Miksi lihaville uskotellaan sen olevan täysin ok?
"Olet ihana juuri sellaisena kuin olet." Edellä oleva lause on totta ainoastaan mikäli olet jo valmiiksi kuosissa.
Miksi naiset näkevät niin paljon vaivaa tappelussa niitä asenteita vastaan, että hoikka tai normaalipainoinen nainen on kaunis. Sehän on sama kuin huonolla itsetunnolla varustettu mies yrittäisi väittelemällä vakuutella olevansa yhtä kiinnostava kuin hyvällä itsetunnolla varuistettu mies. Ehkä hokien valheellista "olen ihana juuri sellaisena kuin olen" -mantraa, sen sijaan, että motivoituisi muuttumaan paremmaksi.
Joka kerta, kun kerrot lihavalle hänen olevan ihanan näköinen juuri sellaisena, syyllistyt laihduttamismotivaation laskemiseen. Ehkä nämä mantrat ovat naisten tapa yrittää estää toisia naisia ympärillään muuttumasta heitä viehättävämmiksi.
Kommentit (129)
Mä oikeasti jo toivon että sota syttyy.Silloin nämä ap:n kaltaiset saavat jotain oikeaakin mietittävää,kuin muiden ulkonäkö.Nykyään kaikki pyörii ulkonäön ympärillä ja pieni muistutus siitä mikä on oikeasti tärkeää olisi hyvä itsekullekin.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:59"]
No ei tämä nyt kerro mielestäni vielä mitään. I want numbers! Pitääkö terveen, hyvinvoivan ja urheilevan henkilön oikeasti alkaa ~laihduttaa~ koska BMI sattuu olemaan 25,04?
Nimim. BMI 25,04 :)
[/quote] Ei voi pelkän lukeman perusteella sanoa. Lihaksikas mies voi olla BMI-taulukon mukaan ylipainoinen, koska lihakset painavat suunnilleen saman verran kuin läski. Ulkonäköä ajatellen naisella jolla paino jakautuu naisellisesti on varaa olla hiukan painavampi kuin sellaisen, jolla se menee ns. vääriin paikkoihin. Urheilua ajatellen hyvä BMI riippuu lajista.
Mä tiettekö kans mietin. On yks tuttu nainen, jollaon ylipainoa 20 kg. Siltä kuoli miesja lasten isä jo pitkälti yli vuos sit. Ja äidilläänki rintasyöpä, et huonot geenit. Ni pitäskö mun kuulkaa nyt vähän käydä kertomas tosiasioita sen laardeista, ehkä ne on niitten läskien syytä et elämä potkii??! En vaan kertakaikkiaan tunne laihoja jotka ei menestyis elämässä.
Kuka uskottelee? Joka paikasta (tv, lehdet, internetti) pursuaa ohjeita laihduttamiseen. Sen sanoma on: et ole ollenkaan ok, jos et laihdu.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:55"]
ap - tuossa sinun rajauksessasi on vain se ongelma, että esim sinä näkisit minut cain ylipainoisena ihmisenä. Ysyäväni sen sijaan näkevät minut, hyväntuulisen, aurinkoisen ja sosiaalisen ihmisen. Pidän itseäni kauniina, myös miehet sanovat minua kauniiksi. Jaksan liikkua jopa juosta. Kävelen monen kilometrin lenkkejä, uin 2 tai 3 kilometriä kerrallaan 3 kertaa viikossa. Eli ylipaino jota on paljon, ei rajoita minua, mutta sinun silmiisi se todennäköisesti sattuu. Minä olen täysin ok tälläisenä kuin olen!
[/quote]
miks sitten siinä nillität? mee uimaan
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:34"]
Varmasti olisin kovemmassa fyysisessä kunnossa kuin nyt, mutta jo tällä hetkellä olen kovemmassa kunnossa kuin iso joukko minua hoikempia ihmisiä. Esim uidessa uin siellä nopeiden joukossa. Ehkä olisin hoikempana kauniimpi, se ei kuitenkaan muuta sitä, että olen nyt kaunis ja tyytyväinen elämääni. Hymy ja iloinen elämän asenne kaunistaa kaikkia, myös hoikkia. Ja se, että viihtyy omissa nahoissaan omana itsenään tekee ihmisestä kauniin. En elä sitku-elämää vaan tässä ja nyt ja teen asioita joista nautin. Enkä erityisesti elä siten, miten muut käskevät minun elää. Olen sinut itseni kanssa.
