Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lihaville uskotellaan sen olevan täysin ok?

Vierailija
07.08.2014 |

"Olet ihana juuri sellaisena kuin olet." Edellä oleva lause on totta ainoastaan mikäli olet jo valmiiksi kuosissa.

Miksi naiset näkevät niin paljon vaivaa tappelussa niitä asenteita vastaan, että hoikka tai normaalipainoinen nainen on kaunis. Sehän on sama kuin huonolla itsetunnolla varustettu mies yrittäisi väittelemällä vakuutella olevansa yhtä kiinnostava kuin hyvällä itsetunnolla varuistettu mies. Ehkä hokien valheellista "olen ihana juuri sellaisena kuin olen" -mantraa, sen sijaan, että motivoituisi muuttumaan paremmaksi.

Joka kerta, kun kerrot lihavalle hänen olevan ihanan näköinen juuri sellaisena, syyllistyt laihduttamismotivaation laskemiseen. Ehkä nämä mantrat ovat naisten tapa yrittää estää toisia naisia ympärillään muuttumasta heitä viehättävämmiksi.

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän yhteiskunta muutenkin kerro läskiyden olevan huono asia.

Vierailija
22/129 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aika julmaa tekstiä. Etkö voi hyväksyä sitä, että joidenkin mielestä lihavuus on kaunista? Terveys onkin sitten toinen juttu... Mutta sun teksti keskittyikin vain pinnallisiin asioihin. Olen sitä mieltä, että lihavien kannattaisi laihduttaa, mutta ei kauneuden, vaan oman terveyden ja hyvinvoinnin vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia ja heitä motivoi eri asiat. Yksi motivoituu porkkanasta ja toinen kepistä.

Esimerkki, jossa kaksi lihavaa henkilöä. Toiselle heistä sanotaan, että hyi hitto mikä läski olet. Hän kimpaantuu siitä niin, että laihduttaa itsensä kuosiin. Toiselle kun sanoo saman, niin se heittää koko homman läskiksi ja syö vielä enemmän suruunsa. Jotkut motivoituvat parempaan suoritukseen haukuista ja toiset kehuista. Voit sanoa jollekin päin naamaa, että se on törkeän ruma ja toivoa, että hän älyää tulla edes kauniiksi. Tai voit sanoa, että olet kaunis, niin se haluaa olla vielä kauniimpi.

Vierailija
24/129 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ylipainoinen, ja olen sekä omasta mielestäni, että minua nuoremman, komean mieheni mielestä, oikein viehättävä. Ei mitään halua muuttua "paremmaksi", koska se ei minusta ole edes parempi, vaan erilaisen maun mukainen. Kyllä monet ihan oikeasti tykkää kurvikkaammista, eli niistä toisten silmään LÄSKEISTÄ, naisista, eikä se ole aina mitään itsepetosta. Sairaalloisen ylipainon tapauksessa toki vaikea kuvitella että siitä oikeasti tykkäisi, mutta pikku pullukka on ihan hyvä :) Vaikka tällainen tissikäs ja perseikäs mutta kapeavyötäröinen lievästi ylipainoinen kuin itse olen. 

Vierailija
25/129 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:30"]

Eiköhän yhteiskunta muutenkin kerro läskiyden olevan huono asia.

[/quote]

Valitettavasti yhteiskunnassa on paljon myös vastavoimia, jotka uskottelevat päinvastaista.

Vierailija
26/129 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:26"]

Koska kaikkien ei tarvitse olla tuollaisia kusiaisia kuin sinä ap.

[/quote]

Teen palveluksen kertomalla totuuden, vaikka se herättääkin katkeria kommentteja niissä, jotka yrittävät elää valheellisessa mielikuvitusmaailmassaan. Totuuden hyväksyminen voi johtaa oikeasti hyvään elämään.

[/quote]

Luuletko, että en ole hyväksynyt totuutta? Vika voi ollakin juuri siinä. 

t: 150kg

Vierailija
27/129 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:30"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:24"]

Koska jokainen ihminen on riittävä ja ihana sellaisena kuin on.

[/quote]

Saddam Hussein? "Lassukat"? 250kg painava ihminen, joka tappaa itsensä nuorena ylipainoisuudellaan? 

