Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolestuttava kyselytulos: Naiset ovat tyytyväisimmillään alipainoisina

Vierailija
27.07.2021 |

Naiset ovat tyytyväisimpiä vartaloonsa ollessaan käytännössä alipainoisia, kertoo tuore kysely.

Yli tuhannelle ihmiselle tehty kysely paljasti, että naiset ovat tyytyväisimpiä vartaloonsa ollessaan painoindeksin mukaan alipainoisia, kertoo Metro.

Fitnessyhtiö FitRatedin teettämän kyselyn mukaan naiset tunsivat suhteensa vartaloonsa parhaimmaksi, kun heidän painoindeksinsä oli alle 18,5, eli normaalia alhaisempi paino. Naiset pisteyttivät silloin itsevarmuutensa neljän arvoiseksi asteikolla yhdestä viiteen. Painoindeksi lasketaan jakamalla henkilön paino pituuden neliöllä.

Kun painoindeksi oli 18,5–24,9 eli normaalipainon rajoissa, naiset antoivat tyytyväisyydelleen pisteitä keskimäärin vain 3,4 asteikolla 1–5. Ylipainoiset ja liikalihavat arvioivat itsevarmuutensa pistein 2,8 ja 2,1.

FitRated-yhtiöstä muistutetaan, ettei laihuus tarkoita tervettä, eikä ole sellaisenaan positiivinen tavoite.

Miehet eivät kuitenkaan kyselyn perusteella tunteneet samoin kuin naiset. Miehet olivat omimmillaan ollessaan normaalipainoisia, ja tunsivat melkein samoin vartalostaan, olivatpa he sitten yli- tai alipainoisia. Ylipainoiset miehet pisteyttivät itsevarmuutensa liki samoin kuin normaalipainoiset naiset.

Lähde: Metro, FitRated

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa on luotettavia tutkimuksia. Tilaa hesari

Vierailija
2/43 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

18.5 on alipainon rajalla ihan niin kuin 25 ylipainon. Kukaan ei ole huolissaan 25bmi naisesta, mutta 18.5 on aivan kauheeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en ole

t.alipainoinen

Vierailija
4/43 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Itse olin tyytyväisin kun painoin 54kg.

Pituus 170cm ja paino vaihdellut (ikävälillä 15-30 ) 68-52 kiloon.

Vierailija
5/43 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Läskit pois katukuvasta

M38

Vierailija
6/43 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Itse olin niin tyytyväinen kun painoin 58kg. Olen reilu 170cm pitkä. Nyt 64kg ja lihava olo.

Vierailija
7/43 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla totta. 

Naamassa ei ole kehumista edes ehostuksella ja hyvin laitetulla tukalla. Antaa vähän itsevarmuutta, kun kroppa on ok. 

Vierailija
8/43 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eipä näy katukuvassa naisten osalta. 

ei näy katukuvassa, mutta näkyy kyselyissä joiden mukaan naiset ovat onnettomampia koskaan.

Vierailija
9/43 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kate Moss: mikään ei maistu niin hyvältä kuin laihuus tuntuu. Onhan siinä perää kieltämättä, aina vois lähteä se ylimääränen 5kg…

Vierailija
10/43 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin epävarma alipainoisena ja piilottelin mm käsivarsiani. Johtui ikävistä kommenteista, joita sain kuulla ja lisäksi siitä, miten lehdet ruoti julkkisten ”anorektisia” vartaloita. Nyt on kertynyt vähän ylimääräistä, masennuslääkityksen myötä, ja kehtaan kulkea sään mukaisissa vaatteissa. Kukaan ei enää kommentoi mun kroppaa.

Vierailija
11/43 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on ja se kehopositiivisuus on vaan plösöjen uskottelua toisilleen että miehetkin tykkää muhkummasta joka ei ole totta ja naisetkin toisaalta tietää sen. Ja siksi tällainen tulos.

Mitään huolestuttava en siinä näe ja meillähän ei ole kansaterveydellisenä ongelmana ali- vaan selvä ylipaino edelleen.

Vierailija
12/43 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tyytyväisin painooni 47 kiloisena, 43 kg painoisena olin 14-20 v. ja pidin kyllä itsekin liian laihana. T: 155 cm ja 56 kg

Vierailija
13/43 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on tunteellinen ja helposti tunteidensa vietävissä. Tunne-elämä ja aistimaailma ohjaa usein naisen käyttäytymistä. Nainen on herkkä ja tarvitsee paljon hellyyttä. Naisessa oleva hellyys on erittäin voimakasta, joka näkyy selvästi äidin ja lapsen välisessä suhteessa. Nainen haluaa huolehtia ja hoivata monia asioita. Nainen käsittelee sisässään monta asiaa kerrallaan, jonka ansiosta nainen kykenee yhtä aikaa kutomaan sukkia ja laittamaan ruokaa sekä hoitamaan lapsiaan. Nainen haluaa miehen osallistuvan kaikkiin perheen yhteisiin asioihin. Nainen haluaa miehen ottavan perheessä sen vastuun, joka kuuluu miehelle. Nainen tarvitsee turvallisen miehen, joka pystyy täyttämään naisen elämässä olevat tarpeet.

mies53v

Vierailija
14/43 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä huolestuttavaa tuossa on?

Vierailija
15/43 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyellä jaksaa liikkua ja juosta, ei säre paikat metsästäjäkeräilijällä. Ihminen on geeniensä ja kulttuurin summa Ihmettelen vaan näitä tutkimusaiheita. Jatkuvasti turhan tiedon perässä juoksemista.

Vierailija
16/43 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei näy katukuvassa, mutta näkyy kyselyissä joiden mukaan naiset ovat onnettomampia koskaan.

Tuo on oikeasti huolestuttava asia. naiset voi huonommin kuin koskaan. iloista pulinaa kuuluu enään niin harvoin.

mies53v

Vierailija
17/43 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottomasti mieluummin sopivasti alipainoinen kuin yli-.

Juoksu kulkee paremmin ja vaatteet istuu nätisti.

Vierailija
18/43 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku anoreksian sairastanut voisi olla eri mieltä, mutta pakkohan on uskoa jotain fittness-yhtiön megatieteellistä kyselyä.

Oliko lopun liitteessä mitä laihdutussoosseja kannattaisi ostaa ja syödä, että tulee onnelliseksi?

Vierailija
19/43 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen on tunteellinen ja helposti tunteidensa vietävissä. Tunne-elämä ja aistimaailma ohjaa usein naisen käyttäytymistä. Nainen on herkkä ja tarvitsee paljon hellyyttä. Naisessa oleva hellyys on erittäin voimakasta, joka näkyy selvästi äidin ja lapsen välisessä suhteessa. Nainen haluaa huolehtia ja hoivata monia asioita. Nainen käsittelee sisässään monta asiaa kerrallaan, jonka ansiosta nainen kykenee yhtä aikaa kutomaan sukkia ja laittamaan ruokaa sekä hoitamaan lapsiaan. Nainen haluaa miehen osallistuvan kaikkiin perheen yhteisiin asioihin. Nainen haluaa miehen ottavan perheessä sen vastuun, joka kuuluu miehelle. Nainen tarvitsee turvallisen miehen, joka pystyy täyttämään naisen elämässä olevat tarpeet.

mies53v

Tämä on totta. Millainen mies on?

Vierailija
20/43 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on oikeasti huolestuttava asia. naiset voi huonommin kuin koskaan. iloista pulinaa kuuluu enään niin harvoin.

mies53v

Ole hiljaa sitte niin muut saa olla onnellisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi