Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miltä vauvan potkut tuntuu?

Vierailija
07.08.2014 |

Nyt hämmentää.

Mulla on ollut ihan normaalisti menkat koko ajan, tosin lyhyempinä ja huomattavasti kivuliaimpina kun normaalisti (normaalisti ei kipuja, viime kuussa kipu oli niin kova että silmissä sumeni).

Äsken makoilin sohvalla ja sain melkein halvauksen kun olen ihan varma että tunsin potkun. Mutta enhän mä ole raskaana?!

Millä kuulla voi tuntea ekat potkut/liikkeet ja miltä ne tuntuu? Millä kuulla maha alkaa näkymään (viimeistään!)? Olen hieman pyöreä (bmi 25) ja lantio on leveä mutta vyötärö kapea.

Tuo äskeinen oli hyvin hämmentävän tuntoinen, niin kuin tönäisy/liikahdus, ei siis tuntunut niinkään potkulta.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sitten mitä testi kertoi :)

Vierailija
22/44 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiii, mulla on ikävä vauvan potkuja.. Se oli niin jännää ja ihanaa aikaa..mun vauva on jo iso päiväkotilainen <3 Onnea ap!

Vierailija
24/44 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt hämmentyneempi kuin aamulla. Tein testin ja olen raskaana! Nyt enää mietin että olenko tosiaan jo viikolla 25 enkä ole muka huomannut, vai onko meillä ehkäisy pettänyt myöhemminkin. Tämähän selviää huomenna, kun soitan terveyskeskukseen (sinnekö tällaisissa asioissa voi soittaa?).

Ap

Vierailija
25/44 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt kun tarkemmin miettii, niin ehkä tämä huono olo ja turvotus ei sitten johdukaan helteestä :D

Ap

Vierailija
26/44 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:05"]Mä oon nyt hämmentyneempi kuin aamulla. Tein testin ja olen raskaana! Nyt enää mietin että olenko tosiaan jo viikolla 25 enkä ole muka huomannut, vai onko meillä ehkäisy pettänyt myöhemminkin. Tämähän selviää huomenna, kun soitan terveyskeskukseen (sinnekö tällaisissa asioissa voi soittaa?).

Ap

[/quote]

Mun mielestä testi ei näytä positiivistä enää viikolla 25, kun se hormooni mitä aluksi istukka tuottaa loppuu. Voin olla väärässäkin, mutta näin muistelisin

Vierailija
27/44 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 12:52"]Jos ajatellaan, että olisin nyt viikolla 25-28 niin näkyisikö maha jo kunnolla ja olisiko jo huonannut aivan selvästi olevani raskaana? Siis niin selvästi ettei se mitenkään päin ole voinut jäädä huomaamatta?

[/quote]

BMI raskauden alkaessa oli 26 ja meni ~30 viikolle, että maha näkyi.

Vierailija
28/44 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:05"]Mä oon nyt hämmentyneempi kuin aamulla. Tein testin ja olen raskaana! Nyt enää mietin että olenko tosiaan jo viikolla 25 enkä ole muka huomannut, vai onko meillä ehkäisy pettänyt myöhemminkin. Tämähän selviää huomenna, kun soitan terveyskeskukseen (sinnekö tällaisissa asioissa voi soittaa?).

Ap

[/quote]

Mun mielestä testi ei näytä positiivistä enää viikolla 25, kun se hormooni mitä aluksi istukka tuottaa loppuu. Voin olla väärässäkin, mutta näin muistelisin

[/quote]

Aijaa.. mä en edes tiennyt. Eli meillä on sitten pettänyt ehkäisy myöhemminkin. Ollaan huomattu se vaan sillon keväällä. Hitsi, en malttaisi odottaa huomiseen että kuulen milloin meille syntyy tämä pieni. En yhtään osaa itse edes veikata.

