12-vuotias tyttäreni jätetään ulkopuolelle koulussa :(
Tyttärelläni ei ole kavereita, ja hän on (melkein) aina yksin koulussa. Välillä eräs tyttö on tyttäreni kanssa, jos tämän toisen tytön paras ystävä on kipeä. Muuten lapseni on aina yksin, ja se surettaa minua paljon. Välillä häntä kiusataan ja haukutaankin. Jopa rumasta, huutavasta ja lihavasta äidistä (minusta), ja sekaisesta kodista. Tyttäreni ei menesty edes hyvin koulussa. Hän ei ikinä pääse mukaan mihinkään ns. "inside" -juttuihin. Tyttäreni itkee tätä aina välillä kotona. Mitä voisin tehdä?
PS. Olen se sama, joka aloitti tämän ketjun: http://www.vauva.fi/keskustelu/4234499/ketju/apua_olen_kateellinen_naapureillemme
Kommentit (28)
Miten olisi joku harrastus tyttärellesi, esim jalkapallo? 12-vuotiaana ehtii vielä hyvin aloittamaan. Siellä ainakin tutustuisi muihin lapsiin.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 07:59"]Miten olisi joku harrastus tyttärellesi, esim jalkapallo? 12-vuotiaana ehtii vielä hyvin aloittamaan. Siellä ainakin tutustuisi muihin lapsiin.
[/quote]
No ei ainakaan mitään joukkuelajia kannata aloittaa. Kiva olla koulussa aina se joka vikana otetaan joukkueeseen ja aitten vielä vapaa-ajallakin joutua samaan nöyryytykseen.
Nimim. kokemusta on
Vie lapsesi koulukuraattorin puheille.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 08:01"]
No ei ainakaan mitään joukkuelajia kannata aloittaa. Kiva olla koulussa aina se joka vikana otetaan joukkueeseen ja aitten vielä vapaa-ajallakin joutua samaan nöyryytykseen.
Nimim. kokemusta on
[/quote]
No ei se nyt ihan noin mene. Jalkapallossa on mahdollisuus myös harrastaa eli tavoite ei ole aikuisena pelata maajoukkueessa. Tasokin on tytöillä suhteessa selvästi heikompi kuin pojilla. Kentillä näkee kaiken kokoista ja tasoista pelaajaa. Toki Suomessa on joukkueita joissa tyttö-jalkapalloon suhtaudutaan hyvinkin vakavasti, mutta vielä enemmän on näitä harraste-tason joukkueita. Kannattaa käydä kokeilemassa.
Hyvä harrastus on myös partio. Siellä mun tyttö on saanut kavereita ja itseluottamusta. Iltaisin on ainakin tekemistä kun nyt johtaa jo pienempiä, pääsee purjehtimaan yms. Partiossa taitaa pian olla uusien aloittamisaikakin :). Mukaan vaan!
Ei ne läskit koulussa saa kavereita
Yhdyn kyllä tuohon että lapset osaavat olla kieroja ja julmia!