Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoisitte tähän?

Vierailija
07.08.2014 |

Tyttäreni kertoi tekstiviestillä että seurustelee. Ajattelin että tämähän on hienoa ja kyselin sitten että kenenkä kanssa. Hetken päästä tulee vastaus ja käy ilmi että tyttäreni on suhteessa naisen kanssa. Vieläpä naisen joka on ollut hänen paras ystävänsä jo jonkin aikaa.
Tämä tuli täysin puun takaa.
Vastasin tietenkin että se on ok kunhan on onnellinen mutta kyllä tässä on vähän sulattelemista..
Miten te muut äidit jotka olette saaneet tietää lapsenne olevan homoja/suhteessa samaa sukupuolta olevaan? Onko ollut totaalinen shokki, onko ajattelu tapanne lapseenne muuttunut yms yms.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole vakavaa välttämättä, voi mennä ohikin. Kiusallista kyllä. Hyi helvatta, tuo on vähän sama kuin tilittäisi seksielämänsä yksityiskohtia vanhemmalleen. En voi sille mitään, että on ihan eri asia kertoa, että on löytänyt poikakaverin kuin että seukkaa naisen kanssa. Siitä tulee heti sellainen töhryine fiilis. Osanottoni. Kiusallista varmasti sukulaisten ja työtovereiden ym. kannaltakin. Minusta lesbot ja homot voisivat pitää suhteensa omassa tiedosssaan ainakin alkuvaiheessa, kun ei ole edes varmaa, onko se suhde kuinka ja pysyvä.

Vierailija
22/47 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ap vähän pönttö?
"homoja/suhteessa samaa sukupuolta olevaa" nehä meinaa samaa asiaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:17"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:12"]Onhan se rankkaa. Itse itkisin. Ei lapsen lapsia.

[/quote]

Sen takia pitäisi olla se tasa-arvoinen avioliittolaki. Homoparit saisivat adoptoida ja sinäkin saisit lapsenlapsia.

[/quote]

Samaa mieltä.

[/quote]

Erimieltä, ei lapsia tehdä isovanhempien vuoksi. Ja lapsen identiteetin kasvu ei ole ehjä ilman isää. Ehdoton ei.

Ja mikäköhän estää lesboa synnyttämästä hänen halutessaan, vitun juntti!

[/quote]

Vierailija
24/47 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 18:40"]

Ei tuo ole vakavaa välttämättä, voi mennä ohikin. Kiusallista kyllä. Hyi helvatta, tuo on vähän sama kuin tilittäisi seksielämänsä yksityiskohtia vanhemmalleen. En voi sille mitään, että on ihan eri asia kertoa, että on löytänyt poikakaverin kuin että seukkaa naisen kanssa. Siitä tulee heti sellainen töhryine fiilis. Osanottoni. Kiusallista varmasti sukulaisten ja työtovereiden ym. kannaltakin. Minusta lesbot ja homot voisivat pitää suhteensa omassa tiedosssaan ainakin alkuvaiheessa, kun ei ole edes varmaa, onko se suhde kuinka ja pysyvä.

[/quote]

Ovat seurustelleet jo pari vuotta. Menossa jopa kihloihin.

ap

Vierailija
25/47 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 18:42"]

Ootko ap vähän pönttö?
"homoja/suhteessa samaa sukupuolta olevaa" nehä meinaa samaa asiaa

[/quote]

Meinasin siis tuolla "suhteessa samaa sukupuolta olevan kanssa" sitä että biseksuaalithan tykkäävät sekä miehistä että naisista. En tiedä/ole varma onko tyttäreni lesbo vai bi. En ole kysynyt enkä varmaan kehtaakkaan.

ap

Vierailija
26/47 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:12"]

Onhan se rankkaa. Itse itkisin. Ei lapsen lapsia.

[/quote]

Nykypäivänä homous ei tarkoita sitä, etteikö lapsia voisi hankkia. Varsinkin nais-pareille se on helppoa. Onneksi näin. Aika suppea ajatusmaailma, jos tuollainen olisi ensimmäisenä mielessä!

Vierailija
27/47 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osahan naisista on jonkin asteisia bi-seksuaaleja, joten ei mitään omituista.

Vierailija
28/47 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja hetero parikko tietävät heti alussa, kuinka pitkä ja pysyvä suhde on?

Vierailija
29/47 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Se töhryisyys on kyllä ihan kuulijan omassa päässä. Jos nuori kertoo poikaystävästä, miettivätkö vanhemmat heti nuorten seksielämän yksityiskohtia? Jos eivät, niin miksi sitten miettivät samaa sukupuolta olevan parin kohdalla?

Vierailija
30/47 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:53"]

Kyllä homoilla ja lesboillakin suhteessa on maskuliininen ja feminiininen osapuoli. Lapsen etua tässä pitää katsoa ja homo parit voivat olla hyviä tai parempia vanhenpia kuin hetero parit.

Se että annetaan adopito oikeus homoille ei tarkoita ettei lapsen elämässä ole toistasukupuolta olevaa kuin vanhemmat, on isovanhempia enoja, setiä ja tätejä, hyviä ystäviä.... Tuo on aivan naurettava väite miksi muka ei heille voisi adoptio oikeutta myöntää!

Ja jos se ei mahdu kalloosi ja olet juntti niin ajattele niin että parempi sen lapsen on homo pareilla kuin kadulla tai lasten kodeissa heittopussina, siellä ei ole isä eikä äiti hahmoa, mitäs se sellainen lapselle tekee?

Entä yksinhuoltajat? Ihan normaaleita ja hyviä ihmisiä heidänkin lapsistaan tulee joten pidä tur..si kiinni jos et muuta keksi :)

Toivottavasti kaikki ihmiset eivät ole yhtä ahdasmielisiä eikä ajattele vain omaa itseään ja miltä sinusta tuntuisi homojen adoptio oikeus! Ajattele niitä lapsia!!!!!

ps. Olen itse hetero nainen

[/quote]

Settisi oli perinteisen kliseinen, tiedätkö adoptoisiko homot kaduilta ne lapset vai? Ei niitä katu lapsia yleensä adoptoi kukaan.

LAPSEN ETU on isä ja äiti mikään setä tai eno ei voi isää korvata, perehdy varhaiskasvatukseen ja lapsen psykologiaan ennenkuin avaat sitä omaa juntti ajatustasi asiasta.

Yksinhuoltaja on tilanteen pakko, ja ei niistä lapsista tunnu kivalta olla isättömiä vaan se seuraa aina niitä.

Sinulla ja homoilla ja lesboilla ja kaikilla jotka tukevat homojen adoptioikeutta on tärkeintä  OMAETU  ja VALEHTELET JOS MUUTA VÄITÄT.

Vierailija
31/47 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapista ulos tuleminen omille vanhemmille ja sukulaisille on meille sateenkaari-ihmisille usein se kaikista vaikein paikka ja tyttäresi viesti tarkoittaa tätä:

Äiti, minä rakastan sinua ja luotan sinuun ja toivon että voin olla luottamuksen ja rakkauden arvoinen.

Jos todella rakastat lastasi, yritä asettua hänen asemaansa. Hän ei ole voinut moneen vuoteen olla sinulle rehellinen ihmissuhteestaan, sillä on pelännyt reaktiotasi. Tyttäresi on elänyt salasuhteessa ihmisen kanssa, jonka kanssa haluaa viettää loppuelämänsä. Nyt hän on sinulle avoin ja toivoo sinulta samaa.

Vierailija
32/47 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen tyttäresi puolesta, hän on löytänyt rakkauden! (olen hetero)

Vierailija
33/47 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt rauhoittuisitte vähän. Ap, kivaa että osasit suhtautua oikein varmasti yllättävään uutiseen! :) En kuitenkaan menisi tuosta mitään lopullista johtopäätöstä vetämään lapsesi suuntautumisesta. Tiedän itse nopealla laskulla ainakin kuusi naista, jotka lukioaikana vielä seurustelivat samaa sukupuolta olevan kanssa mutta ovat kaikki sen jälkeen harrastaneet vain heterosuhteita. Muutamat jo kihloissa. Varsinkin jos lapsesi on vielä suhteellisen nuori niin tuo on aika tavanomainen tapa käydä seksuaalisuutta ja muuta "jännittävää" läpi. Ja niitä on varmasti turvallisemman tuntuista kokea vaikkapa just sen tutun parhaan kaverin kanssa. Itsekin tuli pussailtua aikanaan oman parhaan kaverin kanssa ja tehtyä varmasti muiden silmiin hyvin lesbomaisia juttuja yhdessä. Mutta senhän näkee sitten ajan kanssa. Ole nyt vain tsemppaava vanhempi ja ole otettu siitä että lapsesi uskalsi sinulle varmasti jännittävän uutisensa kertoa! :)

Vierailija
34/47 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Töhryinen fiilis? Siitä, että tytär saattaisi harrastaa seksiä naisen kanssa? 
Eikö se ole töhryistä, että tytär harrastaisi seksiä poikaystävän kanssa? 

Noloa työkavereille ja sukulaisille - siis se, että mainostaa suhdetta rakastamaansa ihmiseen, vaikkei tiedä onko se kestävää? Sama epävarmuus suhteessa se heteroillakin on, herran tähden.

