Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Frasier (tv-sarja) mysteerit

Vierailija
07.08.2014 |

Innoitus Sinkkuelämää ja Frendit ketjuista. 

En tiedä onko täällä Frasierin katsojia, mutta mitkä sarjan asiat ovat jääneet vaivaamaan? Minua häiritsi aina se, että Frasierin mielestä Ross oli pahimmanlaatuinen irtosuhteiden harrastaja, mutta kaatoi itsekin ihan surutta naisia sänkyyn ja usein oli pelkkä seksi mielessä. 

Eräässä jaksossa Martin kertoo, ettei hänellä ole veljeä. Kuitenkin eräässä jaksossa juhlitaan Martinin veljenpojan häitä! (kreikkalaiset häät jakso, yksi lemppareitani) Täytyy vielä mainita, että lempihahmoni on Niles!

Kommentit (158)

Vierailija
81/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle urpotellijalle, Frasier on jo ihan kulttimaineessa ja yksi kaikkien aikojen suurinta kriitkoiden suosiota nauttinut komediasarja. Myös televisiosarjoista voi saada ihan älyllisiä keskusteluja aikaan, ja komediakin lasketaan taiteenlajiksi.

Itse pidän Farsierin farssityylisistä jaksoista eniten, eli niistä joissa esiintyy väärinkäsityksiä, salaisuuksia ja niistä seuraavia absurdeja tilanteita. Nopeaa ja terävää verbaalia huumoria sarjassa on myös paljon.

Ihan kaikki vitsit ovat tavallaan "vanhoja", jos niin haluaa asiaa tarkastella.

Vierailija
82/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lemppari on jakso jossa Daphnen entinen kihlattu Englannista tulee kylään, toiveissaan yhteenpaluu. Daphne lopetti suhteen aikoinaan (tyyppi oli kunnianhimoton ja laiska),  ja miehen tunteita säästääkseen Niles päätyy (innoissaan) esittämään Daphnen aviomiestä Frasieria, Frasier tämän veljeä, Roz veljen vaimoa Marisia, ja veljesten isä astronauttia..!  Molemmat naiset kilpailevat vielä lopulta ex-kihlatun huomiosta, kun paljastuu että tämä on nyttemmin menestynyt yrittäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 00:03"]

oletteko ihan täyspäisiä?

tärkeintä teille puhua jostain paskasarjasta joka tulee miljoonatta kertaa uusintana?

oletteko oikeasti noin vajaita?

[/quote] ollaan:).

Vierailija
84/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tule mitään mysteeriä edelläolevien lisäksi mieleen. Minusta Eddie on ihan loistava koira tässä ja koko sarja ihan huippu!

Vierailija
85/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä jaksossa (voyage of the damned) Roz nähdään ainakin viinilasin ja viskilasin kera, vaikka pari jaksoa aiemmin selvisi että hän raskaana..?

Kamalaa, kamalaa! :)

Vierailija
86/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tai jotkut tuossa jo mainitsivatkin, että Frasierilla näyttelevä Kelsey Grammer ei ole yksityiselämässään -ylläri, ylläri - ihan samanlainen kuin roolihahmonsa. Itseaiheutettujen sotkujen lisäksi Grammerilla on ollut elämässä myös muita vastoinkäymisiä. Mm. hänen isänsä on ammuttu, sisko raiskattu ja murhattu. Wikipedian mukaan myös hänen kaksi velipuoltaan kuoli jossain sukellusonnettomuudessa. Lisäksi hänen hyvä ystävänsä ja sarjan tuottaja menehtyi 9/11-iskussa. 

Vierailija
87/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 14:30"]ÄKKIÄ!!

kertokaa joku miten se daphnen ja donin häävalmistelu jakso päättyi (digiboxi ei tallentanu loppuu) ja seuraavas jaksos donia ei näkyny :o

[/quote]

Daphne karkasi häistään ja jätti Donin alttarille. Don tulee näkymään vielä joissakin jaksoissa.

Minun lempihahmoni on Daphnen Simon-veli, jota näyttelee Anthony la Paglia. :D

Vierailija
88/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 13:25"]

Pakko kirjoittaa Modernin Perheen Alex-tyttären näyttelijän puolesta. Hänellä ei ole silikonirintoja!! Näyttelijä on kasvanut sarjan aikana 11-vuotiaasta 16-vuotiaaksi ja tietysti rinnat ovat kasvaneet siinä samalla. Hän ei ole mikään langanlaiha vaan pikemminkin hieman, ihan vähän pyöreä ja rinnat ovat ihan normaalit.

[/quote]Mielestäni rinnat eivät näytä ihan normaaleilta, vaan ennemmkin silikoneilta. No, en tiedä miten asia on, eikä tiedä kyllä kukaan muukaan kuin näyttelijä itse lähipiireineen - silikonien hankkiminen ei ole sellainen asia mitä ihminen välttämättä kuuluttaa, tai edes kysyttäessä myöntää.

Vierailija
90/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niles rulettaa. 

Edie koiranäyttelijöitä on ollut sarjassa kolme. Eron huomaa kyllä, jos oikein tarkkaan seuraa karvaturrin käytöstä. Ja hei, Marisia ei ole koskaan näytetty... edes unissa.

Vierailija
91/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Kaikenlaisia kuvauksia Maris -hahmosta esiintyy. Mutta koskaan ei ole fyysisesti esitetty sarjassa.

