Jos käytät kysymyksen milloin sijasta koska
niin... I hate you! Se kuulostaa niin ärsyttävän vammaiselta.
Kommentit (10)
Vain teinit käyttää sanaa vammainen tällaisessa yhteydessä.
Milloin ei kuulu minun sanavarastooni ollenkaan, se kuulostaa teennäiseltä snobikirjakieleltä. Anteeksi vaan. Enkä kyllä tunne ketään joka sanoisi juuri missään tilanteessa että milloin. Olen asunut kymmenen vuotta Helsingissä, ja muillakin paikkakunnilla, mutta eipä tule mieleen että sitä sanaa olisin juurikaan missään kuullut.
täällä keskemmällä Suomea en käytä ikinä koska sanaa kysyessä milloin joku tapahtuu, se on milloin, mihin aikaan tai minä päivänä. Koska vammaiset koska sanat käyttäjät eivät tajua, että koska sana tarkoittaa "jonkun vuoksi", niin en siedä kuunnella heitä, koska se on ärsyttävää.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:18"]
täällä keskemmällä Suomea en käytä ikinä koska sanaa kysyessä milloin joku tapahtuu, se on milloin, mihin aikaan tai minä päivänä. Koska vammaiset koska sanat käyttäjät eivät tajua, että koska sana tarkoittaa "jonkun vuoksi", niin en siedä kuunnella heitä, koska se on ärsyttävää.
[/quote]
Hah. Itselläsi on oikeinkirjoituksen taso sitä luokkaa, että ei paljon kannattaisi huudella muiden ihmisten sanavalinnoista. Vammaisuuteen viittaaminen tässä yhteydessä on mautonta.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:59"]
niin... I hate you! Se kuulostaa niin ärsyttävän vammaiselta.
[/quote]Ketä on noin tiukkapipo?
On se vammaista, jos aikuinen ihminen puhuu kuin 5-vuotias.."hei koska ollaan perillä, koska joulupukki tulee" No joulupukki tulee koska nyt on joulu.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:34"]
Niinpä.
[/quote]
Se on: NiinMpä!
Vielä vastenmielisempää on tuo "vammaista" -sana noin käytettynä.