KAMPAAJIA PAIKALLA? (Tai hiusväritietäjiä)
Kirjoitin pitkän viestin joka katosi johonkin ollessani toisella välilehdellä :( eli esitän asian nyt lyhyesti:
Oma luonnollinen hiusväri: http://walwpp.asia/1586/hair-styles/natural-brown-hair/
Tilanne tällä hetkellä: http://neilgeorgesalon.files.wordpress.com/2012/03/warm-brunette-hair-color.jpg
Unelmahiukset: http://womeninfashion.net/wp-content/uploads/2014/07/29b6b67eaab939753fdec71c3023767c1.jpg
Eli siis toiveena siirtyminen tummahkosta (esimerkkikuvaa vähän tummemmasta) lämpimänsävyisestä ruskeasta vähän vaaleampaan kylmänsävyiseen ruskeaan. Onnistuuko kertakäynnillä, mitä luulette? Ja huonontaisiko tällä hetkellä ok-kuntoisten hiusten kuntoa paljonkin? Olisiko kyseessä kaksivärivärjäys?
Kommentit (10)
Mun mielipiteellä ei tietenkään ole merkitystä mutta minusta nuo unelmahiukset on aika tylsät. Oma värisi on kaunis, kasvattaisin sen esiin ja sitten siihen vaaleita raitoja.
Tuossahan kaivataan vaan asteen pari vaalennusta ennen kuin siihen voi värin laittaa, eli homma hoituu jo ihan matalallakin hapetteella. Eli uskoisin, että tukka pysyy ihan hyvässä kunnossa. :)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 20:29"]
Mun mielipiteellä ei tietenkään ole merkitystä mutta minusta nuo unelmahiukset on aika tylsät. Oma värisi on kaunis, kasvattaisin sen esiin ja sitten siihen vaaleita raitoja.
[/quote]
kiitos :) kyllä mä oon sitä omaa väriäkin miettinyt, pitäisi vaan malttaa kasvattaa.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 20:41"]
Tuossahan kaivataan vaan asteen pari vaalennusta ennen kuin siihen voi värin laittaa, eli homma hoituu jo ihan matalallakin hapetteella. Eli uskoisin, että tukka pysyy ihan hyvässä kunnossa. :)
[/quote]
Mä en tullut edes ajatelleeksi että värinpoistoja on eritasoisia. Ehkä uskaltaudun sitten jos ei muuta vaihtoehtoa ole...
Tarvitsee värinpoiston, koska hiuksissasi on värjätty sävy ennestään. Väri ei poista väriä. Eli ensin värinpoisto, jolla hiukset vaaleankeltaiseksi, sitten päälle kestoväri jolla tuollaiseen tuhkaiseen tummanvaaleaan väriin. Tuossa kuvassa unelmahiuksista näyttäisi lisäksi olevan vaaleita raitoja pohjavärin lisäksi. On aika eloton tuollainen "maantienharmaa" ilman mitään raitoja tms.
Onnistuu kertakäynnillä. Hiusten kunto aina vähän kärsii värinpoistoista, mutta ei niin paljon etteikö hyvillä hoitoaineilla pärjäisi.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 15:58"]
Tarvitsee värinpoiston, koska hiuksissasi on värjätty sävy ennestään. Väri ei poista väriä. Eli ensin värinpoisto, jolla hiukset vaaleankeltaiseksi, sitten päälle kestoväri jolla tuollaiseen tuhkaiseen tummanvaaleaan väriin. Tuossa kuvassa unelmahiuksista näyttäisi lisäksi olevan vaaleita raitoja pohjavärin lisäksi. On aika eloton tuollainen "maantienharmaa" ilman mitään raitoja tms.
Onnistuu kertakäynnillä. Hiusten kunto aina vähän kärsii värinpoistoista, mutta ei niin paljon etteikö hyvillä hoitoaineilla pärjäisi.
[/quote]
Suurkiitokset vastauksesta :)
Voi apua, pelkään värinpoistoa kyllä niin paljon että taitaa jäädä tekemättä.
Huomasin muuten että tärkeä juttu jäi sanomatta tässä lyhyemmässä versiossa; noin puolet hiuksistani on omaa väriä jo, latvat punertaa! Voisiko sitä värjätä poistamatta väriä?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:09"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 15:58"]
Tarvitsee värinpoiston, koska hiuksissasi on värjätty sävy ennestään. Väri ei poista väriä. Eli ensin värinpoisto, jolla hiukset vaaleankeltaiseksi, sitten päälle kestoväri jolla tuollaiseen tuhkaiseen tummanvaaleaan väriin. Tuossa kuvassa unelmahiuksista näyttäisi lisäksi olevan vaaleita raitoja pohjavärin lisäksi. On aika eloton tuollainen "maantienharmaa" ilman mitään raitoja tms.
