Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Frasier (tv-sarja) mysteerit

Vierailija
07.08.2014 |

Innoitus Sinkkuelämää ja Frendit ketjuista. 

En tiedä onko täällä Frasierin katsojia, mutta mitkä sarjan asiat ovat jääneet vaivaamaan? Minua häiritsi aina se, että Frasierin mielestä Ross oli pahimmanlaatuinen irtosuhteiden harrastaja, mutta kaatoi itsekin ihan surutta naisia sänkyyn ja usein oli pelkkä seksi mielessä. 

Eräässä jaksossa Martin kertoo, ettei hänellä ole veljeä. Kuitenkin eräässä jaksossa juhlitaan Martinin veljenpojan häitä! (kreikkalaiset häät jakso, yksi lemppareitani) Täytyy vielä mainita, että lempihahmoni on Niles!

Kommentit (158)

Vierailija
1/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 23:21"]

Minua häiritsi paljon Frasierin ja Nilesin pukeutuminen. Usein housut olivat hirvittäviä lepattavia säkkejä, samoin kuin takitkin. Varmaan laadukasta kangasta, mutta istuvuus omaan silmään ihan kamala. Samoin muutamat asuvalinnat arveluttavia.

[/quote]

Ekat jaksot on kuvattu vuonna 1993, joten onhan miesten pukumuotikin ollut silloin vähän toisenlainen..

Vierailija
2/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiih... mua ei häiritse Frasierissa mikään eikä kukaan eikä mikään ole jäänyt mysteeriksi (Marista lukuun ottamatta tietysti...).

Frasier on lempisarjani kautta aikojen ja jaksan katsella sitä uudelleen ja uudelleen. No, jos on pakko jotakin kaivaa, niin parempi olisi ollut, jos Daphne ja Niles eivät olisi ikinä päässeet naimisiin asti. Se Nilesin onneton ikuinen rakkaus ja Daphnen täydellinen tietämättömyys asiasta on niin hauskaa seurattavaa.

Mutta pidän sarjasta tuhannesta ja yhdestä asiasta. Älykäs käsikirjoitus ja repliikit ovat ihan parasta antia. Myös ne välitekstien sanaleikit ovat aivan hulvattomia, enkä voi kuin ihailla, kuinka hyvin kääntäjät saavat nekin suomennettua. Kun päähenkilöt on kirjoitettu fiksuiksi ja sivistyneiksi, pääsee leikittelemään niin paljon laajemmalla skaalalla kuin jos olisi ihan junttiperhe (josta toki siitäkin oma huumorinsa irtoaa).

Niles on ihanin kaikista ja se snobiveljesten kilpailu huikeaa seurattavaa. Kutkuttavaa sekin, kuinka tavis-Martin välillä vedättää älykköpoikiaan täysin 6 - 0. Roz ja Daphne ovat yhtä huippuja omalla tavallaan (ja hahmojen näyttelijät keskenään parhaita ystäviä, jostain luin). Ja tiesittekö muuten, että liberaalin, avarakatseisen, demokraatteja kannattavan Frasierin näyttelijä on oikeassa elämässä umpikonservatiivi ja republikaani, hih.

Mutta joo, avatkaapa kaikki vaan lisää Frasier-aiheisia ketjuja, mä olen aina valmis kommentoimaan niihin! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lempparijakso on se, jossa Niles ja Daphne tanssivat tulisen tangon hienossa ravintolassa joissain hyväntekeväisyysbileissä.

Vierailija
4/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 08:20"]

Yksi eeppisimpiä jaksoja on veljesten oma ravintola! Loistelias avajaisilta päättyi jumalattomaan katastrofiin, huippuna liekitettyjen kirsikoiden räjähdys. Niin ja ajoihan se portsari autonkin seinän läpi sisään!

[/quote]

Ai että... Joo, tää on mun ehdoton suosikki kaikista Frasierjaksoista. Olen nähnyt sen niin monta kertaa, että takdan osata jo vuorosanatkin ulkoa :)

Vierailija
5/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä auto Frasierilla oli? Kuka muistaa?

