Sairastin 9 vuotta bulimiaa, haluatko kysyä jotakin?
T. AP
Kommentit (36)
Tosi paskamainen kommentti numero 21!! Ei oo mikään kilpailu ja sun kirjoitus tyyli ei kuulosta ollenkaan 30 vuotiaan suusta. Vakavia vaurioita tekee myös 5 vuotta sairastuminen.....mun hampaat on ihan paskana,sain refluksitaudin ja iho muuttui todella rumaksi ja kaikkea paskaa! Olen 1v10kk ollut oksentamatta! Raskaus pelasti mut koska lopetin bulimian ja mun tytär pitää mut terveenä koska haluan olla hyvä roolimalli hänelle.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 23:21"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 22:59"]
Jouduin sairaalaan tiputukseen pyörtymisen ja rytmihäiriön takia. Lääkäri laittoi lähetteen pienelle julkisen sektorin syömishäiriöitä hoitavalle terapeutille. Kävin siellä n. 1,5 vuotta.AP
[/quote]
Mistä pyörtyminen ja rytmihäiriöt johtuivat?
[/quote]
Oksentelu ja laksatiivien ylenmääräinen käyttö laittavat kehon neste- ja suolatasapainon sekaisin. Lisäksi lääkäriltä kuulin siellä sairaalassa, että iso määrä laksatiivia (siis ISO) laskee verenpainetta jo vaarallisen alas.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 23:37"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 23:31"]minä sairastin reilut 20 vuotta, alkoi 10-vuotiaana. mun rinnalla ap on aloittelija... :/
[/quote]
En nyt sanoisi, että tämä on asia, jossa enemmän on parempi...
[/quote]
missä kohtaa väitin tilannettani paremmaksi? oletko koskaan kuullut ironiasta?
...ai niin, tämähän olikin av. ei kai pitäisi vaatia lukijoilta liikoja... :(
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 23:25"]
Miten pumppu jakselee jos saat vaikka oksennustaudin? Mulla meinaa tulla heti rytmihäiriöitä, vaikka muuten sydän kai ok. Mullakin siis ollut bulimka.
[/quote]
Onneksi ollut vain yksi norovirus sen jälkeen. Jossa menin kyllä sairaalakuntoon neljässä tunnissa. Oli kyllä raju viruskin, mutta pyörryin ja löin pääni niin mies vei ambulanssilla sairaalaan. En ennen tätä ajatellut edes, että voisi johtua aikasemmista sairasteluista..
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 23:46"]
Tosi paskamainen kommentti numero 21!! Ei oo mikään kilpailu ja sun kirjoitus tyyli ei kuulosta ollenkaan 30 vuotiaan suusta. Vakavia vaurioita tekee myös 5 vuotta sairastuminen.....mun hampaat on ihan paskana,sain refluksitaudin ja iho muuttui todella rumaksi ja kaikkea paskaa! Olen 1v10kk ollut oksentamatta! Raskaus pelasti mut koska lopetin bulimian ja mun tytär pitää mut terveenä koska haluan olla hyvä roolimalli hänelle.
[/quote]
Tosi hienoa kuulla!!! :) Minä sain ärtyneen suolen oireyhtymän, vatsa ei koskaan tule toimimaan oikein. Ja nämä hampaat. Iho sentään on parantunut, vähäsen ainakin.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 23:43"]
Miten sun paino? Lihoitko?
[/quote]
Paino vaihteli ihan älyttömästi. Jo pelkkä turvotus tekee sitä, siis oksentelemalla ja laksatiiveilla aiheutettu turvotus. "Laihimmillani" olin normaalipainon alarajalla. Isoimmillani 89kg, tosin siskoni kertoi jälkikäteen, että olin silloin turvonnut enemmän kuin vaan läski, kuulemma sen näköinen että olisin lillunut veden alla vuoden!
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 23:57"]
Pelkäätkö että tyttäresi saa bulimian?
[/quote]
Mulla ei ole lapsia. Haluaisin laihtua pari kiloa, vaikka normaalipainoinen olenkin, mutten uskalla - pelkään, että sairastun itse taas. Teen töitä että jaksaisin iloita juuri tästä painosta, jossa nyt olen! :)
Mä muistutin loppuvaiheessa kuulemma Oravalta kun naama oli niin turvoksissa :( oon pitänyt mun painon normaalina syömällä normaalisti ja joka aterialla syön hyvin proteiinia koska proteiini pitää kylläisenä ja tytön kanssa tulee vähän liikuttuakin ulkona :) olen onnellinen koska vihdoin pystyn nauttia syömisestä ilman että pitää miettiä mustia ajatuksia! Aamulla syön monipuolisesti ja hyvin sekä lounaalla ,päivällisellä ja illalla :) näytän iloisemmalta ja terveellisemmältä kuin ennen :) bulimiassa on niin paljon negatiivisia haittoja että en edes harkitse enää sortuvani :)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 00:16"]
Mä muistutin loppuvaiheessa kuulemma Oravalta kun naama oli niin turvoksissa :( oon pitänyt mun painon normaalina syömällä normaalisti ja joka aterialla syön hyvin proteiinia koska proteiini pitää kylläisenä ja tytön kanssa tulee vähän liikuttuakin ulkona :) olen onnellinen koska vihdoin pystyn nauttia syömisestä ilman että pitää miettiä mustia ajatuksia! Aamulla syön monipuolisesti ja hyvin sekä lounaalla ,päivällisellä ja illalla :) näytän iloisemmalta ja terveellisemmältä kuin ennen :) bulimiassa on niin paljon negatiivisia haittoja että en edes harkitse enää sortuvani :)
[/quote]
Mulla sama. Naama paisuu ihan muodottomaksi. Ja kaula. Ja silmien ympärykset.
Ei tarvitse kauaa muistella menneitä jos tekee joskus mieli "herkutella kunnolla".. En todellakaan halua sortua siihen enää, kesti niin kauan opetella sallimaan itselleen ruokaa ja antaa aivoille jotain muuta mietittävää kuin se ainainen mitä mä syön ja missä mä oksennan...
AP
Bulimia myöskin rajoittaa paljon koska en kehdannut oksentaa vieraiden luona joten jäin paljon kotiin.
Hienoa sulle. Mulla on ollut bulimia n. 10 vuotta. Välillä aktiivisemmin, sydän ja hampaat vähän paskana.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 00:53"]
Hienoa sulle. Mulla on ollut bulimia n. 10 vuotta. Välillä aktiivisemmin, sydän ja hampaat vähän paskana.
[/quote]
Oletko puhunut asiasta, hakenut apua? Mulle sattui monta ymmärtämätöntä hoitajaa ja lääkäriä.. Ja sitten se yksi, joka ymmärsi ja pelasti ja osasi toimia oikein. AP
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 01:02"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 00:53"]
[/quote]
Oletko puhunut asiasta, hakenut apua? Mulle sattui monta ymmärtämätöntä hoitajaa ja lääkäriä.. Ja sitten se yksi, joka ymmärsi ja pelasti ja osasi toimia oikein. AP
[/quote]
Olen. Ja periaatteessa tiedän miten toimia, olen ollut useasti pitkiä aikoja, välillä n. 6kk oksentamatta mutta reagoin stressiin tällä "harrastuksellani". Saan varmasti itseni kokoon tai sydän pettää, ehkä olisi hyvä päättää pian.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 23:31"]minä sairastin reilut 20 vuotta, alkoi 10-vuotiaana. mun rinnalla ap on aloittelija... :/
[/quote]
En nyt sanoisi, että tämä on asia, jossa enemmän on parempi...