Ehkä ajatusmaailmasi kertoo enemmän sinusta kuin homoseksuaaleista. :)

Vierailija
35/47 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tarkoita viestilläni missään nimessä vähätellä oman suuntautumisen julkituomista teininä. Halusin vain sanoa, että tuossa iässä ihminen on vielä paljon ennakkoluulottomampi ja kokeilunhaluisempi, joten harppauksia suuntaan sun toiseen voi käydä. :) Toki voi olla, että tämä todella on tyttäresi suuntautuminen ja mukava että hän on läheisestä kaveristaan kumppanin löytänyt.

-34

Vierailija
36/47 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:12"]

Onhan se rankkaa. Itse itkisin. Ei lapsen lapsia.

[/quote]

Naisparin on kyllä huomattavasti helpompaa saada lapsia kuin miesparin. Suomessa on lukemattomia sateenkaariperheitä, joissa on lapsia. Toi itkemis-juttu oli kai ihan läppä vaan?

P.S. Kertaa yhdyssanat.

Vierailija
37/47 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:53"]

Kyllä homoilla ja lesboillakin suhteessa on maskuliininen ja feminiininen osapuoli.

[/quote]

Eikä ole, tuo on vanha klisee. VOI olla, en minä sitä sano, mutta suurin osa lesboista ja homoista on ihan tavallisia pulliaisia, joilla ei ole minkäänlaista maskuliinisempi/femininiinisempi -asetelmaa suhteessaan. Näyttävämpiähän sellaiset parit tietysti ovat, joten ne huomataan paremmin. Lisäksi niin ajattelu ilmeisesti jotenkin auttaa heteroita hahmottamaan homo- ja lesbosuhteita.

Vierailija
38/47 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:17"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:12"]Onhan se rankkaa. Itse itkisin. Ei lapsen lapsia.

[/quote]

Sen takia pitäisi olla se tasa-arvoinen avioliittolaki. Homoparit saisivat adoptoida ja sinäkin saisit lapsenlapsia.

[/quote]

Samaa mieltä.

[/quote]

Erimieltä, ei lapsia tehdä isovanhempien vuoksi. Ja lapsen identiteetin kasvu ei ole ehjä ilman isää. Ehdoton ei.

[/quote]

Mites minä, kun isäni on narsistinen vaimonhakkaajajuoppo? Jos olisin itse saanut valita, niin olisin mielummin tahtonut kaksi äitiä ja ehjän lapsuuden ilman jatkuvia turvakotireissuja.

[/quote]

Joo mutta mitäs jos olisitkin saanut kaksi isää!?

Vierailija
39/47 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun ihmiset eivät osaa keskustella ihan itse aiheesta ja AP:n esittämästä kysymyksestä ilman tuota vauhkoilua. Antakaa noiden muutaman ihmisen olla typeriä, antakaa niiden provosoida ja mikä ilmeisesti vaikeinta, antakaa niiden kommenttien vaan olla ja jatkakaa itse fiksumpina sitä keskustelua kuin kukaan ei olis mitään törppöä sanonut.. Ei ne provoilijat teidän suvaitsevaisuudestanne vakuutu tällä palstalla vaikka mitä jauhaisitte, niin se vaan valitettavasti on. :) Olisi keskustelu tällä palstalla paljon helpompaa jos vaan antaisitte typerien ihmisten lojua mehuissaan ja jatkaa itse keskustelua. Tuskin AP:lle nyt on tästä teidän väittelystä taas mitään hyötyä. Perustakaa oma ketju kiihkoilullenne ja antakaa muiden keskustella rauhassa tästä aiheesta! Minua ainakin kiinnostaisi.

Vierailija
40/47 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 19:30"]

On se kumma kun ihmiset eivät osaa keskustella ihan itse aiheesta ja AP:n esittämästä kysymyksestä ilman tuota vauhkoilua. Antakaa noiden muutaman ihmisen olla typeriä, antakaa niiden provosoida ja mikä ilmeisesti vaikeinta, antakaa niiden kommenttien vaan olla ja jatkakaa itse fiksumpina sitä keskustelua kuin kukaan ei olis mitään törppöä sanonut.. Ei ne provoilijat teidän suvaitsevaisuudestanne vakuutu tällä palstalla vaikka mitä jauhaisitte, niin se vaan valitettavasti on. :) Olisi keskustelu tällä palstalla paljon helpompaa jos vaan antaisitte typerien ihmisten lojua mehuissaan ja jatkaa itse keskustelua. Tuskin AP:lle nyt on tästä teidän väittelystä taas mitään hyötyä. Perustakaa oma ketju kiihkoilullenne ja antakaa muiden keskustella rauhassa tästä aiheesta! Minua ainakin kiinnostaisi.

[/quote]

Niinpä.

ap