Onnistuu kertakäynnillä. Hiusten kunto aina vähän kärsii värinpoistoista, mutta ei niin paljon etteikö hyvillä hoitoaineilla pärjäisi.
[/quote]
Suurkiitokset vastauksesta :)
Voi apua, pelkään värinpoistoa kyllä niin paljon että taitaa jäädä tekemättä.
Huomasin muuten että tärkeä juttu jäi sanomatta tässä lyhyemmässä versiossa; noin puolet hiuksistani on omaa väriä jo, latvat punertaa! Voisiko sitä värjätä poistamatta väriä?
[/quote]
Koska haluat vaaleamman sävyn kuin nykyinen, niin ei oikein voi. Jos haluaisit tummemman (tai suunnilleen nykyisensävyisen), mutta enemmän tuhkansävyisen, siihen voisi laittaa suoraan päälle värin jolla taitetaan pois sitä punaisuutta. Mutta valitettavasti väri ei vaalenna värjättyä hiusta, eli et saa tuota vaaleammaksi pelkällä värillä tuota värjättyä osaa.
Minusta värinpoistoa ei kyllä kannata ylettömästi pelätä, kun tapauksessasi ei tarvitse sentää mistään vuosia värjätystä mustasta alkaa poistamaan, ja kun hiuksissasi ei ole alla aiempia värinpoistoja. Värinpoistokatastrofit liittyvät yleensä tapauksiin jossa ihminen on itse värjäillyt ja värinpoistanut aiemmin pitkiä hiuksiaan ja sitten hiukset ei enää kestäkään latvoista ties kuinka monetta värinpoisto+värjäys-käsittelyä.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:09"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 15:58"]
Tarvitsee värinpoiston, koska hiuksissasi on värjätty sävy ennestään. Väri ei poista väriä. Eli ensin värinpoisto, jolla hiukset vaaleankeltaiseksi, sitten päälle kestoväri jolla tuollaiseen tuhkaiseen tummanvaaleaan väriin. Tuossa kuvassa unelmahiuksista näyttäisi lisäksi olevan vaaleita raitoja pohjavärin lisäksi. On aika eloton tuollainen "maantienharmaa" ilman mitään raitoja tms.
Onnistuu kertakäynnillä. Hiusten kunto aina vähän kärsii värinpoistoista, mutta ei niin paljon etteikö hyvillä hoitoaineilla pärjäisi.
[/quote]
Suurkiitokset vastauksesta :)
Voi apua, pelkään värinpoistoa kyllä niin paljon että taitaa jäädä tekemättä.
Huomasin muuten että tärkeä juttu jäi sanomatta tässä lyhyemmässä versiossa; noin puolet hiuksistani on omaa väriä jo, latvat punertaa! Voisiko sitä värjätä poistamatta väriä?
[/quote]
Koska haluat vaaleamman sävyn kuin nykyinen, niin ei oikein voi. Jos haluaisit tummemman (tai suunnilleen nykyisensävyisen), mutta enemmän tuhkansävyisen, siihen voisi laittaa suoraan päälle värin jolla taitetaan pois sitä punaisuutta. Mutta valitettavasti väri ei vaalenna värjättyä hiusta, eli et saa tuota vaaleammaksi pelkällä värillä tuota värjättyä osaa.
Minusta värinpoistoa ei kyllä kannata ylettömästi pelätä, kun tapauksessasi ei tarvitse sentää mistään vuosia värjätystä mustasta alkaa poistamaan, ja kun hiuksissasi ei ole alla aiempia värinpoistoja. Värinpoistokatastrofit liittyvät yleensä tapauksiin jossa ihminen on itse värjäillyt ja värinpoistanut aiemmin pitkiä hiuksiaan ja sitten hiukset ei enää kestäkään latvoista ties kuinka monetta värinpoisto+värjäys-käsittelyä.
[/quote]
Joo, on se pelko varmaan ihan turha, mutta aloin miettimään tuota mitä sanoit punaisuuden taittamisesta. Saisin siis siten kylmemmän sävyn? Voisiko siihen laittaa sitten vaaleita raitoja päälle?