Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolestuttava kyselytulos: Naiset ovat tyytyväisimmillään alipainoisina

Vierailija
27.07.2021 |

Naiset ovat tyytyväisimpiä vartaloonsa ollessaan käytännössä alipainoisia, kertoo tuore kysely.

Yli tuhannelle ihmiselle tehty kysely paljasti, että naiset ovat tyytyväisimpiä vartaloonsa ollessaan painoindeksin mukaan alipainoisia, kertoo Metro.

Fitnessyhtiö FitRatedin teettämän kyselyn mukaan naiset tunsivat suhteensa vartaloonsa parhaimmaksi, kun heidän painoindeksinsä oli alle 18,5, eli normaalia alhaisempi paino. Naiset pisteyttivät silloin itsevarmuutensa neljän arvoiseksi asteikolla yhdestä viiteen. Painoindeksi lasketaan jakamalla henkilön paino pituuden neliöllä.

Kun painoindeksi oli 18,5–24,9 eli normaalipainon rajoissa, naiset antoivat tyytyväisyydelleen pisteitä keskimäärin vain 3,4 asteikolla 1–5. Ylipainoiset ja liikalihavat arvioivat itsevarmuutensa pistein 2,8 ja 2,1.

FitRated-yhtiöstä muistutetaan, ettei laihuus tarkoita tervettä, eikä ole sellaisenaan positiivinen tavoite.

Miehet eivät kuitenkaan kyselyn perusteella tunteneet samoin kuin naiset. Miehet olivat omimmillaan ollessaan normaalipainoisia, ja tunsivat melkein samoin vartalostaan, olivatpa he sitten yli- tai alipainoisia. Ylipainoiset miehet pisteyttivät itsevarmuutensa liki samoin kuin normaalipainoiset naiset.

Lähde: Metro, FitRated

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 164cm ja 49-50kg ja kyllä minä tykkään tästä enemmän kuin kun olin 59kg. En silloinkaan tietenkään ylipainoinen ollut, mutta ylimääräistä oli. Olen rakenteeltani tosi siro, joten ylimääräinen näkyy helpommin. Ja silloin ei ollut lihasta niin paljon kuin nyt. Tein siis elämäntaparemontin, joten koen että tämä on se luonnollisempi paino. Ja varmasti terveellisempi, syödä terveellisemmin ja liikkua enemmän.

Vierailija
42/43 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi vaatia kovin paljon yliopisto-opintoja, jotta pystyy päättelemään tuloksen sen perusteella, kuka kyselyn on tehnyt.  Tämä asia selvisi ensimmäiselleä tutkimusmenetelmäluennolla. Siinä oli kyse tieteellisistä tutkimuksista,  mutta pätee myös kaupallisiin kyselyihin epäilemättä vielä enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 vuotiaaksi painoin n 52 kiloa, bmi taisi olla n 19. Sitten tuli 8 kiloa lisää ja bmi 22, tuolloin olin ehdottomasti kauneimmillani.

Nyt bmi 25 ja auttamattomasti liikaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän