Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuinen kissa uudessa kodissa, miten käyttäytyä?

Vierailija
06.08.2014 |

Hain äsken vähän reilu vuoden ikäsen kodittoman poikakissan meille, ja avasin vaan ton kuljetuskopan ja sieltä kissa luikahti vessanpöntön taakse ja on ollut siellä puolisen tuntia. Miten mun pitää käyttäytyä sitä kissaa kohtaan? Jätänkö kokonaan huomiotta ja odotan että ottaa itse kontaktia? :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin. Jos ei liiku koko yönä niin vie ruoka sinne, vesi kippo pitää näillä helteillä olla koko ajan saatavilla. Anna tutustua omassa rauhassa. :)

Vierailija
2/4 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kissa vietti sängyn alla 7,5tuntia.

annoin olla ihan rauhassa, nukkumaan tullessa kun sammutin valot tää höppänä kömpi syliin naukuen. 

Eli anna vaan ihan omaa aikaa :) 

<3 Kissat on parhaita! 

T: 13-vuotias Kissa Turusta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta, että annat kissan itse tottua uuteen paikkaan. Sitten kun se on uskaltautunut kiertämään kämppää yksinään ympäri, niin jossain vaiheessa se uskaltaa tehdä muihinkin asukkaisiin (=ihmisiin) tuttavuutta. Kissan omalla tahdilla siis edetään. Jos sinulla on leluja, joilla voi leikittää menemättä liian lähelle, niin voit koittaa varovasti saada kissaa leikkimään. Jos ei innostu, niin anna sen vain olla ja yritä vaikka myöhemmin uudestaan. Jos sinulla on herkkupaloja tai raksuja, niin niitäkin voi varovasti heitellä kissalle. Kissa oppii luottamaan ruokkivaan käteen.

Kissa on aluksi varmasti kovin arka, joten yritä olla häiritsemättä sitä liikkeillä, äänillä ym. kun se juo tai käy tarpeillaan. Näin se oppii, että niitäkin asioita voi turvallisin mielin suorittaa uudessa ympäristössä.

Tuli ihan mieleeni meidän kolli muutama vuosi sitten =)

Vierailija
4/4 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ohjeista! :) Aiemmin olleet kissat olen ottanut ihan pentuina, joten tämän tapauksen kanssa piti vähän opetella uudelleen.