[/quote]

Juuri niin.

Vierailija
28/129 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lihavuudessa ole mitään muuta vikaa, kuin että se lisää RISKIÄ sairastua siinä vaiheessa kun ylipaino on niin suuri että se rasittaa niveliä ja sydäntä. Monet muutkin asiat ihmisen elämässä lisäävät riskiä sairastua tai kuolla, mutta mikään muu niistä ei tunnu olevan joillekin ihmisille niin tärkeä kuin juuri ylipainoisuus. 

Niin kauan kuin tässä maailmassa kaikilla on vapaus ottaa riskejä elämänsä suhteen, lihavuus on täysin ok, eikä siinä ole kyse uskottelusta.

Vierailija
29/129 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:32"]

Oli aika julmaa tekstiä. Etkö voi hyväksyä sitä, että joidenkin mielestä lihavuus on kaunista? Terveys onkin sitten toinen juttu... Mutta sun teksti keskittyikin vain pinnallisiin asioihin. Olen sitä mieltä, että lihavien kannattaisi laihduttaa, mutta ei kauneuden, vaan oman terveyden ja hyvinvoinnin vuoksi.

[/quote]

Totuus voi olla julmaa, kun sitä ei pyöritellä pumpuliin ennen tarjoilua. Lihavuusfetisistit erikseen, puhun vallitsevista käsityksistä.

Myös pinnallisista asioista pitää saada puhua, koska kaikki järkevätkin ihmiset ovat luonnostaan myös pinnallisia. Normaalipainoisuus ja terve hoikkuus on kaunista, koska se on samalla tervettä. Ihminen pitää keskimäärin aina terveen näköistä kauniimpana kuin sairaan näköistä. Lihavuus pitää nähdä sairautena, josta kannattaa kehoittaa parantumaan.

Vierailija
30/129 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on muuten sellainen lihava josta tässä puhutaan? Kun kerran puhutaan lihavuudesta sairautena josta pitäisi kehottaa parantumaan? Olenko minä, joka painan 67 kg ja strategiset mitat on 92-70-95, tuohon joukkoon kuuluva. Olen painoindeksin mukaan juuri ja juuri lievän ylipainon puolella. En kuitenkaan koe itseäni lihavaksi enkä varsinkaan sairaaksi. Nautin elämästäni valtavasti juuri tällaisenani.

t. 11

Vierailija
31/129 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:41"]

Mikä on muuten sellainen lihava josta tässä puhutaan? Kun kerran puhutaan lihavuudesta sairautena josta pitäisi kehottaa parantumaan? Olenko minä, joka painan 67 kg ja strategiset mitat on 92-70-95, tuohon joukkoon kuuluva. Olen painoindeksin mukaan juuri ja juuri lievän ylipainon puolella. En kuitenkaan koe itseäni lihavaksi enkä varsinkaan sairaaksi. Nautin elämästäni valtavasti juuri tällaisenani.

t. 11

[/quote]

Henkilökohtaisesti laitan rajan siihen missä kohtaa lihavuus alkaa haitata elämää fyysisesti (terveys, fyysinen kunto) tai henkisesti/sosiaalisesti.

-ap

Vierailija
32/129 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa tehdä omaa viestiketjua, kun jollain tavalla aiheeseen liittyy. Voiko joku kertoa mikä oikeus hoikkia/laihoja ihmisiä on arvostella päin naamaa? Olen nyt törmännyt kyseiseen asiaan viimeaikoina niin paljon että kertokaa! Millä tavoin on oikeutetumpaa sanoa hoikalle ihmiselle, että olet niin laiha, älä enää laihduta! (Vaikka laihduttamista en harrasta) jos lihavalle vastaavasti ei voi sanoa koska se on haukkumista.

Anteeksi epäselvä teksti, mutta kirjotan puhelimella ja vituttaa.

Vierailija
33/129 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:45"]

En jaksa tehdä omaa viestiketjua, kun jollain tavalla aiheeseen liittyy. Voiko joku kertoa mikä oikeus hoikkia/laihoja ihmisiä on arvostella päin naamaa? Olen nyt törmännyt kyseiseen asiaan viimeaikoina niin paljon että kertokaa! Millä tavoin on oikeutetumpaa sanoa hoikalle ihmiselle, että olet niin laiha, älä enää laihduta! (Vaikka laihduttamista en harrasta) jos lihavalle vastaavasti ei voi sanoa koska se on haukkumista.

[/quote]

Ei liity aiheeseen.

Vierailija
34/129 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miten ketään motivoidaan laihduttamiseen haukkumalla ja lyttäämällä heitä. Enkä ymmärrä tuollaista, että jos sattuu pitämään lihavaa ihmistä kauniina, niin se olisi jotenkin hoikempien kauneudesta pois. Vai onko myös vaikkapa brunettien kehuminen merkki siitä, että blondit eivät olisi kauniita? 

Pitäisikö myös laihoja moittia rumiksi ja epäkelvoiksi motivoidakseen heitä pääsemään normaalipainoon? Onko laihan ihmisen ihanaksi sanominen taistelua sitä vastaan, että normaalipainoiset naiset ovat kauniita?

Vierailija
35/129 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minullehan se ihan sama onko joku lihava vai ei. Mitä se minulle kuuluu?

Vierailija
36/129 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:43"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:41"]

t. 11

[/quote]

Henkilökohtaisesti laitan rajan siihen missä kohtaa lihavuus alkaa haitata elämää fyysisesti (terveys, fyysinen kunto) tai henkisesti/sosiaalisesti.

-ap

[/quote]

Entäs suuret rinnat ja korkokengät? Vastustatko?

Vierailija
37/129 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap - tuossa sinun rajauksessasi on vain se ongelma, että esim sinä näkisit minut cain ylipainoisena ihmisenä. Ysyäväni sen sijaan näkevät minut, hyväntuulisen, aurinkoisen ja sosiaalisen ihmisen. Pidän itseäni kauniina, myös miehet sanovat minua kauniiksi. Jaksan liikkua jopa juosta. Kävelen monen kilometrin lenkkejä, uin 2 tai 3 kilometriä kerrallaan 3 kertaa viikossa. Eli ylipaino jota on paljon, ei rajoita minua, mutta sinun silmiisi se todennäköisesti sattuu. Minä olen täysin ok tälläisenä kuin olen!

Vierailija
38/129 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:48"]Minä en ymmärrä miten ketään motivoidaan laihduttamiseen haukkumalla ja lyttäämällä heitä.[/quote]

Ei täällä olla haukkumista edistämistä, vaan sen asenteen kitkemistä, ettei lihavuutta saisi pitää sairautena.

Vierailija
39/129 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:45"]

[/quote]

Ei liity aiheeseen.

[/quote]

No eipä tietenkään. Te av-mammat vaikutatte kyllä harvinaisen turhalta porukalta. Jos joku asiallisesti kysyy jotain tällä palstalla (enkä tarkoita nyt tätä omaa viestiäni) vastauksia ei satele sitten yhtään, mutta kun jotain suosittua 18-v bloggaria haukutaan rumaksi tms. Heti on 125 kommenttia siitä miten samaa mieltä asiasta olette.

Vierailija
40/129 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:29"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:26"]

Koska kaikkien ei tarvitse olla tuollaisia kusiaisia kuin sinä ap.

[/quote]

Teen palveluksen kertomalla totuuden, vaikka se herättääkin katkeria kommentteja niissä, jotka yrittävät elää valheellisessa mielikuvitusmaailmassaan. Totuuden hyväksyminen voi johtaa oikeasti hyvään elämään.

[/quote]

Mille muille ongelmaryhmille (itseaiheutettu) olet käynyt kertomassa totuuden? Täällä et ole ainakaan messunnut. Mikä tässä lihavuudessa niin kiehtoo? Oletko jämähtänyt tämän teeman ympärille? Etkö ymmärrä, että et voi muiden painolle mitään? Eipä täällä paljon näy alkoholismialoituksia tai kauhistella pesemätöntä ja hielle haisevaa ihmisjoukkoa. Narkomaanitkin (ryöstöjä, murhia ym.) saavat olla piikkeineen ihan omissa koloissaan. Miksi?  Siispä, vastaamaan, tämä kiinnostaa. Ole hyvä, estradi on sinun:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan