Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako miehen lapsi asumistukea mun omistamaan asuntoon?

Vierailija
08.08.2014 |

Mun avomiehellä on lapsi aikaisemmasta liitosta. Saako miehen lapsi asumistukea, jos mä ostan asunnon ja vuokraan sen hänelle?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka hinnakas tämä kämppäsi on. Jos vuokra on yli 800€ niin kela varmaan omia kämppiään tarjoaa, jos sitä tukea mielii

Vierailija
22/25 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:25"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:21"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:17"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:09"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 14:05"]

Eli hän on opiskelija, ja jos hän on alle 20-vuotias, ja sinä ja hänen isänsä asutte yhdessä, teidän molempien tulot otetan huomioon kun opiskelija hakee opintotukea ja siihen kuuluvaa asumislisää. Ja jos olette isän kanssa siis samassa taloudessa, sinun omistamasi asunto lasketaan ihan samalla tavalla jos olisi isän omistama, eli vähemmän saa tukea tai ei ollenkaan. Jos taas opiskelija on yli 20-vuotias, joka ehkä on jos kerran sossustakin jotain saa, niin luulisin että se ei enää vaikuta, jos ei itse omista sitä asuntoa. Parhaiten s selviää kun ottaa kelan sivuilta auki laskurin ja syöttää tiedot sinne, helppoa ja nopeaa, ja varma vastaus. Jos haluaa nähdä omistussuhteen vaikutuksen, niin tekee samoilla muilla tiedoilla ensin ja laittaa että vanhempi ei omista asuntoa, ja sitten että omistaa ja katsoo tuleeko eri loppusumma.

[/quote]Sä kirjoitat kyllä nyt ihan puutaheinää.

[/quote]

Miten niin?

[/quote]Noihin mihinkään ei vaikuta vanhemman uuden puolison tulot/omistussuhteet. Ja ikäraja on 18v eikä 20v

[/quote]Tarkennan vielä, että alle 18-vuotiaan opintotukeen vaikuttaa lähin ja hänen puolisonsa tulot, yli 18v vaikuttaa vain lähin tulot.

sama

[/quote]

Jaa, no on se outoa että mun tyttären opintorahaan on vaikuttanut mun miehen tulot 20-vuotiaaksi.

[/quote]Jos miehesi ei ole tyttäresi isä, niin sua on kusetettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:43"]

Eli hän on opiskelija, ja jos hän on alle 20-vuotias, ja sinä ja hänen isänsä asutte yhdessä, teidän molempien tulot otetan huomioon kun opiskelija hakee opintotukea ja siihen kuuluvaa asumislisää. Ja jos olette isän kanssa siis samassa taloudessa, sinun omistamasi asunto lasketaan ihan samalla tavalla jos olisi isän omistama, eli vähemmän saa tukea tai ei ollenkaan. Jos taas opiskelija on yli 20-vuotias, joka ehkä on jos kerran sossustakin jotain saa, niin luulisin että se ei enää vaikuta, jos ei itse omista sitä asuntoa. Parhaiten s selviää kun ottaa kelan sivuilta auki laskurin ja syöttää tiedot sinne, helppoa ja nopeaa, ja varma vastaus. Jos haluaa nähdä omistussuhteen vaikutuksen, niin tekee samoilla muilla tiedoilla ensin ja laittaa että vanhempi ei omista asuntoa, ja sitten että omistaa ja katsoo tuleeko eri loppusumma.

[/quote]

Miten niin?

[/quote]Noihin mihinkään ei vaikuta vanhemman uuden puolison tulot/omistussuhteet. Ja ikäraja on 18v eikä 20v

[/quote]Tarkennan vielä, että alle 18-vuotiaan opintotukeen vaikuttaa lähin ja hänen puolisonsa tulot, yli 18v vaikuttaa vain lähin tulot.

sama

[/quote]

Jaa, no on se outoa että mun tyttären opintorahaan on vaikuttanut mun miehen tulot 20-vuotiaaksi.

[/quote]

No tytär ei ollut vielä korkeakoulussa, suoritti kolmoistutkinnon, nyt täyttää 20 kun menee ammattikorkeakouluun.

Vierailija
24/25 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:43"]

[/quote]

Miten niin?

sama

[/quote]

[/quote]

No tytär ei ollut vielä korkeakoulussa, suoritti kolmoistutkinnon, nyt täyttää 20 kun menee ammattikorkeakouluun.

[/quote]Ei sillä ole merkitystä, missä koulussa on. Puolison tulot ei vaikuta yli 18-vuotiaan opintotukeen, niin kuin tuolla ylempänä ( kopio kelan sivulta)sanotaan. Mun miehen tulot lakkas ainakin vaikuttamasta, kun tytär täytti 18v.

Vierailija
25/25 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntokaupoille siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän