Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talvella palelevat: hyvät vaatevinkit pinoon! Miten selviät talven pakkasista?

Vierailija
08.08.2014 |

Hassu otsikko mutta täällä yksi ainainen kylmässä jäätyvä kaipaa kaikenlaisia vinkkejä erityisesti pukeutumiseen talvella. Syksy on  ihan kohta ja voisi vähän miettiä, mitä uutta vaatetusta voisi lämmikkeeksi hankkia. Eritoten vinkkejä siihen, miten näyttää töissä tyylikkäältä palelematta olisi tosi jees! Millaisia kerrastoja, kenkiä, hansikkaita, takkeja yms. te muut kylmäherkät käytätte? Pinoon hyvät vinkit!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidot materiaalit  ts. villaa (ja silkkiä) on avain sana.

Merinovillainen neule 100%. Jos oikein kylmä alle tosiaan vielä kerrosto.
Untuvatakki.

Villalapaset, ihania kirjoneuleita, oikein kylmällä kahdet päällekkäin.

Varpaisiin ohuet villasukat ja turkisvuorikengät. Villasekoitesukkikset hameen kanssa.

Ei mitään teddyä, fleeceä tai akryyliä. Merinovilla ei kutita herkkäihoistakaan.

Näitä tuotteita ei saa henkkamaukasta eikä muutenkaan löydä helposti mutta ajan kanssa etsimällä löytää kyllä ja ihan kohtuuhintaisiakin. Yleensä vain klassikkomalleja, ei mitään pintamuotia mutta minulle lämpö ja mukavuus on tärkein.

Vierailija
22/41 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän viimevuotisia vaatteita. Miksi joka kesä/kevät/syksy/talvi/loma/juhla pitää ostaa uudet kuteet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 11:08"]Mulla aivan tolkuton palelu loppui kilpirauhaslääkityksen seurauksena, mutta sellaista tavallista palelua on edelleen. Mun paras keino on ponchot, koska silloin jää ilmaa vaatteiden väliin ja ilma on hyvä eriste. Ihan ehdoton on pitkähelmainen (reiteen asti ulottuva) talvitakki. Hikoilen paljon ja monesti kävelen paikasta toieen, jolloin vaatteet voivat kastua myös märän lumen yms. takia. Pitää olla vedenpitävät kengät ja mielellään vaihtosukat.

Kainaloiden kastuminen on ollut ongelma, koska tosiaan hikoilen paljon ja sitten kävelyn jälkeen hiki alkaa paleltaa - ja haista. Olen miettinyt, olisiko mahdollista käyttää joitain irrotettavia kainalotoppauksia. Tietääkö kukaan?

[/quote]

Laskettelutakeissa on vetskarilla avattavat kainalot, hyvin toimii!

Vierailija
24/41 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuleen ei tarvitse olla kauhtunut villapaita: Satsaa muutamaan kauniiseen neuleeseen. Myös pahimmilla pakkasilla voi päälle laittaa vielä nätin neuleliivin. Kierrä verkkokauppoja ja katsele syksyn uutuuksia :)

Vierailija
25/41 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutsen-untuvatakki on paras ostokseni vuosiin.

Vierailija
26/41 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakangastakki, polven alle yltävät kauniit saappaat pitävät viimaa loitolla. Neuleet. Nahkahansikkaat on siistimmät kuin tumput.

Vierailija
27/41 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon villasekoitetunika pitää hyvin lämpöä, tosin en tiedä, onko mallistossa enää.

Vierailija
28/41 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelen Ruskovillan silkkivillakerrastoa alusvaatteeksi. Ei tunnu kuumalta sisällä.

Vierailija
29/41 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ohut silkkivillaneule paitapuseron alle.

Tärkeintä on suojata hartiat, kylmyys tuntuu ensimmäiseksi ainakin minulla.

Villasekoitekankaasta tehdyt pitkät housut ovat kesällä vilpoisat ja talvella lämpimät.

Vierailija
30/41 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä noita ruskovillan kerrastoja saa? Ovatko ohuita, näkyykö päällipaidan läpi?

Hyviä vinkkejä mutta mun täytyy sanoa, etten -20 asteessa ja sitä kylmemmässä pärjää millään nahkasaappailla ja nahkasormikkailla. Mä vedän uggit jalkaan, toppahousut ja joutsenen untuvatakin sekä toppakintaat. Todella karsean näköistä ja siksi vinkit ovat nyt tarpeen! Millaiset kengät olisivat nätit mutta oikeasti lämpimät? Uggeja en kehtaa käyttää, jos johonkin asiakastapaamiseen menen ja ehdin matkalla pahasti palella, varpaat jäätyvät ensimmäisenä :(

Vierailija
31/41 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partiokaupasta paksu talvitakki. Kerrasto ja toppahousut. Kuoman kengät. Kovilla pakkasilla oikea karvalakki.

Minä en välitä ulkonäöstä vaan siitä, että pysyn lämpimänä.

Vierailija
32/41 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aihe! Käytän aina puuvillatrikoista alukerrastoa. Onko tuo silkki-villa sitten mainittavasti lämpimämpi?

Villapohjalliset kenkiin auttaa vähän.

Vierailija
33/41 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 10:18"]

Mistä noita ruskovillan kerrastoja saa? Ovatko ohuita, näkyykö päällipaidan läpi?

