Olen laihtunut noin 15 kg..
Viime jouluna tajusin kuinka paljon olen lihonnutkaan muutaman vuoden aikana (mitat oli jouluna 84 kg/166cm) Otin itseäni niskasta kiinni, en ole dieetillä vaan pyrin syömään ja liikkumaan mahdollisimman terveellisesti ja tasapainoisesti. Punnitsin itseni viimeksi 7.7 ja paino oli silloin 70,4 kg. Olen tällä hetkellä ulkomailla ilman puntaria, mutta olen jatkanut saman malliin ja luulen, että painoa on voinut tippua, sillä kahdet housut, jotka ostin ennen matkaa eivät tahdo pysyä päällä ilman vyötä.Palaan ensi viikolla Suomeen, ja nään sitten mitä painoni on. En ole vielä tavoitepainossani eli n.58-60 kilossa mutta sinne ollaan menossa pikkuhiljaa..
Mut nyt asiaan, joka on alkanut vaivaamaan. Kukaan ei tunnu huomaavan laihtumistani! 2 tyyppiä ovat ainoastaan kommentoineet pudotustani. Välillä tää asia vaivaa mua, vaikka tiedän itse että oon laihtunut. Vaatekoko pienentynyt n.3 kokoa,vyötäröltä lähtenyt lähemmäs 30 cm...
Kommentit (7)
kyllä se on huomattu, aivan varmasti :) mutta kun ihmiset ovat niin pirun kateellisia, ettei kukaan voi kehua toista hienosta suorituksesta, vaan mielummin kyräillään. itse ainakin kehun, jos huomaan jonkun laihtuneen, koska tiedän, että se ei varmasti ole ollut helppo suoritus ja piristäää (ainakin vähän) päivää
Pudotin n.20kg 2 vuodessa. menin käymään kotipaikkakunnallani ja tietty paikallisessa muutamalla jos näkisin vanhoja tuttuja. Minua lähinnä nolotti kaikkien kovaääninen taivastelu laihtumisestani. 72kg - > 51kg
Mua taas loukkaa jos joku kommentoi laihtumistani. Tuntuu kuin sanottaisiin et olitpa läski ennemmin..
Kyllä varmaan huomattu, mutta painon kommentoiminen voi olla joskus hieman hankalaa (paitsi tällä palstalla).
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 21:19"]
mutta kun ihmiset ovat niin pirun kateellisia, ettei kukaan voi kehua toista hienosta suorituksesta, vaan mielummin kyräillään.
[/quote]
Tai sitten jättävät hienotunteisesti kommentoimatta. Minä en koskaan kommentoi ihmisten painoa, oli sitä liikaa/liian vähän, en myöskään painonvaihteluita. Ihan sen takia, että paino ja sen vaihtelut voi olla ihmisille tosi herkkiä asioita.
Itse kun lihoin todella reippaasti kilpirauhasen vajaatoiminnan takia, häpesin itseäni ja kroppaani todella paljon, enkä todellakaan halunnut, että ihmiset sitä kommentoivat. Ja sitten kun laihduin takaisin entiseen painooni, en halunnut myöskään ihmisten sitä kommentoivan. En ylipäänsä tykkää puhua kropastani, sen koosta ja ulkonäöstä ihmisten kanssa.
Oon ajatellut, että ihmiset ei ehkä vaan halua tai uskalla kertoa, koska pelkäävät mun loukkaantuvan. En loukkantuisi, tiesin että olin aikamoinen tankki ja toivottavasti noihin mittoihin ei oo takaisin tulemista :D
sori kirjoitan tätä tabletilla, mutta lisäten vielä :Laihtumisesta tietävät poikaystävä ja perheeni, jotka tietysti ovat kehuneet ja kannustaneet, mutta olen heille kertonut asiasta. nyt kesälomalla olen tavannut paljon tuttujani, joita en ole nähnyt yli puoleen vuoteen ja vaan yksi ln kommentoinut..