Lähtisitkö lasten kanssa lomalle jos mies ei haluaisi mukaan?
Meillä pienet vilkkaat lapset, 3 ja 5v. ja olemme kokeilleet perhelomia, mutta mies on kokoajan siellä stressaantunut ja epämukavuusasteella, kiukuttelee ja valittaa kuinka peinten lasten kanssa ei kannata matkustaa ja kuinka ei voi odottaa että loma loppuu. Se pilaa matkan koko perheelle. Ja nämä eivät siis ole olleet mitään hankalia seikkailumatkoja vaan pakettirantalomia joiden ei pitäisi stressata ketään. Itse rakastan matkustamista ja koen todella rajoittavaksi että mies ei siitä nykyjään enää pidä. Ja harmittaa kun ennenlapsia seikkailtiin pitkin maailmaa yhdessä ja luulin menneeni naimisiin samanlaisen sielun kanssa.
Kysymys siis, lähtisittekö lasten kanssa yksin matkalle jos miehenne ei haluaisi tulla mukaan? Vai raaskisitteko ottaa lapsista vain yhden (ja sitten toisen seuraavalla matkalla)? Miehelle kumpikin vaihtoehto sopii.
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 11:58"]
Olen matkustanut kahden tyttäremme kanssa ilman miestä, meillä tosin siksi että mies ei aina töiltään pääse mukaan. Menemme omatoimimatkoille aina. Hyvin on mennyt, tietysti esim. ravintolassa syöminen on kivempaa jos on myös aikuisseuraa.
Kotiin pitää jättää yhteystiedot ja majoituspaikat ja ainakin jomman kumman lapsen on osattava käyttää kännykkää. Täytyy myös miettiä lasten kanssa, mitä tekevät ja kenelle soittavat, jos sille mukana olevalle aikuiselle sattuu jotain. Sehän on ihan mahdollista, voi saada sairauskohtauksen tai jäädä auton alle. Näin minä olen tehnyt, kun ei ole sitä pakettimatkojen opasta auttamassa hätätapauksessa. Jos pakettimatkaal menee, on kyllä todella helppoa. Ja alkoholia en juo ollenkaan koskaan jos olen lasten kanssa kolmestaan matkalla. Se ei käy päinsä.
[/quote]
Ohis, mutta eikä tällainen onnettomuus voi yhtä hyvin tapahtua Suomessa ja alle 3v.:t eivät edes osoitettaan tai koko nimeä osaa sanoa?
Tai laita johki mammapalstalle ilmo lähtiskö joku vastaavassa tilanteessa oleva mukaan, varmasti joku miettii samaa tai ei ole mahkua saada isovanhempaa/tätiä mukaan reissuun
Mikä noita miehiä muuten vaivaa? Meilläkin samanlainen kivireki, jos johonkin erehtyy lähtemään. alkaa narina pari päivää ennen lähtöä että mitä mä nyt olen tommosen mennyt varaamaan (vaikka on kysytty asiaa ja saatu vastaukseksi murahtelua tai jotain "ihan sama" lausahduksia). Kitinä yleensä kestää koko reissun.
Olen myös miettinyt, että pitäisikö ihan rohkeasti lähteä lasten kanssa vain... lapset pian neljä ja kuusi.
Onkohan miehesi ongelma sama kuin minulla. Lomilla vaimo olettaa että minä vahdin lapset altaalla tai leikkipaikalla jotta hän voi maata koko päivän auringossa.
Viimeksi pyysin että saisin ottaa edes 1/2 tunnin torkut aurinkotuolissa ja hän olisi sen ajan lasten kanssa. En saanut lupaa. No ensi talvi ollaan kotona, minä en enää ala tuollaista lomaa maksamaan.
T: mies
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 09:19"]Onkohan miehesi ongelma sama kuin minulla. Lomilla vaimo olettaa että minä vahdin lapset altaalla tai leikkipaikalla jotta hän voi maata koko päivän auringossa.
Viimeksi pyysin että saisin ottaa edes 1/2 tunnin torkut aurinkotuolissa ja hän olisi sen ajan lasten kanssa. En saanut lupaa. No ensi talvi ollaan kotona, minä en enää ala tuollaista lomaa maksamaan.
T: mies
[/quote]
Niin onhan se aivan hirveää miehelle joutua vahtimaan niitä lapsia edes joskus.
Meillä on mies aivan samanlainen. Ei ole väliä, millainen reissu on kyseessä (paitsi maalle anopin luo). Olenkin aloittanut reissaamaan pojan kanssa kaksin pitkin maailmaa. Ja hyvin sujuu. Meillä on kaksi mielettömän hauskaa. Poika nyt 8, muutaman vuonna olemme jo matkustelleet kaksin.
Niin, miksi pakottaa toinen mukaan? Tuossa sun tapauksessa mä harkitsisin myös sitä, että ottaisin vain yhden lapsen mukaan ja toinen jäisi viettämään laatuaikaa isän kanssa. Näin sä saat vähän stressittömämmän loman, lapset saavat vanhemman täyden huomion ja kaikilla on kivaa. Tykkääkö teidän lapset matkustamisesta vai haluaisiko ne olla kotona leikkimässä tutuissa maisemissa?