Hyviä vinkkejä mutta mun täytyy sanoa, etten -20 asteessa ja sitä kylmemmässä pärjää millään nahkasaappailla ja nahkasormikkailla. Mä vedän uggit jalkaan, toppahousut ja joutsenen untuvatakin sekä toppakintaat. Todella karsean näköistä ja siksi vinkit ovat nyt tarpeen! Millaiset kengät olisivat nätit mutta oikeasti lämpimät? Uggeja en kehtaa käyttää, jos johonkin asiakastapaamiseen menen ja ehdin matkalla pahasti palella, varpaat jäätyvät ensimmäisenä :(

[/quote]

En nyt oikein ymmärtänyt, miksi olet pahoillasi siitä ettet pärjää keskieurooppalaisilla vaatteilla pohjoiseurooppalaisessa säässä? :D  Sehän on ihan selviö, ettei KOVALLA pakkasella pärjää pelkällä yhdellä, heikosti eristävällä vaatekerralla, varsinkaan kun palelu usein lähtee juuri ääreisverenkierrosta, eli sormista ja jaloista.

Minä käytän talvella Salomonin vaelluskenkiä ja niissä villasekoitesukkaa. Jos on tosi kova pakkanen ja pitää seisoa paljon paikoillaan, laitan jalkaan pelkkiä villasukkia, sillä puuvilla on kylmä materiaali jos varoaat yhtään hikoavat. Käsiin laitat silkkivillalapset ja päälle nahkarukkaset. Saa olla jo tosi kylmä että näiden kanssa alkaa sormia paleltaa. Tuulenpitävien toppavaatteiden alle laitan ohuen täysvillaisen pooloneuleen ja toppahousujen alle villahousut.  Ei palele. :)

Minulle on ihan sama, olenko tyylikäs vai ei. Elämä on elämistä ja tekemistä varten, ei olemista varten. Lisäksi, vaikka sanotaan ettei kylmä lisää vilustumisriskiä, niin niillä tuntemillani ihmisillä, jotka ovat aina vähän viluissaan huonon pukeutumisen takia, on aina vähän nuhaa ja yskää talvikautena, ja niin oli minullakin kun vielä yritin sinnitellä koko talven vähissä vaatteissa ja ilman lakkia, silloin kun oli jotenkin hirveän muodikasta vielä palelluttaa päänsä.

Vierailija
34/41 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina talvella polvimittainen untuvatakki, palellun muuten. Lisäksi saappaat, joissa on varret polviin asti. Sisälläkin (toimistotöissä) käytän ohuempivuorisia saappaita / saapikkaita, lämpimiä sukkiksia ja neuletakkia. Mekon kanssa pitkä neuletakki sopii hyvin. Asuun sopivan huivin kun vielä kiepauttaa kaulan ympärille, kyllä tarkenee!

Vierailija
35/41 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrospukeutuminen, luonnonmateriaalit, monta ohutta kerrosta yhden paksun sijaan. Aluspaita villasilkistä. Paksut sukkahousut. Sopivan kokoiset talvikengät, ei liian pienet. Hyvä jos tarpeen vaatiessa kenkään mahtuu ylimääräinen sukka. Pohjalliset. Kunnon päähine ja villalapaset. Jos jalat, kädet ja pää pysyvät lämpiminä, ei tule kylmä, näin opetti äitini ja oli oikeassa.

Mun paras talvihakinta on pitkä villaulsteri, joka suojaa Helsingin raaoilta talvituulilta ja jonka alle mahtuu vaikka mitä. Lisäksi se on todella tyylikäs :)

Vierailija
36/41 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkahousut, sitten pitkikset ja päälle housut. Lämpimät kengät, esim Sievin. Iso huivi, joka lämmittää ulkona kasvoja, hartioita. Isot nahkasormikkaat, joihin mahtuu kahdet ohuet sormikkaat alle. oikein kylmällä ne tumput päälle vielä.

Vierailija
37/41 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanat, kun vinkkailette! Mistä noita kaikkia kerrastovaatteita ja muita saa? Esim. hyvät sukat ja hoikkana ihmisenä kiinnostaa, mistä saisi suht timmejä aluskerrastoja, jotka eivät näy neuleen ja farkkujen alta sisällä?

Ja osaisiko asiaatietävät neuvoa, miten se nyt menee eli mikä matsku ei lämmitä (puuvilla?) ja mikä olisi hyvä sijoittaa heti ihoon kiinni ja niin edelleen. Eli miten pysyä lämpimänä siten, että kunnon kerrastoista saa kaiken irti?

Mistä löytäisin halvalla tai suht halvalla hyvät mustat toppahousut? Olen pitkä ja hoikka eli lahkeen pitäisi olla pitkä mutta eivät saa silti tippua vyötäröltä. Jos joku vinkkaa ihan jopa merkin ja ostopaikan, niin kiitos kiitos kiitos!

Mistä ruskovillaa saa ostettua ihan livenä? Olisi kiva sovittaa noita kokoja ensin. Asun Espoossa eli PK-seudun kaupat käy!

Vierailija
38/41 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän talvella paksuja sukkahousuja, joiden päälle puen vielä legginssit ja sitten mekko. Mekon kanssa neuletakki. Lisäksi pitkät saappaat, polviin asti ulottuva villakangastakki, paksu kaulaliina, pipo ja paksut lapaset. Harvoin on kylmä.

Vierailija
39/41 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 10:14"]

Mä suosittelen Ruskovillan silkkivillakerrastoa alusvaatteeksi. Ei tunnu kuumalta sisällä.

[/quote]

Minä myös, silkkivilla-alusvaatteet on helppo piilottaa tavallisten vaatteitten alle. Ulos untuvatakki.

Vierailija
40/41 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan muu ole kuullut merinovillasta? Superkevyttä ja lämmittää hyvin. Kovin on hinnakkaita merinovaatteet.