[/quote]
Se on tietysti jokaisen oma asia, jos haluaa lopettaa tietyssä pisteessä itsensä kehittämisen ja päättää tyytyä. Ketjun aihe on otsikossa. Olen sitä vastaan, ettei lihavuutta nähdä ongelmana. En ota kantaa siihen kuinka onnellinen erilaisista sairauksista kärsivä ihminen voi olla.
[/quote]
Tiedätkö, että ainut joka tässä kuulostaa sairaalta, olet sinä itse! Minulla esim. kaikki veriarvot, kolesteroli, sokeri ja maksa-arvot ovat täysin kunnossa. Liikkumisessani ei ole ongelmia. Olen myös erittäin notkea. Toki voin sairastua, ja tiedän ylipainon lisäävän riskiä, toisaalta tiedän liikunnan pienentävän riskiä sairastua diabetekseen. Lähedtyn jo 5-kymppiä ja tiedän oman arvoni.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:06"]
Mä oikeasti jo toivon että sota syttyy.Silloin nämä ap:n kaltaiset saavat jotain oikeaakin mietittävää,kuin muiden ulkonäkö.Nykyään kaikki pyörii ulkonäön ympärillä ja pieni muistutus siitä mikä on oikeasti tärkeää olisi hyvä itsekullekin.
[/quote]
Tällä hetkellä sotatilan asiat eivät ole Suomessa "oikeasti tärkeitä", koska sotaa ei ole. Rauhan aikana ulkonäkö on oikeasti tärkeä asia, kuten myös terveys, joka liittyy ulkonäköön. Mikäli sota tulisi, asioiden tärkeysjärjestys muuttuisi vain väliaikaisesti hengissä selviämiseen.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:02"]
Lihavat ovat kammottavia ja etovia näin miehen näkökulmasta.
[/quote]
Kukaan ei kysynyt sun mielipidettä.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:02"]
Miksi väität, ettei tätä tiedosteta ongelmana? Perustele.
[/quote]
Väitän, että moni yrittää tehdä lihavuudesta hyväksyttävää. Eli kamppailee sitä vastaan, että ihmisiä motivoidaan terveemmiksi.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:08"]
Mä tiettekö kans mietin. On yks tuttu nainen, jollaon ylipainoa 20 kg. Siltä kuoli miesja lasten isä jo pitkälti yli vuos sit. Ja äidilläänki rintasyöpä, et huonot geenit. Ni pitäskö mun kuulkaa nyt vähän käydä kertomas tosiasioita sen laardeista, ehkä ne on niitten läskien syytä et elämä potkii??! En vaan kertakaikkiaan tunne laihoja jotka ei menestyis elämässä.
[/quote]Ystävän teko olisi kannustaa häntä laihduttamaan.
-ap
Nyt rokataan ja maistellaan kaikki uutukaisia!! :))))
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:42"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:31"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:48"]
Minä en ymmärrä miten ketään motivoidaan laihduttamiseen haukkumalla ja lyttäämällä heitä. Enkä ymmärrä tuollaista, että jos sattuu pitämään lihavaa ihmistä kauniina, niin se olisi jotenkin hoikempien kauneudesta pois. Vai onko myös vaikkapa brunettien kehuminen merkki siitä, että blondit eivät olisi kauniita?
Pitäisikö myös laihoja moittia rumiksi ja epäkelvoiksi motivoidakseen heitä pääsemään normaalipainoon? Onko laihan ihmisen ihanaksi sanominen taistelua sitä vastaan, että normaalipainoiset naiset ovat kauniita?
[/quote]Miksi muiden pitäisi motivoida ketään yhtään mihinkään? JA miten he yhtään millään voisivatkaan motivoida, kun aina sen muutoksen tulee lähteä itsestä?
[/quote]
Aloittaja tuntui olevan kovin huolissaan lihavien laihdutusmotivaatiosta, joten kysäisepäs häneltä tuota.
