Tanssii tähtien kanssa 2021 Official
Tiia Elg mukana opettajana... Anniina Koivuniemi toinen uusi opettaja. Ikisuosikkini Jutta Helenius ei ole mukana tällä kaudella. Tähtioppilaat julkistetaan 2.8.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b245b875-bfc2-4da6-983f-dbde0b6…
Kommentit (6392)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi Erkku, olisit rohkeasti oma itsesi!
En ole koskaan suuresti fanittanut Erkun näyttelemiä hahmoja, joten leuka loksahti ekassa tanssissa, kun hän olikin loistava tanssija! Tyylikäs ja miellyttävä mies omana itsenään.
Sitten kuvioon tuli (valitettavasti) Erkki ja Sirkka, ja samalla ne hyvin vahvat maneerit, joista en Erkun näyttelijäntyössä erityisemmin innostu. Omana itsenään hänellä ei ole vastaavia maneereja, ja omana itsenään häntä haluaisin nähdä tanssilattialla. Tunnepuolikin on silloin paljon aidompi.
Roolin takana on kyllä usein helpompi olla lavalla, mutta toivon, että Erkku uskaltaa tulla esiin Erkkuna. Kyllä hänestä tykätään vaikka ei olisi koko ajan heittämässä vitsiä.
Ehkä olen vähän outo kun tajuan tämän Erkki ja Sirkka -jutun. Tässähän oli teemana ensin se että he esittivät eläkeläisiä ja sitten miten pari tapasi. Eli tarkoitus oli kertoa tarina näiden hahmojen kautta. Ehkei tämänkertainen tarina antanut mahdollisuutta näyttää tanssitaitoja vaan enemmän mentiin tarina edellä. Ensi viikolla ei varmaan esiinnytä enää Erkkinä ja Sirkkana vaan Erkkuna ja Anniinana. Tansseihin yritetään aina luoda jokin tarina jota musiikki ja esimerkiksi puvut vähän avaa. Joskus se toimii hyvin, joskus ei. Eilen se ei parhaalla mahdollisella tavalla toiminut.
Minusta oli haukotuttavaa ajanhaaskausta tuo tarina, aikakoneellako siinä mentiin. Tanssia odotin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan suuresti fanittanut Erkun näyttelemiä hahmoja, joten leuka loksahti ekassa tanssissa, kun hän olikin loistava tanssija! Tyylikäs ja miellyttävä mies omana itsenään.
Sitten kuvioon tuli (valitettavasti) Erkki ja Sirkka, ja samalla ne hyvin vahvat maneerit, joista en Erkun näyttelijäntyössä erityisemmin innostu. Omana itsenään hänellä ei ole vastaavia maneereja, ja omana itsenään häntä haluaisin nähdä tanssilattialla. Tunnepuolikin on silloin paljon aidompi.
Roolin takana on kyllä usein helpompi olla lavalla, mutta toivon, että Erkku uskaltaa tulla esiin Erkkuna. Kyllä hänestä tykätään vaikka ei olisi koko ajan heittämässä vitsiä.
Ehkä olen vähän outo kun tajuan tämän Erkki ja Sirkka -jutun. Tässähän oli teemana ensin se että he esittivät eläkeläisiä ja sitten miten pari tapasi. Eli tarkoitus oli kertoa tarina näiden hahmojen kautta. Ehkei tämänkertainen tarina antanut mahdollisuutta näyttää tanssitaitoja vaan enemmän mentiin tarina edellä. Ensi viikolla ei varmaan esiinnytä enää Erkkinä ja Sirkkana vaan Erkkuna ja Anniinana. Tansseihin yritetään aina luoda jokin tarina jota musiikki ja esimerkiksi puvut vähän avaa. Joskus se toimii hyvin, joskus ei. Eilen se ei parhaalla mahdollisella tavalla toiminut.
Minusta oli haukotuttavaa ajanhaaskausta tuo tarina, aikakoneellako siinä mentiin. Tanssia odotin!
