Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko jollain nakukissaa sfinksiä? olisi kiva lukea kokemuksia :)

Vierailija
08.08.2014 |

Tiedän että ne ovat melko kalliita, niitä pitää pestä säännöllisesti sillä iho erittää talia, pitää ottaa yksilö jolla on viikset, ne tarvitsevat enemmän ruokaa, ne ovat sisäkissoja...

Olisi kiva kuulla lisää niistä :)

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/52 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi viiksekäs? Öh?

Don sfinks on se menninkäisen näköinen, sfinx vähän arvokkaampi ja peterbald kalju itämainen. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:46"]

Mitähän karvaton kissa tykkää asua karvaisen kissan kanssa? Tuleeko niille riitaa? Tuleeko karvattomalle paha mieli kun se näkee että on erilainen?

[/quote]

Riippuu ihan kissasta, oli sillä karvoja tai ei. Mutta aww tuo viimeinen kysymys :) Ei kissat tuommoisia tajua. Mut jotenkin ihana, että joku ajattelee tuommoista :)

Vierailija
24/52 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli muutama vuosi sitten nakumarsuja, ja niiden kaverina yksi karvainen perusmarsu. Nakut olivat keskenään, eivätkä huolineet karvaista esim samaan paikkaan nukkumaan. Ostin sitten toisen kaevamarsun kun kävi sitä sääliksi. Marsut (2kpl karva 2kpl naku) olivat kaikki samassa isossa häkissä, mutta eivät selvästikään tykänneet toisistaan, karvat olivat keskenään ja nakut keskenään. En tiedä mistä johtui, oliko siinä jotain karvarasismia vai ihan vaan henk.koht.kemiat, mutta tulipa vaan mieleen

Vierailija
25/52 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aww söpöä :))))

Vierailija
26/52 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt että on nakuja marsujakin xD

Vierailija
27/52 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvarasismia :D

Miltä muuten tuntuu silittää nakukissaa ja tykkäävätkö ne sellaisesta? Olen nähnyt sfinksejä vain kuvissa ja meillä on aina ollut karvallisia maatiaisia joten kiinnostaa tietää..

Vierailija
28/52 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne nakukatit tuntuu kuulemma lämpimältä persikalta xD en ole kokeillut... en tunne sellaisia..

Valitettavasti.

Vierailija
29/52 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon toi jolla oli nakumarsuja, nykyään on kaksi karvatonta koiraa. Marsut tuntuivat ihan pippeliltä :D sellaista pehmeää vähän tahmeahkoa nahkaa, koirat tuntuvat aikalailla ihmisen iholta. Mutta lämpimämpiä. Olen kerran vähän aikaa silitellyt sfinxiä, ja muistaakseni Se oli aikalailla saman tuntuinen kun noi koirat

Vierailija
30/52 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 17:12"]

Mä oon toi jolla oli nakumarsuja, nykyään on kaksi karvatonta koiraa. Marsut tuntuivat ihan pippeliltä :D sellaista pehmeää vähän tahmeahkoa nahkaa, koirat tuntuvat aikalailla ihmisen iholta. Mutta lämpimämpiä. Olen kerran vähän aikaa silitellyt sfinxiä, ja muistaakseni Se oli aikalailla saman tuntuinen kun noi koirat

[/quote]

Voi hyvä ihminen, en edes tiennyt että karvattomia koiriakin on olemassa saatika marsuista. Ihanaa. 

Karvattomat kissat kyllä alkavat kummasti kiinnostamaan, kun alkaa saamaan tarpeekseen kahden karvaisen kissan ylituotannosta. 

Vierailija
31/52 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsuja on ainakin kaksi karvatonta rotua, skinny ja boldwin, koirissa on Perun karvattomia eri koossa, Amerikan karvaton terrieri ja kiinanharjakoira. Osa on kokonaan karvattomia, ja esim skinny-marsu ja kiinanharja omaavat karvaa päässä, hännässä ja tassuisaa ja muuten karvattomia (marsulla ei toki ole häntää). On myönnetty karvattomia hiiriä, rottia jne

Vierailija
32/52 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis myös, ei myönnetty

Vierailija
33/52 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sfinksissä on aika paljon hommaa kun pitää pestä ja korvat putsailla ym. Täytyy jaksaa sitten koko sen kissan elämän sitä tehdä.

Muuten on kyllä ihana rotu. Allergiaa se aiheuttaa niin kun mikään muukin kissa. Karvaa se ei päästä mutta sitä rasvaa jää kyllä senkin edestä kiinni huonekaluihin ja verhoihin.

Se muuten palaa auringossa joten ei saa jättää niin että makoilee aurinkoa ottamassa esim parvekkeella.

Nakukissoista sfinksi on se rotu joka sairastaa vähiten. Hintaa noin 1200 lemmikkitasoisesta kissasta

Vierailija
34/52 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa sfinksin luonteen ja ulkonäön mutta myös karvat (ei juurikaan lähde) kannattaa tutustua Devon rexeihin. Kolmanneksen halvempiakin ovat

Vierailija
35/52 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/52 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltasessa pörssissä on monta myynnissä eikä ne 2000€ maksa

Vierailija
37/52 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt, että jos tavallisen kotikissan ajelisi kaljuksi, (mitä en siis luojan tähden sentään ole tekemässä :D) näyttäisikö se samalta kuin sfinksi?

Vierailija
38/52 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 18:27"]

Täysin asian vierestä, mutta millä nimillä sfinksejä kutsutaan englanniksi? Naureskelen täällä omille hairless pussy -jutuilleni vähän liikaakin nimittäin :D

[/quote]

KIITTI vaan tästä, kokikset näppikselle.... :'D

Vierailija
39/52 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvassa on sfinxit joilla olisi viikset..

Vierailija
40/52 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme