista pentueista kerrota.

Vierailija
5/22 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattaja voi myös haluta kasvattinsa harrastustoimintaan, näyttelyihin tmv ja mikäli kyselijä ei täytä toiveita, miksi vastata. Kyselyitä tulee varmasti paljon ja kaikille ei ole aikaa vastata. Kasvatustyötä tehdään kuitenkin muun elämän ohessa.

Vierailija
6/22 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä ole ikuisuusaihe? Koiranpentuja joutuu odottamaan, koska kysyjiä on paljon. Voi myös olla, että teille ei syystä tai toisesta haluta antaa koiraa, niin ei vastata.

Miten niitä odotetaan jos ei kyselyihin saa edes vastauksia?

Vierailija
7/22 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa soittaa kasvattajille. Ei ne välttämättä ehdi vastaamaan sähköposteihin. Kannattaa myös kysyä tutuilta ihmisiltä kasvattajia. Useasti kasvattajat ja pennun omistajat ovat tekemisissä keskenään pitkäänkin niin joku tuttava voi kertoa kasvattajalle halukkuudestanne hankkia pentu.

Vierailija
8/22 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa soittaa kasvattajille. Ei ne välttämättä ehdi vastaamaan sähköposteihin. Kannattaa myös kysyä tutuilta ihmisiltä kasvattajia. Useasti kasvattajat ja pennun omistajat ovat tekemisissä keskenään pitkäänkin niin joku tuttava voi kertoa kasvattajalle halukkuudestanne hankkia pentu.

Ehkä kokeilen tosiaan seuraavaksi soittamista, itse olen ajatellut niin päin etten halua häiritä soittamalla vaan lähestyn ensin sähköpostilla johon voi vastata kun ehtii. Kyselisin tutuilta jos tuntisin jonkun jolla kyseisen rodun koira olisi, mutta en valitettavasti tunne. Itselläni on ollut, mutta siitä on aikaa sen verran että tuolloin rotua kasvattaneet ovat toimintansa jo lopettaneet.

Vierailija
9/22 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on nyt kesäloma. Vastaavat sitten kun loma loppuu.

Vierailija
10/22 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein niin että soitin, juteltiin ja sitten kasvattaja pyysi laittamaan sähköpostia, jotta jään hänelle sinne kiinnostuneiden listalle tietoineni. Kotikoiraa haettiin ja se saatiinkin sitten.

Vierailija
11/22 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kirjoitit sähköpostiin?

Kerrotko taustat, kokemukset koirista, harrastukset ja kaiken koiran mahdollisesta tukevasta kodista ja perheestä?

Vierailija
12/22 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin voi vaikuttaa tuohon vastaamiseen, että onko pentueita edes suunnitteilla. Ja eri asia on vielä tuleeko emo tiineeksi ym. Hyvät kasvattajat eivät yleensä myy sitä, mitä ei vielä edes ole.

Vierailija
13/22 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kohteliasta olisi edes jotenkin kuitata viesti saaduksi ja luetuksi, jos kuitenkin kasvattaja on. Kaveri etsi myös koiraa tänä vuonna, ja sama homma oli hänen sähköposteillaan. Ilmeisesti on tosiaan nyt niin paljon pennunkyselijöitä, että huonommin joukosta erottuvat jää kokonaan huomiotta.

Vierailija
14/22 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kirjoitit sähköpostiin?

Kerrotko taustat, kokemukset koirista, harrastukset ja kaiken koiran mahdollisesta tukevasta kodista ja perheestä?

En varmaan kaikkea mahdollista, mutta kyllä kerroin itsestäni, perheestäni, asumismuodosta ja koirakokemuksestani sekä harrastussuunnitelmista.

Vierailija
15/22 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä tämän, harmittaa vaan kun ei tule edes sitä kiitos kun otit yhteyttä mutta tuleville pentueille on jo riittävästi kyselijöitä. Olen ollut yhteydessä vain kasvattajiin joilla nettisivuilla joku tieto tulevista tai suunnitelmissa olevista pentueista, pitää ilmeisesti lähetellä kyselyitä myös niille joilla ei mitään tietoa suunnitelluista pentueista kerrota.

Mä etsin pentua viime vuoden alkupuolella, ja kun korona alkoi niin tilanne meni vielä vaikeammaksi kun kysyntä räjähti. Ei ehkä mun rodussa niin paljon, mutta kuitenkin. Tiedän kasvattajia jotka ei laita mitään ilmoitusta (tulevasta) pentueesta yhtään minnekään, koska kyselyitä tulee niin paljon. Kannattaa siis laittaa kyselyitä myös niille, joiden osalta mitään tietoa suunnitelluista pentueista ei ole. Mä löysin ja sain hyvän pennun kasvattajalta, joka on päivittänyt omia nettisivujaan viimeksi kai v. 2018... 

Vierailija
16/22 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kohteliasta olisi edes jotenkin kuitata viesti saaduksi ja luetuksi, jos kuitenkin kasvattaja on. Kaveri etsi myös koiraa tänä vuonna, ja sama homma oli hänen sähköposteillaan. Ilmeisesti on tosiaan nyt niin paljon pennunkyselijöitä, että huonommin joukosta erottuvat jää kokonaan huomiotta.

Ilmeisesti tässäkin siis pitäisi osata myydä itsensä kuten työpaikkahakemuksessa.

Vierailija
17/22 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ennen koronaa oli eroja kasvattajista, osa vastasi ja osa ei. Nyt on todennäköisesti jonoksi asti pennun ottajia.

Vierailija
18/22 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä etsin pentua viime vuoden alkupuolella, ja kun korona alkoi niin tilanne meni vielä vaikeammaksi kun kysyntä räjähti. Ei ehkä mun rodussa niin paljon, mutta kuitenkin. Tiedän kasvattajia jotka ei laita mitään ilmoitusta (tulevasta) pentueesta yhtään minnekään, koska kyselyitä tulee niin paljon. Kannattaa siis laittaa kyselyitä myös niille, joiden osalta mitään tietoa suunnitelluista pentueista ei ole. Mä löysin ja sain hyvän pennun kasvattajalta, joka on päivittänyt omia nettisivujaan viimeksi kai v. 2018... 

Kiitos vinkistä! Laajennan kyselyitäni siis myös näihin kasvattajiin joilla ei tietoa tulevista pennuista.

Vierailija
19/22 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele koiraa ei pentua, koira elää kuitenkin sen 10 vuotta ja se pentuus on siinä epäoleellinen asia.

Vierailija
20/22 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysele koiraa ei pentua, koira elää kuitenkin sen 10 vuotta ja se pentuus on siinä epäoleellinen asia.

Tarkoitatko että kyselisin kasvattajilta ”hommansa hoitanutta” aikuista koiraa? Sellaiselta kasvattajalta joka laittaa kiertoon nartut joilla teetetty riittävän monta pentuetta, en halua edes pentua. Haluan pennun kasvattajalta jonka koirat ovat myös lemmikkejä, ei pennutuskoneita joista luovutaan kun ovat aikansa palvelleet.