Jännää :)

Ap

Vierailija
29/44 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:05"]Mä oon nyt hämmentyneempi kuin aamulla. Tein testin ja olen raskaana! Nyt enää mietin että olenko tosiaan jo viikolla 25 enkä ole muka huomannut, vai onko meillä ehkäisy pettänyt myöhemminkin. Tämähän selviää huomenna, kun soitan terveyskeskukseen (sinnekö tällaisissa asioissa voi soittaa?).

Ap

[/quote]

[/quote]

Käsittääkseni viikon 12 jälkeen raskaustestit yleensä näyttää taas negaa.

Vierailija
30/44 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

[/quote]

[/quote]

Juu, ihan väärässä olet, ei se HCG tuot.mihinkään lopu, totta kai raskaustesti näyttää positiivista, koko raskausajan.

AP. Neuvolaan soitat

Vierailija
31/44 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin muuten sitäkin, että jos en olekaan niin pitkällä että potkut vielä tuntuu, vaikka ihan alussa, niin aika hassu sattuma että mahassa oli tuollainen tunne ja sen takia ostin testin!

Ap

Vierailija
32/44 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:05"]Mä oon nyt hämmentyneempi kuin aamulla. Tein testin ja olen raskaana! Nyt enää mietin että olenko tosiaan jo viikolla 25 enkä ole muka huomannut, vai onko meillä ehkäisy pettänyt myöhemminkin. Tämähän selviää huomenna, kun soitan terveyskeskukseen (sinnekö tällaisissa asioissa voi soittaa?).

Ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No noin ei asia todellakaan ole ja miksi olisikaan? Miksi se testi negaksi muuttuisi? Ei muutu.

Vierailija
33/44 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuntui potkut rv 16 alkaen. Ja maha oli silloin tosi pieni. Eli voihan se olla, ettei ole vielä pitkällä.

Vierailija
34/44 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ekat liikahdukset tuntui n. Rv18 sellaisena elohiirimäisenä nytkähdyksenä. Säännöllisesti ja selvästi alkoivat tuntumaan rv21 alkaen, se oli semmoista tutinaa ja hytkymistä. Mun maha näky jo rv13 alkaen

Vierailija
35/44 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ei ole niin väliä kuinka pitkällä raskaus on, koska en tupakoi enkä ole juonut alkoholiakaan kuin alkukesän juhlissa puoli lasia kuoharia ja elän suhteellisen terveellisesti, mutta tuntuu hurjalta ajatella jos olen missannyt koko raskauden alun.

Ap

Vierailija
36/44 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap! :)

Vierailija
37/44 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ap, nauti loppuraskaudesta!

Vierailija
38/44 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:05"]Mä oon nyt hämmentyneempi kuin aamulla. Tein testin ja olen raskaana! Nyt enää mietin että olenko tosiaan jo viikolla 25 enkä ole muka huomannut, vai onko meillä ehkäisy pettänyt myöhemminkin. Tämähän selviää huomenna, kun soitan terveyskeskukseen (sinnekö tällaisissa asioissa voi soittaa?).

Ap

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No noin ei asia todellakaan ole ja miksi olisikaan? Miksi se testi negaksi muuttuisi? Ei muutu.

[/quote]

Istukkahormonin määrä äidin veressä kohoaa aina kolmanteen raskauskuukauteen asti, jolloin arvot ovat korkeimmillaan. HCG:n määrä äidin veressä voi tällöin olla jopa 288 000mlU/ml. Raskausviikkoon 12 mennessä istukka alkaa itse tuottaa tarvittavan progesteronihormonin. Tämän jälkeen arvot alkavat jälleen laskea. HCG-hormonitasot palaavat synnytystä edeltävälle tasolle noin kolmen viikon kuluessa synnytyksestä.

Vierailija
39/44 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Kiva kun vauva on tervetullut yllätys! :)

Vierailija
40/44 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulethan sitten kertomaan, kuinka pitkälllä olet :)