Onhan lontoon hotelleissa adapterit sähkölaitteille?
Edellisestä reissusta niin kauan, ettei voi muistaa...
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:59"]
On. Siis tietysti paremmissa hotelleissa.
Kuten kaikkialla maailmassa.
[/quote]
Hear hear! Yllättävän iso osa ihmisistä kahlaa elämänsä läpi tyytyen välttävään tai huonoon. Miksi?
Kyllä ainakin meidän hotellissa oli. Olettaisin et muissakin
Olin yhden kerran tasokkaassa hotellissa, jossa ei ollut, enkä silloin illalla enää jaksanut lähteä kaupoille etsimään. Siitä lähtien olen muistanut joka kerran pakata mukaan. Eipä jää enää sattuman varaan.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 19:36"]
Kunnon hotellissa jokaisen huoneen varustukseen kuuluu adapteri.
Jos asuu vähän halvemmassa niin esim. lentokentältä saa adaptereita, myös sellaisen joka käy kaikkiin maihin.
[/quote]
No minä olen yöpynyt laatuhotelleissa, eikä adapteria ole ollut. Esimerkiksi Hilton Tower Bridgesta ei löytynyt.
Tuo autonavainkikka on muuten täysin toimiva ja olen käyttänyt sitä tietokoneen ja kännykän latureille. Audin avain ainakin toimii myös. Paksummat euroliittimet on kuitenkin vaikeampi saada siihen brittiliittimeen. Se hoitaa saman asian kuin ne perus adapterit. Joissain adaptereissakin se keskipiikki on muovinen, eikä yhdessäkään käyttämässäni ole ollut maadoitus liitintä euroliittimelle.
Hmm. Lontoon hotelleissa yöpyy myös muualta maailmasta peräisin olevia turisteja, ja suunnilleen joka maanosassa on omat pistokkeenmallinsa. Olisihan se hyvää palvelua, jos hotelli varaisi joka huoneeseen sen 5 erilaista adapteria. Mutta suurimmassa osassa ei ole. Mitäs jos ostaisit jostain rautakaupasta jo lähtiessäsi sellaisen universaaliadapterin mukaasi.
ja tosiasiahan on se, että yleensä laitteiden virtaa tarvitaan samaan aikaan. Eli jos lataat 2 puhelinta ja yhtä läppäriä samaan aikaan, tarvitsisit kolme adapteria.
Me ollaan pyydetty hotellin receptionista adapteri lainaan Lontoossa jos ei olla muistettu ottaa mukaan. Löytyi kyllä.
Hilton Park Lanessa ei ollut. Varmaan olisi respasta saanut mutta käytin omaa.
Brittien stöpseleiden kolmas piikki on maadoitusta varten. Koko systeemi on niin erilainen että mihinkään hotelliin ei voi noin vaan laittaa kaksireikäisiä pistoradioita turisteja varten. Heidän sähkösysteemiensä maadoitus on toteutettu erilailla kuin meidän.
Käy katsomassa tämä makea video Lontoosta ja inspiroidu!
Tykkää, tilaa ja jaa. Pieni teko, iso apu. Kiitos!
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:04"]
Ei ole, siellä on nykyään samanlaiset pistorasiat kuin meillä niiden heillä käytettyjen rinnalla.
[/quote]
Eli ainakin 9 peukuttajaa ei ole koskaan yöpynyt kunnollisessa hotellissa. C'mon moms, live a little! :)