Vierailija
92/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:10"]

[/quote]Juuri pääsin ajattelemasta, ettei minulla ole inhokkia sarjassa, mutta onpa sittenkin, ainakin vähemmän mieluisa hahmo: juuri tuo mainitsemasi Simon-veli. Mielestäni sarjan huumori on älykkäämpää ja tasokkaampaa eikä siihen sovi tuollainen hahmo, jonka humoristisuus perustuu kliseiselle kännäävä renttu ja hulttio -tyypille. Sellaista ei tarvita, edes vastakkainasetteluksi Frasierin ja Nilesin snobbailulle, joka tulee ihan kivasti selväksi ilmankin.

Vierailija
93/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivoin aina jotenkin että Frasier ja Roz päätyis oikeesti yhteen. Mun mielestä sarjassa oli useita kohtauksia, ihan liikaa kohtauksia, jossa oli tietynlaista flirttiä ja kemiaa niiden välillä. Olikohan kirjottajat ensin ajatellu sitä vaihtoehtoa, mut myöhemmin sit päätyny muihin vaihtoehtoihin?

No, jos ne olis päätyny yhteen se olis ehkä ollu jotenkin liian helppoa..ja jo toinen pari joka ois vaan pitkittäny lähes loppuun asti yhteiseloa!

Vierailija
94/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi Dr. Philin. Muistanko väärin vai esiintyikö Dr. Phil jossain jaksossa, oli olevinaan Frasierin opiskelukaveri? Eikö Dr. Phil ole kuitenkin psykologi ja Frasier on psykiatri? Voihan niillä tietysti joku yhteinen kurssi olla ja Frasier tietysti liioittelee, kun kaveri on nimekäs. Muistaako kukaan muu?

Vierailija
95/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuossa asunnon pohjapiirroksessa on pieni virhe. Heti ulko-ovesta vasemmalla olevan wc-tilan pitäisi olla huomattavasti suurempi. Jossian jaksossa puolet kohtauksista tapahtui siellä ja tila oli isompi kuin vaan vessa.

Mysteeri, tai outo juttu, mulle on se, että asunnossa tavattoman pieni ruokapöytä. Eihän siihen pyöreään pöytään mahdu kuin max 4 syöjää! Frasier on kuitenkin sen oloinen tyyppi, että tykkää pitää päivälliskutsuja.

Minunkin lempijaksoja Frasierissa ovat sellaiset farssimaiset, teatterityyppiset jaksot, joissa on paljon komiikkaa. Heti tulee mieleen joku jakso, missä olivat jossain mökillä (oikeasti kyllä iso huvila) ja kamera pysyi teatterimaisesti paikallaan ja roolihahmoja tuli ja meni eri suuntiin ja ovet paukkuivat.

Vierailija
96/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 14:30"]ÄKKIÄ!!

kertokaa joku miten se daphnen ja donin häävalmistelu jakso päättyi (digiboxi ei tallentanu loppuu) ja seuraavas jaksos donia ei näkyny :o

[/quote]

Daphne karkasi häistään ja jätti Donin alttarille. Don tulee näkymään vielä joissakin jaksoissa.

[/quote]

kiitooos :D

Eikös don oo ollu don jossai muussaki ohjelmassa..kolmaa kivi auringosta vai onko eri don?

Vierailija
97/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 06:20"]

Joku mainitsi Dr. Philin. Muistanko väärin vai esiintyikö Dr. Phil jossain jaksossa, oli olevinaan Frasierin opiskelukaveri? Eikö Dr. Phil ole kuitenkin psykologi ja Frasier on psykiatri? Voihan niillä tietysti joku yhteinen kurssi olla ja Frasier tietysti liioittelee, kun kaveri on nimekäs. Muistaako kukaan muu?

[/quote]    http://en.wikipedia.org/wiki/Phil_McGraw herra on näkäjään muissakin leffoissa ollut

Vierailija
98/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 23:14"]

Minua häiritsi aina se, että Frasierin mielestä Ross oli pahimmanlaatuinen irtosuhteiden harrastaja, mutta kaatoi itsekin ihan surutta naisia sänkyyn ja usein oli pelkkä seksi mielessä.

[/quote]

Frasier oli tosi tekopyhä läpi sarjan. Tuossakin vain kadehti toista. Koko sarjan idea oli Frasierin valheellisuus.

Vierailija
99/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marisista vielä sen verran, että yksi hauskimpia tähän liittyviä viittauksia on ollut mielestäni se, kun Niles hankkii koiran, joka ilmiselvästi on kuin ilmetty Maris. Sellainen laiha epäluuloisen näkinen luikku se koira taisi olla, joku whippet tms. Muut tajusivat heti, että koira ja Maris ovat kuin kaksi marjaa, Niles tietenkään ei. Se mysteeri sitten on, mihin kyseinen koira samantien katosi sarjasta. Vai muistanko väärin, ettei kuitenkaan ollut Nilesin koira?

Vierailija
100/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 02:43"]

Mä toivoin aina jotenkin että Frasier ja Roz päätyis oikeesti yhteen. Mun mielestä sarjassa oli useita kohtauksia, ihan liikaa kohtauksia, jossa oli tietynlaista flirttiä ja kemiaa niiden välillä. Olikohan kirjottajat ensin ajatellu sitä vaihtoehtoa, mut myöhemmin sit päätyny muihin vaihtoehtoihin?

No, jos ne olis päätyny yhteen se olis ehkä ollu jotenkin liian helppoa..ja jo toinen pari joka ois vaan pitkittäny lähes loppuun asti yhteiseloa!

[/quote]

Ne on jossain jaksossa sängyssäkin mutta onneksi ei niistä tule paria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän