Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeastiko kukaan ei hoitaisi kaverin lapsia ilmaiseksi...

Vierailija
07.08.2014 |

... tai ruokarahalla??? Että 400e pitäisi saada rahaa tai jopa tonni???

Ahneudella ei ole rajoja...

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuulla hoitaisin. Toki ne ruokarahat huolisin, mikäli rahatilanne ei antaisi periksi ruokkia muita. Odottaisin sitten myös, että ystäväni voisi joskus hoitaa omia lapsiani. En haluaisi sekoittaa rahaa liiemmin ystävyyssuhteisiin.

Vierailija
22/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en hoitaisi edes ilmaiseksi. Lastenhoito on minusta epämiellyttävää, eikä ystävyyssuhteisiin kuulu se, että toiselta odotetan epämiellyttävää ilmaistyötä. En myöskään voi sietää tuollaista palveluskauppaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenhoidosta korvaus on sen raskauteen nähden niin huono, että en ottaisi rahaa koskaan vastaan kenenkään lasten hoitamisesta. Eli pitäisi pitää lapsesta ja hänen vanhemmistaan, kai...

18

Vierailija
24/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitanut kaverien ja sukulaisten lapsia ilmaiseksi. Harmittaa vaan, että kukaan ei voi tarjota vastapalveluksia, esim. ottaa meidän koiraa hoitoon viikonlopuksi. Yhdelle kaverille ajan lapsenlikaksi toiseen kaupunkiin (n.200km suuntaansa), eikä ole koskaan tarjonnut edes bensarahaa kulukorvaukseksi. Niinpä mulle on alkanut tulla yllättävän paljon "menoja" niille viikonlopuille kun lapsenvahdiksi kysellään.

T:vela

Vierailija
25/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn hoitamassa tuttuni lapsia noin kaksi kertaa kuukaudessa ja pyydän ainoastaan matkarahat takaisin sillä matkaa on kuitenkin välissä 50km.

Vierailija
26/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi lapsi, olisi siis aika erilaista kun tänne pamahtaisikin kaverin 4 lasta ja vielä oletettaisiin että ilmaiseksi tietenkin. 

Eri asia olisi myös heille antaa vastapalvelukseen oma lapsi hoitoon. Yksi on vähän eri kuin 4. 

Vierailija
27/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 13:29"]

Minäkään en hoitaisi edes ilmaiseksi. Lastenhoito on minusta epämiellyttävää, eikä ystävyyssuhteisiin kuulu se, että toiselta odotetan epämiellyttävää ilmaistyötä. En myöskään voi sietää tuollaista palveluskauppaa.

[/quote]

Juu, ystävyyteen ei kaupankäynti kuulu. samaa mieltä 

Vierailija
28/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa ketjussa, mistä tämä kysely lähti piti hoitaa 4 lasta yli 3 vuorokautta 180 eurolla. Ruokaan tuosta menisi jo todella iso osa, eli miltei ilmaiseksi pitäisi lapsia hoitaa.

Vierailija
29/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herrajee, tätä aloittajaa. Nyt on pelko perseessä kun joutuukin maksamaan kersoistaan jotain, kun luuli että voi heivata laumansa tostavain jonkun niskoille kun itse lähtee lomailemaan.

Aloittelee hädissään uusia ketjuja, että saisi rohkeutta sanoa ystävälleen, että ei muutakaan ottaisi mitään maksua kun hoidosta.

Tämä on kuule ihan sun ja mahd. hoitajan välinen juttu, eikä siihen auta vaikka täällä oltaisiin 100% närkästyneitä ja kauhuissaan moisesta röyhkeydestä ottaa korvaus hoidosta.

Lopeta jo.

Vierailija
30/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ilmaiseksi mutta joskus vastapalvelus, tosin mulla ei oo kun yx lapsi, kohta täysi-ikäinen. En halua että kukaan pesee ikkunoita tai mutta mutta matkoilta tuoda esim parfyymiä, kasvorasvaa jne. Ellei niin tapahtdu niin en enää kaitsis lapsia.

Vierailija
31/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla logiikalla ystävältä ei voi pyytää rahaa vaikka myisi hänelle lähes uuden polkupyöränsä, koska ei ystävyyteen sovi rahaa sekoittaa... 

Voi tehdä pieniä palveluksia puolin ja toisin mutta on tuo 3 vuorokautta nyt aika paljon palvelukseksi. 

Vierailija
32/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua haittaa lasten hoitaminen, edes ilmaiseksi. Mutta mua häiritsee jos oletusarvona on se, että olen ilmainen lastenhoitaja. Kyllä se kiitollisuus pitää jotenkin osoittaa.

Vierailija
33/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 13:35"]

Samalla logiikalla ystävältä ei voi pyytää rahaa vaikka myisi hänelle lähes uuden polkupyöränsä, koska ei ystävyyteen sovi rahaa sekoittaa... 

Voi tehdä pieniä palveluksia puolin ja toisin mutta on tuo 3 vuorokautta nyt aika paljon palvelukseksi. 

[/quote]

Minusta nuo on eri asioita. Rehellinen myynti on eri asia, kun joku, vaikka ystävä tarvitsee pyörän, ja toisella on ylimääräinen. Molemmat voittavat kun ystävä sen ostaa, ei tarvitse kuluttaa rahaa ilmoituksiin ja myymiseen ja toinen saa tarvitsemansa pyörän kohtuuhintaan.

Sen sijaan on eri asia esittää että tekee ystävänpalveluksen hoitamalla lapsia tai tekemällä jotain, kun tosiasiassa odottaa saavansa siitä täyden korvauksen työn muodossa.

Vierailija
34/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 13:35"]

[/quote]

Minusta nuo on eri asioita. Rehellinen myynti on eri asia, kun joku, vaikka ystävä tarvitsee pyörän, ja toisella on ylimääräinen. Molemmat voittavat kun ystävä sen ostaa, ei tarvitse kuluttaa rahaa ilmoituksiin ja myymiseen ja toinen saa tarvitsemansa pyörän kohtuuhintaan.

Sen sijaan on eri asia esittää että tekee ystävänpalveluksen hoitamalla lapsia tai tekemällä jotain, kun tosiasiassa odottaa saavansa siitä täyden korvauksen työn muodossa.

[/quote]

Eihän tuo ole nähnytkään täyttä korvausta työnmuodossa. Herranen aika 100 e per lapsi 3 päivää. 30 e per päivä. Siihen kuulu ruuat ja kaikki muu. Onko nyt aivan kohtuutonta?

Vierailija
35/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 13:34"]

Voi herrajee, tätä aloittajaa. Nyt on pelko perseessä kun joutuukin maksamaan kersoistaan jotain, kun luuli että voi heivata laumansa tostavain jonkun niskoille kun itse lähtee lomailemaan.

Aloittelee hädissään uusia ketjuja, että saisi rohkeutta sanoa ystävälleen, että ei muutakaan ottaisi mitään maksua kun hoidosta.

Tämä on kuule ihan sun ja mahd. hoitajan välinen juttu, eikä siihen auta vaikka täällä oltaisiin 100% närkästyneitä ja kauhuissaan moisesta röyhkeydestä ottaa korvaus hoidosta.

Lopeta jo.

[/quote]

Toivottavasti tuo ap nyt ymmärtää, että lähes kukaan ei ota 4 lasta hoitoonsa yli vuorokaudeksi mistään rahasta. Harva isovanhempikaan jaksaa.

Ehkä ennen oli toisin, kun hoitaminen oli sitä että sai vähän ruokaa ja risu oven päällä, jos ei totella. Nykyään on toisin. 

Vierailija
36/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meille mahtuu ja mä voisin ottaa hyvän kaverin lapset muutamaksi päiväksi hoitoon. Ainoastaan ruokaostoksiin toivoisin osallistuvan, mitään ns. palkkaa en kyllä ottaisi. 

Mutta mä olenkin tottunut siihen että ovi käy melkein jatkuvasti.

Vierailija
37/37 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just just. 4 lasta pitäisi saada hoitoon viikonlopuksi, että vanhemmat pääsevät rauhassa kutemaan. Ja hupsista hei. Kohta niitä lapsia on 5?