Kuka tollo heittää roskia maahan?
Helsingin puistot, rannat ja saaret ovat täynnä oluttölkkejä, karkkipapereita, tupakantumppeja ym. skeidaa. Kuka niitä sinne viskaa? Mitä sellaisen ihmisen päässä liikkuu?
Kommentit (84)
Kyllähän silloinkin roskattiin, kun olin nuori, ja jossain vaiheessa yläasteella oli olevinaan jotenkin coolia joillain, että roskat nakattiin vaan maahan, oltiin liian hienoja viemään niitä roskiin. Mutta nyt omien lasten myötä olen yllätyksekseni huomannut, että nykyisin myös ihan lapset roskaavat. Kun lapsilla käy kavereita, saattavat heittää karkkipaperit ihan vaan tuohon pihaan jne. Eikä kaikki roskaajalapset ole mitään hulttiotyyppejä, voivat olla oikein kiltin ja kivan oloisia, mutta jätskipaperit jää tasan siihen, missä jätskin avaa jne. Outoa.
Olen huomannut, että tupakoitsijat ovat keskimääräistä sottaavampaa porukkaa. Luontoon heitetään sumeilematta tumpit ja tyhjät tupakka-askit kääreineen.
Mun 4-vuotias heitti jäätelöpaperin maahan. Huusin "Hei, mitä oikein teet?" Hän oli ihmeissään että eikö niin muka voi tehdä. "Naapurit heittää aina roskia maahan, myös parvekkeelta " kuului vastaus. Heittääkl ihmiset oikeesti parvekkeeltakin roskia, vai höpisikö tyttö omiaan?
toi "vänkääjä-vierailija" näyttää olevan trolli; muistakaa perussääntö "Älä ruoki Trollia".
Koiranpennun omistajana kiroan kyllä nämä roskaajaidiootit alimpaan helvettiin. Omallla ulkoilutusalueellani on paskoista päätellen myös valitettavasti kaksi "rikollista" koiranomistajaa
Kauniit kiitokset kailkille, jotka kertovat siivoavansa myös muiden jätöksiä/roskia!
roskaus pitäisi saada jotenkin kuriin. poliiseja kadun kulmiin päivystämään ja sakottamaan jos ei muu auta.
Toisaalta roskaaminen työllistää. Sillä on siis työllistävä vaikutus jotenka roskien kerääjät ovat hyvillään siitä että heillä on työ.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:27"]
Toisaalta roskaaminen työllistää. Sillä on siis työllistävä vaikutus jotenka roskien kerääjät ovat hyvillään siitä että heillä on työ.
[/quote]
no ehkä ne roskien kerääjät voisi palkata roskapoliiseiksi! näin saataisiin sakotettua roskaajia ja ne (ehkä kymmenennen kerran jälkeen) oppisi olemaan roskaamatta!
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:59"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 10:27"]
[/quote]
no ehkä ne roskien kerääjät voisi palkata roskapoliiseiksi! näin saataisiin sakotettua roskaajia ja ne (ehkä kymmenennen kerran jälkeen) oppisi olemaan roskaamatta!
[/quote]
Sittenpä loppuu nekin työt. Kumpi huonompi asia työttömyys vai roskat ja työllistettyjä?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 17:06"]
näin tänään livenä roskaajan. istui parkeeratussa autossa ja röökasi ja sitten tiputti tumppinsa maahan, ihan kuin autossa ei olisi roskista. otin auton rekkarin ylös. minne kavallan hänet?
[/quote]
poliisille.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:33"]
Eniten ihmetyttää roskat, jotka on kaupan edustalla, metrin päässä roskiksesta?
[/quote]
Meidän pihan roskiksen roskat pitkin pihaa heittelee linnut.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 16:32"]
Eihän vammainen tarkoita vain kehitysvammaista. Kyllä ihminen voi olla pahasti asennevammainen, kuten nuo roskaajat ja roskaamisen puolustelijat ovat.
Ja kaikki asennevammaiset eivät huomaa sennettaan;-)
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:12"]
Ihan ku jostain löytyis ihminen joka ei ikinä oo heittänyt roskaa maahan. Vittuuks täst vikisemään, jos ne roskat niin helvetisti häirittee niin kerää ne. Meilläkin on täällä seudulla yks nainen joka siivoo ja tekee eikä saa pennin pyörylää siitä
[/quote]
Nyt olis kyllä turpakäräjien paikka.
Erottakaa nyt vähän asioita toisistaan. Tumppi kadulla, joka joka tapauksessa siivotaan (lähes) päivittäin on ihan eri asia kuin pullojen rikkominen rantakallioille, joiden siivousta ei yhteisistä varoista tehdä kuin max. vuosittain.
Japanilaiset turistit ihmetteli että miten täällä Suomessa on niin paljon roskaa, paljon kerjäläisiä ja paljon pultsareita. Olivat kuvitelleet että tämä on joku puhtoinen muumimaa :o Silti jää kohta keskituloisten ja varakkaiden turistien rahatkin saamatta tänne Suomeen, kun pitävät tätä roskasakin tyyssijana.
Sama meininki tänne vaan kuin Singaporeen eli jos heität roskan tai sylkäiset purkan kadulle niin saat tuntuvat sakot. Joko viranomainen, peitetyössä oleva viranomainen tai valvontakamera tallentaa sen ympäristörikoksen ja joudut siitä vastuuseen :)
Missä ihmeessä esim. Helsingissä on roskaista??
Taksikuski sanoi että Hgin keskusta järkyttävän roskainen sunnuntaiaamuisin, porukka heittelee hampurilaisroskat ja muut roskisten viereen tai suoraan kadulle! Eli kännikansa ei tajua siinä edes olevan roskista lähellä.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:15"]
Kaikki heittää roskia maahan, itse tupakoijana voin sanoa että tumppi lentää usein maahan kun ei ole roskiksia lähellä... Kun niitä oikeasti tarvitsee ja ei ole helsingissä tai muussa isossa kaupungissa, eipä löydykään helposti. Isot roskat laitan roskiin, mutta en sitä tumppia ala raahaamaan mukana. Ja inisijöille tiedoksi että juu stumppaan sen ennen roskiin heittoa ;)
[/quote]
MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ
Tupakoitsijat onkin pohjasakkaa tässäkin asiassa.
MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ
Mun kaverit tietää että oon tarkka roskaamisesta, jos heität roskia etkä suostu keräämään niin olen jokaikistä luvannut paukauttaa turpiin, tähän mennessä on joka roska mennyt roskiin. Asiaan tietysti ehkä vaikuttaa se että olen itse 15 vuotta keräillyt niitä työkseni.