Ihmiset tykkäsivät kovasti siitä eläkeläistanssista joten oli ihan odotettavissa että Erkku haluaa kertoa myös tarinan siitä miten tämä pari tapasi. Aikakoneellahan mentiin koska edellisessä tanssissa he olivat noin 80-vuotiaita ja nyt sellaisia 16-17 -vuotiaita. Mutta nyt nämä Erkki-jutut on läpikäyty niin tulevissa tansseissa voidaan keskittyä johonkin muuhun. Jokaisessa tanssissa halutaan kertoa joku tarina. Se kuuluu tanssiin että keksitään tarina, keksitään joku koreografia joka tuo tarinan mahdollisimman hyvin esiin ja sitten vain tanssitaan se.
Mun mielestä se on vaan hyvä jos Aki osaa näyttää tunteensa. Mut tottakai se Akia ärsyttää kun omasta mielestä tanssi meni hyvin ja tulee kehuja tuomaristolta mut pisteet ei kerrokkaan yhtään paremmasta tanssista. Mut ehkäpä ensi sunnuntaina on Akin saada parempia pisteitä tanssistaan!
Saas nyt nähdä. Olisihan se kiva nähdä reaktioita sillon kun tuleekin hyvät pisteet.
Vaikkapa Kitin ja Erkun pisteet vaihtelee suuresti viikosta toiseen.[/quote]
Voi se omasta mielestä tanssi mennä hyvin, mutta objektiivisesti katsoen se ei mennyt niin. Mitä varten ne tuomarit muuten olisivat siellä? He TUOMAROIVAT. Ai, että oman fiiliksen mukaan pitäisi antaa pisteet? "Mulla meni omasta mielestä hyvin, varmaan mun pitää nyt saada ysejä..."
Tuomaripisteillä mitataan myös kehitystä. Niklas Hagman oli vähän pökkelö, mutta hän kehittyi valtavasti.
Riihilahti ei ole kehittynyt oletusarvoisesti, muuta kuin omasta mielestään.
Oli hyvä nähdä vertailun vuoksi, että Miklu lyhyenä ja laihana kaverina ei ollutkaan taitava, notkea ja sulava tanssijana. Se ei aina mene niin, että keveät kaverit kehittyis ja säihkyis lattialla.
Vierailija kirjoitti:
Krista on huomattavasti parempi kuin etukenossa suu auki koikkelehtinut Waltteri, mutta liikkuu tuomariston gloria-piireissä ja herättää katsojakohderyhmässä eli keski-ikäisissä naistenlehtiä lukevassa naiskatsojissa seksiwau-tuntemuksia niin tokihan niillä avuin mennään.
Et tainnut kuunnella tuomareitten kommentteja ? Kyllä maailmanmestaruustasolla oikeissa kilpatanssikilpailuissakin kilpailijat voivat aukoa suuta ja ilmeillä .Ja tuohan on showtanssia
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se on vaan hyvä jos Aki osaa näyttää tunteensa. Mut tottakai se Akia ärsyttää kun omasta mielestä tanssi meni hyvin ja tulee kehuja tuomaristolta mut pisteet ei kerrokkaan yhtään paremmasta tanssista. Mut ehkäpä ensi sunnuntaina on Akin saada parempia pisteitä tanssistaan!
Saas nyt nähdä. Olisihan se kiva nähdä reaktioita sillon kun tuleekin hyvät pisteet.
Vaikkapa Kitin ja Erkun pisteet vaihtelee suuresti viikosta toiseen.
Voi se omasta mielestä tanssi mennä hyvin, mutta objektiivisesti katsoen se ei mennyt niin. Mitä varten ne tuomarit muuten olisivat siellä? He TUOMAROIVAT. Ai, että oman fiiliksen mukaan pitäisi antaa pisteet? "Mulla meni omasta mielestä hyvin, varmaan mun pitää nyt saada ysejä..."
Tuomaripisteillä mitataan myös kehitystä. Niklas Hagman oli vähän pökkelö, mutta hän kehittyi valtavasti.
Riihilahti ei ole kehittynyt oletusarvoisesti, muuta kuin omasta mielestään.
Kiti tulee olemaan kovan edessä. Tuskin onnistuu varsinkaan kanta ja päkiäaskeleet, kantakäännökksestä puhumattakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset tykkäsivät kovasti siitä eläkeläistanssista joten oli ihan odotettavissa että Erkku haluaa kertoa myös tarinan siitä miten tämä pari tapasi. Aikakoneellahan mentiin koska edellisessä tanssissa he olivat noin 80-vuotiaita ja nyt sellaisia 16-17 -vuotiaita. Mutta nyt nämä Erkki-jutut on läpikäyty niin tulevissa tansseissa voidaan keskittyä johonkin muuhun. Jokaisessa tanssissa halutaan kertoa joku tarina. Se kuuluu tanssiin että keksitään tarina, keksitään joku koreografia joka tuo tarinan mahdollisimman hyvin esiin ja sitten vain tanssitaan se.
Kyse ei ole siitä, että me katsojat emme olisi tajunneet Erkin ja Sirkan tarinaa. Eli ihan noin alentuvasti ei tarvitse selittää ja vääntää rautalangasta, kiitos vain.
Ne hahmot eivät minusta vain yksinkertaisesti olleet hauskoja tai mielenkiintoisia. Elävä, aito ihminen omine tarinoineen on omasta mielestäni aina kiinnostavampi kuin keksitty hahmo. Jos haluan nähdä sketsihahmoja, katson Putousta, mutta TTK:ssa haluan nähdä ihmisiä roolien takaa.
Sekin on varmasti kaikille selvää, että tanssilla kerrotaan tarinaa. Sen voi tietenkin tehdä keksimällä hahmot ja kertomalla heidän tarinaansa, mutta itseäni miellyttää enemmän se, kun tanssija käyttää omia kokemuksiaan ja tunteitaan tarinan kertomiseen.
Kommentoin erään tanssijan suu-auki-asiaa, kun täällä joku oli sitä mieltä että suuaukisena tanssiminen kuuluisi ammattipiireissäkin asiaan, koska suuaukisuuskin kuuluu esitykseen. Okei, mutta että suu on joka tanssissa auki ja samalla tavalla auki eli perusilmekin kaikissa sama, niin se ei kai ole tarkoituksenmukaista vaan tahatonta. Esiintyjää ehkä jännittää ja se näkyy noin.
Yksi tansseista oli sitä paitsi sellainen, että kyseinen oppilas oli koko ajan aivan kauhistuneen näköinen. Mietin silloin että mitäköhän sillä oli tavoiteltu, ellei se ollut tahaton ilme (ja taas: johtuen jännittämisestä ja epävarmuuden tunteesta).
Välillä ihmettelen tykönäni että mitä nämä julkkikset ovat - julkista esiintymiskokemusta kun on vaikka kuinka paljon ja suurille yleisöille jopa maailman mittaluokassa - kun tällaisessa puolileikillisessä tanssi''kilpailussa'' sitten ollaan aivan tönkkönä ja milloin minäkin.
Totta puhuen, alkaa nyt katsojana puuduttaa vähitellen, mutta riittävästi kuitenkin.
Ensi su jakson jätän väliin: tulossa omat tarinat. Eli piinallista, vaivaannuttavaa katsottavaa. ”Tähtioppilaat” avautuvat oman elämän kipupisteistä: pateettista,sentimentaalista, itseensäkäpertynyttä itkuntuhertamista. Miksi? Halutaan samaa kuin koko vain elämää-formaatti eli paljastuksia hlökohtaisesta elämästä ja itkua ja liikutusta. Tuomarit aina haluaa kaiken kuorrutuksen takaa sitä itseään eli tanssia. Miksi sitten tää ohjelma ei voi keskittyä tanssiin. En halua tietää näitä juttuja, joita ensi su tulossa. Onneksi MG tippui, säästytään ainakin
päihde/huostaanottotarinoilta. Nää julkkis tyypit: liikuttuvat itsestään. Ei liikuta ilmastonmuutos, lapsiperheköyhyys, Välimereen hukkuvat siirtolaislapset, koronaan kuolleiden omaiset. Liikuttaa minä itte ja mun tuomareilta saama palaute ja mun five minutes of fame…
Mitä luulette, kuka lataa parhaan tarinan eli itkee/itkettää eniten?
Alkaa puuduttaa koko formaatti: juontajat,tuomarit, opet, oppilaat. Sama jauhanta vuodesta toiseen. Oppilaatkin tänä vuonna tasoltaan aika huonoja. Nää on jo niin nähty. Naisten esineellistäminen ehkä häiritsee eniten: maskit, hiuslaitteet, glitterit- miehet selviytyy ulkonäköstailauksen osalta vähällä.
Alkaa olla taputeltu tää juttu mun osalta. En enää katso.
Olisiko Vappua itseäänkin kyllästyttänyt ja nolottanut samojen vuorosanojen toistaminen sunnuntaista ja vuodesta toiseen: miltä tuntuu, katotaas pisteet, onpa ne tiukalla päällä, viime viikkoon verattuna… käyttää puoli päivä tälläytymiseen, ja sit hokee parintuntia putkeen näitä muutamaa samaa lausetta ja päälle kovaäänistä naurua.
Olisiko aika siirtyä hänen eteenpäin. Tuottajaksi tai jotain.
Eilinen jakso oli sellainen, että ensimmäistä kertaa ei jaksanut katsoa edes kaikki tansseja. Iltasanomissa oli tyhjentävä selostus illan tapahtumista.
Vierailija kirjoitti:
Ensi su jakson jätän väliin: tulossa omat tarinat. Eli piinallista, vaivaannuttavaa katsottavaa. ”Tähtioppilaat” avautuvat oman elämän kipupisteistä: pateettista,sentimentaalista, itseensäkäpertynyttä itkuntuhertamista. Miksi? Halutaan samaa kuin koko vain elämää-formaatti eli paljastuksia hlökohtaisesta elämästä ja itkua ja liikutusta.
Mitä luulette, kuka lataa parhaan tarinan eli itkee/itkettää eniten?
Veikkaan, että Waltteri ja Aki itkevät eniten. Herkkiä poikia, jotka kokevat itsensä riittävän voimakkaasti. Erkku ja Kiti varmasti pitävät pokan ja pysyvät asialinjalla tai sitten jopa toivottavasti kertovat iloisen tarinan! Ei sen oman tarinan tartte tässä olla syöpäsairaasta läheisestä. Ne jutut jaetaan omien läheisten kanssa - ei miljoonan suomalaisen.
Nyt kun osallistujat vähenee, niin täytemateriaalin määrä lisääntyy. Ja vielä aiempaa enemmän, kun ohjelman kestoa aiemmasta pidennetty. Puuduttavaa jaksoja tulossa. En taida enää katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Ensi su jakson jätän väliin: tulossa omat tarinat. Eli piinallista, vaivaannuttavaa katsottavaa. ”Tähtioppilaat” avautuvat oman elämän kipupisteistä: pateettista,sentimentaalista, itseensäkäpertynyttä itkuntuhertamista. Miksi? Halutaan samaa kuin koko vain elämää-formaatti eli paljastuksia hlökohtaisesta elämästä ja itkua ja liikutusta. Tuomarit aina haluaa kaiken kuorrutuksen takaa sitä itseään eli tanssia. Miksi sitten tää ohjelma ei voi keskittyä tanssiin. En halua tietää näitä juttuja, joita ensi su tulossa. Onneksi MG tippui, säästytään ainakin
päihde/huostaanottotarinoilta. Nää julkkis tyypit: liikuttuvat itsestään. Ei liikuta ilmastonmuutos, lapsiperheköyhyys, Välimereen hukkuvat siirtolaislapset, koronaan kuolleiden omaiset. Liikuttaa minä itte ja mun tuomareilta saama palaute ja mun five minutes of fame…Mitä luulette, kuka lataa parhaan tarinan eli itkee/itkettää eniten?
Tanssitarinoitten pitäisi olla sellaisia, että katsoja ymmärtää heti kertalaakista, mitä yritetään sanoa. Nythän ei ole näin, vaan asiat selostetaan juurta jaksaen etukäteen ja jälkikäteen ja itse esitys voi olla mitä tahansa haahuilua parketilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei Erkun eikä Kristan eikä kenenkään tarvitse "avautua" asioistaan yhtään enempää kuin itse haluavat. Kyseessä on Maikkarin viihdeohjelma ja pääosassa on TANSSI ja sen pitää riittää. Ketä sellaiset jutut edes jaksavat kiinnostaa?
Miss- tai misterkilpailu tämä ei ole, mutta sen ymmärrän että puvustus pitää olla hyvällä maulla toteutettua. Pukuja voi arvostella, mielestäni ei henkilön ulkonäköä. Tästä pääsenkin arvostelemaan tai ainakin kommentoimaan naisten meikkejä. Aikamoista ylilyöntiä usein. Naisen kasvot olisivat mielestäni paljon vähemmällä maalaamisella luonnollisen kauniit. Hyvin harvalla naisella raikuvan punainen huulipuna näyttää hyvältä. Merja Koutaniemelle sopii, monelle muulle ei. Puhumattakaan kaikenlaisista luonnottomista korostuksista, räikeydestä ja erityisefekteistä.
Olen kaikesta päätellen entisen meren pohjasta nostettu fossiili, ja kauneusihanteeni sieltä samasta paikasta kaivettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Erkun eikä Kristan eikä kenenkään tarvitse "avautua" asioistaan yhtään enempää kuin itse haluavat. Kyseessä on Maikkarin viihdeohjelma ja pääosassa on TANSSI ja sen pitää riittää. Ketä sellaiset jutut edes jaksavat kiinnostaa?
Ei tietenkään kenenkään pidäkään tehdä mitään, mikä menee omien rajojen yli. Mutta taidemuotona tanssi on niin paljon muutakin kuin askeleita ja tekniikkaa, ilman tunnetta teos jää vajaaksi. Itse katsojana nautin, kun joku onnistuu yhdistämään liikkeen, musiikin ja tunteen toimivaksi kokonaisuudeksi.
Vierailija kirjoitti:
päihde/huostaanottotarinoilta. Nää julkkis tyypit: liikuttuvat itsestään. Ei liikuta ilmastonmuutos, lapsiperheköyhyys, Välimereen hukkuvat siirtolaislapset, koronaan kuolleiden omaiset. Liikuttaa minä itte ja mun tuomareilta saama palaute ja mun five minutes of fame…Mitä luulette, kuka lataa parhaan tarinan eli itkee/itkettää eniten?
Nämä tosiaan vois jättää vähemmälle, en ymmärrä miksi julkkistenkaan pitäisi avautua omista kipeistä muistoistaan tvssä viihdeohjelmassa. Ne kuuluu ihan eri estradeille. Jotain muuta täytettä voisivat jo keksiä, toistaa vähän liikaa itseään tämä ohjelmasarja.
Ehkä Erkku säikähti sitä omana itsenä ja paljaana oloa, vaikka saikin kehuja. Itse en myöskään tykkää niistä hänen sketsihahmomaneereista ansa kynttilöineen ym. Miksi pienentää ja häivyttää itsensä, muuta kuin pelon edessä. Emme kaipaa tansseilta päälleliimattuja tarinoita, tanssi jäi tarinan jalkoihin. Annina on vielä noviisiopettaja ohjelmassa, hän ei osaa suitsia sopivasti Erkun ideoita.