Annoin potkut kuukausi sitten äitiyslomalle jääneelle työntekijälle, kysyttävää?
Kommentit (25)
Sulla oli varmaan hyvä syy siihen, koska raskauden takia potkujen antaminen ei ole laillista.
En minä raskauden takia potkuja antanutkaan :) Firmassa tehtiin pieniä leikkauksia ja tämän äitiyslomalle jääneen naisen virka poistettiin kokonaan firmasta sen tuottamattomuuden ja turhuuden vuoksi. Jotkut hänen osa-alueensa lisättiin sihteerille, assistenteille sekä toimitusjohtajalle. Suuri säästö.
Ap
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 23:14"]
En minä raskauden takia potkuja antanutkaan :) Firmassa tehtiin pieniä leikkauksia ja tämän äitiyslomalle jääneen naisen virka poistettiin kokonaan firmasta sen tuottamattomuuden ja turhuuden vuoksi. Jotkut hänen osa-alueensa lisättiin sihteerille, assistenteille sekä toimitusjohtajalle. Suuri säästö.
Ap
[/quote]
Eli tarkoituksesi oli vain kirjoittaa provosoiva viesti kun raskaudella ei ollut mitään tekemistä asian kanssa.
Ei ole kysyttävää, koska minua ei kiinnosta keskustella vittumaisten ihmisten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 23:17"]
Ei ole kysyttävää, koska minua ei kiinnosta keskustella vittumaisten ihmisten kanssa.
[/quote] Awww. Niitä potkujahan annetaan aina ihan henkilökohtaisen kettuilun vuoksi. Se on se ainoa syy ja ilkeiden pomojen tapa kiusata.
Myönnän, että muutamien etsittyjen porsaanreikien avulla meitä ei voi haastaa oikeuteen laittomasta irtisanomisesta. Kyllä tämä yllättävä perheenlisäys oli suurin syy potkuihin. Nainen ehti olla kolme viikkoa töissä, kun ilmoitti raskaudestaan.
Ap
Oletko tahdottomasti lapseton ja siksi kateellinen poispotkitulle, vai ehkä sosiopaatti? Ei normaali ihminen tuollaisesta iloa saa. Empatiakykyä saa olla, vaikka olisikin esimiesasemassa.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 23:14"]
Ap
[/quote]
Eli tarkoituksesi oli vain kirjoittaa provosoiva viesti kun raskaudella ei ollut mitään tekemistä asian kanssa.
[/quote]
Puolustus ennen syytöstä. Viimeistään huomenna potkut saanut rouva on hakemassa empatiaa, kuinka sai potkut raskauden takia.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 23:18"]Myönnän, että muutamien etsittyjen porsaanreikien avulla meitä ei voi haastaa oikeuteen laittomasta irtisanomisesta. Kyllä tämä yllättävä perheenlisäys oli suurin syy potkuihin. Nainen ehti olla kolme viikkoa töissä, kun ilmoitti raskaudestaan.
Ap
[/quote]
Arvostan tekoasi. Kohtua käytetään ihan liikaa aseena ja se tulee yhteiskunnalle kalliiksi.
En ole kyllä asioihin kovinkaan perehtynyt, mutta jos nainen oli ollut vasta 3 viikkoa töissä, niin voiko tuollainen mennä läpi, että virka on turha ja tuottamaton? Miksi ylipäänsä on siihen virkaan ketään palkattu,huomaamatta aiemmin tätä asiaa??? (vaikka tekosyyhän tuo olikin, niin meneekö esim. oikeudessa läpi)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 23:27"]En ole kyllä asioihin kovinkaan perehtynyt, mutta jos nainen oli ollut vasta 3 viikkoa töissä, niin voiko tuollainen mennä läpi, että virka on turha ja tuottamaton? Miksi ylipäänsä on siihen virkaan ketään palkattu,huomaamatta aiemmin tätä asiaa??? (vaikka tekosyyhän tuo olikin, niin meneekö esim. oikeudessa läpi)
[/quote]
Luetun ymmärtäminen?! Lue aloitus huolella!
Porvoossa tehdään ihmeellisiä asioita ainakin näin keskiyöllä kun on tylsää.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 23:18"]
Myönnän, että muutamien etsittyjen porsaanreikien avulla meitä ei voi haastaa oikeuteen laittomasta irtisanomisesta. Kyllä tämä yllättävä perheenlisäys oli suurin syy potkuihin. Nainen ehti olla kolme viikkoa töissä, kun ilmoitti raskaudestaan.
Ap
[/quote]
Aloituksesta en tiedä, mutta tässä puhutaan kolmesta viikosta...
Ihan oikein teit, olen tehnyt itse samoin. Jos oli vielä koeajalla niin äkkiäkös tuosta eroon pääsee.
Miksi annoit?