Vierailija
6/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 00:46"]

Minua on aina ahdistanut ne kohtaukset, joissa vakavoidutaan ja vetistellään kun Martin alkaa paasaamaan pojilleen elämästä yleensä ja vaimonsa menetyksestä. Joissain jaksoissa tällaista kestää viimeiset 10 minuuttia, jota seuraa ahdistava fiilis. Minä ainakin haen komediasarjalta iloa arkeen, jota tällainen tyyli ei tuo. Toinen huippusitcom Seinfeld ei ikinä ottanut mitään vakavasti, vaan veti aina kaiken huumorilla läpi.

[/quote]

Samaa mieltä. Rakastan sekä Frasieriä että Seinfeldiä, mutta juuri tuon takia Seinfeld on parempi.

Vierailija
7/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bemari

Vierailija
8/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 11:24"]

Bemari

[/quote]

Ei mikä tahansa vaan BMW 735i.

Vierailija
9/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Bulldogin näyttelijä on homo. Tykkään hahmosta.

Vierailija
10/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frasierin agentti Bebe oli huippu! Naurattaa aina Frasierin kommentti Rosemary's Bebe!

Lempisarja ikinä :-)

Vierailija
11/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 11:21"]

Yksi eeppisimpiä jaksoja on veljesten oma ravintola! Loistelias avajaisilta päättyi jumalattomaan katastrofiin, huippuna liekitettyjen kirsikoiden räjähdys. Niin ja ajoihan se portsari autonkin seinän läpi sisään!

[/quote]

Ai että... Joo, tää on mun ehdoton suosikki kaikista Frasierjaksoista. Olen nähnyt sen niin monta kertaa, että takdan osata jo vuorosanatkin ulkoa :)

[/quote]

Veljeksille ei enää mikään ravintola kelvannut, ja päättivät itse avata täydellisen ravintolan. Miten puoleen tuntiin on saatu mahdutettua niin loistava tarina? Nään ihan silmissäni, miten Roz pelmahtaa keittiön ovesta kirsikkaräjähdyksen jälkeen.

t. Se ed kommentoija

Vierailija
12/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 10:46"]

Frasierin, eli Kelsey Grammerin, vaimo muuten esiintyy eräässä jaksossa.

[/quote]Camille esiintyy tosiaan yhdessä jaksossa, mutta ei ole ollut Kelsey Grammerin vaimo enää moneen vuoteen. Nykyinen vaimo on nuorempi brittiläinen lentoemäntä.

Kelsey Grammeriin pätee sama mikä muutamaan muuhunkin näyttelijään: Kun roolihahmo on kirjoitettu fiksuksi ja arvoiltaan jonkun tietyn laiseksi, on pienoinen pettymys kun jostain käy selville, että kyseinen näyttelijä onkin (minun mielestäni) väärämielinen typerys :-). Sama pätee Modernin perheen Alex-tyttäreen: roolihahmo on fiksu, mutta näyttelijä näyttää ottaneen (vieläpä liian isot) silikonit.

Vierailija
13/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 11:39"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 11:21"]

[/quote]

[/quote]

Veljeksille ei enää mikään ravintola kelvannut, ja päättivät itse avata täydellisen ravintolan. Miten puoleen tuntiin on saatu mahdutettua niin loistava tarina? Nään ihan silmissäni, miten Roz pelmahtaa keittiön ovesta kirsikkaräjähdyksen jälkeen.

t. Se ed kommentoija

[/quote]

Aivan upean loistava jakso. Ja hauskaakin hauskempi!

Vierailija
14/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 11:19"]

Mun lempparijakso on se, jossa Niles ja Daphne tanssivat tulisen tangon hienossa ravintolassa joissain hyväntekeväisyysbileissä.

[/quote]

Oi... ja se kohtaus, jossa Daphne ja Niles päätyvät (muistaakseni kumpikin mönkään menneiden treffien jälkeen) johonkin hämyiseen kapakkaan samalle baaritiskille. Siinä juttelevat, kunnes Daphne lopulta sanoo vilpittömästi kiitollisena hyvistä neuvoista: "Oh, I love you doctor Crane." Ja Niles on vähän aikaa vaiti ja sanoo sitten hiljaa: "I love you too, Daphne."