10 jatkaa.
Minä vien lapset päiväkotiin 5krt viikossa ja haen 3krt viikossa. Usein menee koko ilta lasten kanssa kun rouvalla on menoja. Riittääkö?
Ja kyse oli tosiaan siitä että minäkin haluaisin ottaa hetken rennosti. Mutta toki vaimolleni (perus av-mamma?) on liikaa pyydetty olla hetki lasten kanssa koska miehethän eivät muka osallistu tarpeeksi lastenhoitoon.
T: mies
10 jatkaa.
Minä vien lapset päiväkotiin 5krt viikossa ja haen 3krt viikossa. Usein menee koko ilta lasten kanssa kun rouvalla on menoja. Riittääkö?
Ja kyse oli tosiaan siitä että minäkin haluaisin ottaa hetken rennosti. Mutta toki vaimolleni (perus av-mamma?) on liikaa pyydetty olla hetki lasten kanssa koska miehethän eivät muka osallistu tarpeeksi lastenhoitoon.
T: mies
Totta kai lähtisin ja monesti olen mennytkin, meillä kolme vilkasta poikaa, nyt vanhin on jo 10v ja nuorin 5v. Oikeastaan tänä kesänä huomasin kuinka lomailu on helpottunut, kun vanhimmat lapset osaavat uida ja nuorin melkein, niin kokoajan ei tarvitse olla kintereillä, vaan välillä voi tosiaan hetken maata siinä rantatuolissa. Mieheni ei tykkää huvi-/vesipuistoista, joita taas minä ja pojat rakastamme, muutenkin ollaan jotenkin ajauduttu tilanteeseen, että minä ja pojat reissataan ja mies on mieluummin kotona
Tuohon nro 10 kommentteihin liittyen meilläkin on isä joka haluaisi ottaa edes sen kerran ne puolen tunnin tirsat uima-altaalla. Mutta hän ei itse annan minun ottaa niitä tirsoja. Koska kun minä ummistan silmäni, ovat lapset kuitenkin siinä kimpussani. Lapset huutelevat äiti sitä ja äiti tätä, eivät he huuda isille, koska isi ei kuitenkaan vastaa/reagoi. Kun isi vahtii, hän lukee kirjaa ja vilkuilee välillä, että ovathan lapset vielä hengissä. Kun minä vahdin, pidän kyllä uimataidottomia paremmin silmällä ja juttelen lasten kanssa tai peuhaan altaassa heidän kanssaan. Ja isi ei tee elettäkään, että se äiti sitä ja äiti tätä huutelu loppuisi ja vastaisi vaikka puolestani (että äiti levähtä ja isi auttaa). Ei ei, koska lapset huutavat äitiä, ei isin tarvitse reagoida. Mieluiten hän "vahtii" yhdessä eli kumpikaan ei "lepää", käytännössä isi lepää ja äiti vahtii.
Isi voi myös käydä lenkeillä lomalla itsekseen (omaa aikaa). Mutta jos äiti haluaa käyttää saman ajan vaikka shoppailuun itsekseen (omilla rahoilla), menee naamaa mutrulle ja suostutaan kyllä, mutta asenne on se, että voi perse kun yksin minut jätät vahtimaan.
Meillä sentään mies lähtee lomille mukaan. Oi tätä lomien ihanuutta. ;)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 09:25"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 09:19"]Onkohan miehesi ongelma sama kuin minulla. Lomilla vaimo olettaa että minä vahdin lapset altaalla tai leikkipaikalla jotta hän voi maata koko päivän auringossa.
Viimeksi pyysin että saisin ottaa edes 1/2 tunnin torkut aurinkotuolissa ja hän olisi sen ajan lasten kanssa. En saanut lupaa. No ensi talvi ollaan kotona, minä en enää ala tuollaista lomaa maksamaan.
T: mies
[/quote]
Niin onhan se aivan hirveää miehelle joutua vahtimaan niitä lapsia edes joskus.
[/quote]
Edes joskus?! Minä olen pitänyt lapsemme hengissä viimeiset kuusivuotta, kun rouva on mennyt omissa menoissaan ja vetänyt psyykelääkeitä, kun äitiys on nin raskasta. Luulisi, että synnytyksestä kuudessavuodessa toivutaan.
Lähde ilman puolisoasi. Meillä tilanne on toisinpäin. Vaimo aloittaa valittamisen jo paljon ennen lomaa ja valitus jatkuu pitkään loman jälkeen. Kävimme taas tänä kesänä neljän vuoden tauon jälkeen koko perhe yhdessä matkalla. Ei olisi kannattanut. Parina edellisenä kesänä minä matkustin poikien kanssa ilman vaimoa ja meillä oli oikein mukavaa.