[/quote]
No eipä näytä olevan kanttia vastata, vaan kertoo hädissään, kuinka kommentoi "ensimmäistä kertaa" ;D
Annetaan sairaalle rauha. Se on kyllä varmasti aika kiukuttavaa, kun kaikki voitava ylipainoisia ihmisiä vastaan keskittyy anonyymihuuteluun jossain vauvelipalstalla ;D
[/quote]Pitäsköhän sunkin hoitaa ittes kuntoon. Paranoioa on aika vahvana viesteissäsi.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:55"]
ap - tuossa sinun rajauksessasi on vain se ongelma, että esim sinä näkisit minut cain ylipainoisena ihmisenä. Ysyäväni sen sijaan näkevät minut, hyväntuulisen, aurinkoisen ja sosiaalisen ihmisen. Pidän itseäni kauniina, myös miehet sanovat minua kauniiksi. Jaksan liikkua jopa juosta. Kävelen monen kilometrin lenkkejä, uin 2 tai 3 kilometriä kerrallaan 3 kertaa viikossa. Eli ylipaino jota on paljon, ei rajoita minua, mutta sinun silmiisi se todennäköisesti sattuu. Minä olen täysin ok tälläisenä kuin olen!
[/quote]
miks sitten siinä nillität? mee uimaan
[/quote]
Toi "Jaksan jopa juosta" kertoo paljon. Hyvä että jaksat, mutta normaalipainoinen ei edes miettisi tuollaista. Anteeksi jos loukkaan, mutta onhan tuo melko poikkeavaa, vaan nykyään niin yleistä. Ja poikkeavaa siksi että suurinta osaa ihmisistä kuvottaa oma kroppa jos painoa on noin paljon. Anteeksi jos loukkasin..
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:08"]
Kuka uskottelee? Joka paikasta (tv, lehdet, internetti) pursuaa ohjeita laihduttamiseen. Sen sanoma on: et ole ollenkaan ok, jos et laihdu.
[/quote] Voit tulkita sen joko niin, ettei lihava henkilö ole ok, tai sitten niin, että lihavuus itsessään ei ole ok.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:18"]
Ystävän teko olisi kannustaa häntä laihduttamaan.
-ap
[/quote]
Sä olet uskomattoman törkeä! Onko sun lääkitys kohdillaan?
Tiedätkö, voin näin läskinä kertoa että ne haukut yleensä ajaa syömään tyyliin sipsipussin tuskaan. Silloin kun oli ylipainon lisäksi kunnon masennus päällä niin ne jatkuvasti mielessä pyörivät itsemurha-ajatukset tulivat ihan helvetisti taas lähemmäksi vaikka oli taistellut niitä vastaan paljonkin ja saanut itsellensä uskoteltua että kannattaa elää.
No nyt en ole enää masentunut, joten maailma ei kaadu vaikka sanoisit mitä. Mutta helvetin pahaltahan se tuntuu. Tiedän olevani lihava. Yritän lisätä liikuntaa ja muuttaa ruokavaliota ja se että haukut ei muuta sitä suuntaan tai toiseen, jos johonkin niin huononpaan kylläkin koska kyllähän se sattuu.
Se taas kun minulle läheinen ihminen on kutsui minua kauniiksi läskeistä huolimatta on jotain sellaista jota en koskaan unohda. Te joille se on arkipäivää tuskin ymmärrätte. Eikä muuten saanut minua ajattelemaan etten ole läski.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:22"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:18"]
Ystävän teko olisi kannustaa häntä laihduttamaan.
-ap
[/quote]
Sä olet uskomattoman törkeä! Onko sun lääkitys kohdillaan?
[/quote]Tiedät olevasi väärässä, kun ei keksi enää muuta kuin hyökätä henkilöä kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 17:21"]
Voit tulkita sen joko niin, ettei lihava henkilö ole ok, tai sitten niin, että lihavuus itsessään ei ole ok.
[/quote]
Sama asia.
Miten voi verrata ylipainoista naista ja huonolla itsetunnolla varustettua miestä????
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:56"]
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:53"]
Miksi juuri lihavuus on mielestäsi niin suuri haitta ihmiselle, että on muiden velvollisuus huomauttaa siitä? Olen todella kiinnostunut vastauksestasi.
[/quote]
Se on eräs suurimmista kansantaudeista, joka on tasaisesti pahentunut. Vaikuttaa monella tavalla negatiivisesti lukemattomien ihmisten elämään.
[/quote]
Miksi väität, ettei tätä tiedosteta ongelmana? Perustele.