Vierailija
15/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 10:46"]

Frasierin, eli Kelsey Grammerin, vaimo muuten esiintyy eräässä jaksossa.

[/quote]Camille esiintyy tosiaan yhdessä jaksossa, mutta ei ole ollut Kelsey Grammerin vaimo enää moneen vuoteen. Nykyinen vaimo on nuorempi brittiläinen lentoemäntä.

Kelsey Grammeriin pätee sama mikä muutamaan muuhunkin näyttelijään: Kun roolihahmo on kirjoitettu fiksuksi ja arvoiltaan jonkun tietyn laiseksi, on pienoinen pettymys kun jostain käy selville, että kyseinen näyttelijä onkin (minun mielestäni) väärämielinen typerys :-). Sama pätee Modernin perheen Alex-tyttäreen: roolihahmo on fiksu, mutta näyttelijä näyttää ottaneen (vieläpä liian isot) silikonit.

[/quote]

On muuten niin totta! Kun minulle selvisi Grammerin punaniskaisuus, homovastaisuus ja että petti nykyistä exäänsä jonkun 40 vuotta nuoremman naisen kanssa (johon sitten vaihtoikin lopulta), meni pitkään, että pystyin katsomaan Frasieria samalla tavalla. 

Tiesittekö, että Nilesia ei pitänyt alunperin ollakaan sarjassa, mutta kun sarjan luojat näkivät Hyde Piercen kuvan, heistä hän näytti aivan Grammerilta nuorempana ja päättivät luoda Frasierin hahmolle veljen? Paras päätös ikiniä, vaikea olisi kuvitella sarjaa ilman Nilesia!

Yksi lempparikohtia oli jaksossa, jossa veljekset kirjoittivat yhdessä jotakin kirjaa veljessuhteesta ja ajautuvat kirjoittamisen aikana fyysiseksi menevään riitaan. Lopussa Frasier kuristaa Nilesia ja huutaa ''You stole my mummy!''

Vierailija
16/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippu sarja jota kestää katsoa uusinnasta toiseen. Suosikki hahmoa vaikea sanoa, pidän Frasierista, Nilesistä ja Martinista tasaisesti yhtä paljon. Suosikkijaksoni on se Antiikkia, antiikkia kun Martin menee arvioittamaan sen karhu-patsaan.

Vierailija
17/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi mulla ei olekaan suosikkijaksoa. Voisi aloittaa katselun alusta :) mä tykkäsin kuunnella niintä Frasierin showhun soittavia tyyppejä et tunnistanko julkkiksen. Julkkissoittajia ei muuten ollut loppuvuosina juurikaan. Aluksi varmaan oli ajateltu että ne vetää katsojia, mut sarja itsessään oli niin hyvä ettei julkkissoittajia olisi edes tarvittukkaan.

Vierailija
18/158 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 23:21"]Minua häiritsi paljon Frasierin ja Nilesin pukeutuminen. Usein housut olivat hirvittäviä lepattavia säkkejä, samoin kuin takitkin. Varmaan laadukasta kangasta, mutta istuvuus omaan silmään ihan kamala. Samoin muutamat asuvalinnat arveluttavia.

[/quote]

Jenkeissä miestenpukujen mallit ja leikkaukset ovat väljempiä ja vähemmän muotoon leikattuja. Tällä hetkellä taitaa olla muodissa eurooppalaiseen malliin tyköistuvammaksi leikatut mallit, mutta tiedä koska sitten jenkkileikkaukset tukevat puolestaan meille:)

Vierailija
19/158 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen suuri Frasier-fani! :) Itseäni häiritsi se, miten Daphne ei missään vaiheessa voinut huomata Nilesin ihastusta :D

Vierailija
20/158 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tykkäsin Daphnesta ja toivoin, että olisivat päätyneet Donin kanssa yhteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan