miltä vauvan potkut tuntuu?
Nyt hämmentää.
Mulla on ollut ihan normaalisti menkat koko ajan, tosin lyhyempinä ja huomattavasti kivuliaimpina kun normaalisti (normaalisti ei kipuja, viime kuussa kipu oli niin kova että silmissä sumeni).
Äsken makoilin sohvalla ja sain melkein halvauksen kun olen ihan varma että tunsin potkun. Mutta enhän mä ole raskaana?!
Millä kuulla voi tuntea ekat potkut/liikkeet ja miltä ne tuntuu? Millä kuulla maha alkaa näkymään (viimeistään!)? Olen hieman pyöreä (bmi 25) ja lantio on leveä mutta vyötärö kapea.
Tuo äskeinen oli hyvin hämmentävän tuntoinen, niin kuin tönäisy/liikahdus, ei siis tuntunut niinkään potkulta.
Kommentit (44)
Voi ei, mihin ap jäi, ei koskaan palannut kertomaan..toivottavasti kaikki on hyvin ❤
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 16:05"]
Mä oon nyt hämmentyneempi kuin aamulla. Tein testin ja olen raskaana! Nyt enää mietin että olenko tosiaan jo viikolla 25 enkä ole muka huomannut, vai onko meillä ehkäisy pettänyt myöhemminkin. Tämähän selviää huomenna, kun soitan terveyskeskukseen (sinnekö tällaisissa asioissa voi soittaa?).
Soita äitiysneuvolaan.
Ap
[/quote]
Mulle tuli eilen sellaine olo, että sikiö liikkuisi. Olen 45v ja minulla on kaksi teiniä. Minulla on Mirena kierrukka. Olen juonut ja elänyt epäterveellisesti. Paino sen verran, ettei muutosta ole havaittavissa.
Tunne oli huomattava.
Alussa se tuntuu samalta kun ilmakupla liikkuu suolistossa.
Ne tuntuu täysin samalta kuin ilmavaivat, mutta tuntuvat mahassa, eivät peräsuolessa. Alku potkut tuntuvat pyrähdyksiltä, perhosen siiven hipaisuilta tai kuplinnalta. Esikoisen kohdalla tunsin viikolla 19, nyt odotan toista vasta viikolla 10 eli en ole tuntenut vielä mitään.
Minä tunsin potkuja vielä pitkään synnytyksen jälkeenkin, että kaipa tuo sunkin voisi olla joku lihaksen liikahdus. Mahani näkyi vasta puolenvälin tienoilta.
Jos ajatellaan, että olisin nyt viikolla 25-28 niin näkyisikö maha jo kunnolla ja olisiko jo huonannut aivan selvästi olevani raskaana? Siis niin selvästi ettei se mitenkään päin ole voinut jäädä huomaamatta?
Ap odottelee vielä viidenteen viestiin vastausta..
Ni kyllä maha näkyisi... Ainakin itselläni näkyi. Kannattaisiko tehdä raskaustesti?
Tota... jos ostaisit raskaustestin? Kaikki on mahollista.... :O
Mitäpä jos hakisit testin apteekista?
Mä kuvailisin potkuja elohiirenä vatsassa. Vähän niinkuin silmäkulmaan saa nykivän elohiiren. Siltä se tuntuu.
Tainnu olla haamupotku. Mäkin tunsin joskus tollasia, mut pieraseminen auttoi. Ihan turhaa vohkaamista..
Käyn tänään ostamassa testin, vaikka en mä mitenkään voi olla raskaana
Vauvat harvoin ovat vielä työelämässä, joten potkuja ei kannata pelätä. Mutta kai ne tuntuu yhtä v-mäisiltä kuin aikuisenkin potkut.
Selviskö viikot AP?