Kahden pojan isä
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 09:50"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 09:25"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 09:19"]Onkohan miehesi ongelma sama kuin minulla. Lomilla vaimo olettaa että minä vahdin lapset altaalla tai leikkipaikalla jotta hän voi maata koko päivän auringossa.
Viimeksi pyysin että saisin ottaa edes 1/2 tunnin torkut aurinkotuolissa ja hän olisi sen ajan lasten kanssa. En saanut lupaa. No ensi talvi ollaan kotona, minä en enää ala tuollaista lomaa maksamaan.
T: mies
[/quote]
Niin onhan se aivan hirveää miehelle joutua vahtimaan niitä lapsia edes joskus.
[/quote]
Edes joskus?! Minä olen pitänyt lapsemme hengissä viimeiset kuusivuotta, kun rouva on mennyt omissa menoissaan ja vetänyt psyykelääkeitä, kun äitiys on nin raskasta. Luulisi, että synnytyksestä kuudessavuodessa toivutaan.
[/quote]
Meillä emäntä opettaa minulle tasa-arvoa ja hilluu koko loman pienessä sievässä tyttökaveiden kanssa. Lähettiin junnujen kanssa mökille pakoon niin eikö soinut jo parin tunnin päästä korkkarit kattoon niin, että mäki raikuin, kun emännät on niin tasa-arvoisia aikusia että...nautikoon nyt. Me lähdetään lasten kanssa reisuun. Jaksaa sitten sinkkuäiti arkea, kun lomat on ohi.
Eipä tosin rouva tiedä, että tiedän hänen pienestä minun kasvatussuunniltemasta. Vuokrannut asunnon, johon on muuttamassa ja olettaa, että minä nöyränä poikana tulen anomaan takaisin.
Hyvää matkaa ap lastesi kanssa, sinne on ihan turha ottaa puolisoa kaikien mieltäpahoittamaan!
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 09:25"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 09:19"]Onkohan miehesi ongelma sama kuin minulla. Lomilla vaimo olettaa että minä vahdin lapset altaalla tai leikkipaikalla jotta hän voi maata koko päivän auringossa.
Viimeksi pyysin että saisin ottaa edes 1/2 tunnin torkut aurinkotuolissa ja hän olisi sen ajan lasten kanssa. En saanut lupaa. No ensi talvi ollaan kotona, minä en enää ala tuollaista lomaa maksamaan.
T: mies
[/quote]
Niin onhan se aivan hirveää miehelle joutua vahtimaan niitä lapsia edes joskus.
[/quote]
Sielläkö se on taas joku työn raskaan raataja eli päivät pitkät kotona lusmuava äiti linjoilla, toki itse ilmaiset asian niin että kotiäitiys on oikeaa työtä 24/7 :D Ei voi ehkä todeta, että mies vahtisi lapsia edes joskus, jos ei saa edes puolen tunnin päivä nokosia ottaa. äidillehän tuo näyttää olevan hirveää joutua vahtimaan niitä lapsia edes joskus. En ikinä kehtaisi velvoittaa lomalla miestäni pitämään lapsista huolta, ja itse vaan maata auringossa. Mieskin kaipaa lomaa, kuten minäkin, joten vuorotellen mennään.
Meillä on vaan 1 lapsi, mutta todella villi poika. Emme lähde juuri minnekään lomalle. Automatka Puuhamaahan ja siellä remuaminen sopii meille, mutta esim Kreikkaan meno tai vst ei todellakaan. Liian monta riskitekijää. Lapsi on 5 v ja ei aina muista pysähtyä autotielle tullessa jne, joten pidetään lapsi hengissä ja ollaan kotona.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 10:37"]
Meillä on vaan 1 lapsi, mutta todella villi poika. Emme lähde juuri minnekään lomalle. Automatka Puuhamaahan ja siellä remuaminen sopii meille, mutta esim Kreikkaan meno tai vst ei todellakaan. Liian monta riskitekijää. Lapsi on 5 v ja ei aina muista pysähtyä autotielle tullessa jne, joten pidetään lapsi hengissä ja ollaan kotona.
[/quote]
Lapsille kuitenkin tapahtuu eniten tapaturmia juuri kotona. JA miten se lapsi ikinä oppii käyttäytymään, jos ette missään käy. Vähän nyt selkärankaa ja opettakaa se lapsi tavoille!
Rouva 17...RELAX... älä tee itsestäsi turha tärkeää ja ota vähän mallia siitä miehestäsi. Niille lapsille voi sanoa, myös EI. Silmät toki pitää pitää auki, mutta ei joka asiasta numeroa tarvitse tehdä. Lapsen kyllä parjää jatkuvaa ohjaamista ja säätelyäkin. Ei aikuinen mikää viihdytysautomaatti ole!
Minä lähtisin, turha sitä on ketään pakottaa, ja lapset mukaan.
Kuitenkin ymmärrän pettymyksesi, ja joillekin miehille valitettavasti käy noin vanhetessa. Nainen odottaa vanhenevansa kumppanin kanssa joka haluaa nähdä maailmaa eläkkeellä ja mies vaan haluaa röhnöttää kotona.