Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein teidän n. 2v lapset ovat hoidossa mummolassa

Vierailija
26.07.2021 |

Kuinka usein teidän n. 2v lapset ovat hoidossa mummolassa?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut pienenä mummuja elossa mutta onneksi oli kaksi ihanaa naapurin mummoa. Olen heistä onnellinen ja siitä että äitini oli sosisaalinen ja jutteli naapurien kanssa ja tutustui näihin mummoihinkin.

Vierailija
42/51 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin usein kun lapsemme olivat pieniä ettei mummolassa osata olla lapsen parhaaksi mutta nyt kun isovanhempia ei ole ja lapset ovat aikuisina muistelleet kuinka mummolassa oli kivaa ja mitä siellä puuhattiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut aikoinaan että lapsemme olisi olleet tervetulleita miehen kotiin mutta siellä isovanhemmat eivät jaksaneet/halunneet hoitaa meidän lapsia (kuulemma liian väsyttäviä). Mutta muiden miehen sisarusten lapsille oli aikaa.

Vierailija
44/51 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein ne sinne joskus 2008 enkä ole muistanut vielä hakea pois.

Eli hetkisen aikaa.

Vierailija
45/51 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut aikoinaan että lapsemme olisi olleet tervetulleita miehen kotiin mutta siellä isovanhemmat eivät jaksaneet/halunneet hoitaa meidän lapsia (kuulemma liian väsyttäviä). Mutta muiden miehen sisarusten lapsille oli aikaa.

No oliko miehen vanhemmat tervetulleita sun kotiin, oliko vierashuone valmiina, lempiruokaa jne. vai oletitko automaattisesti, että isovanhemmilla on hoitovastuu?

Vierailija
46/51 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan. Isovanhemmat asuvat 400km toinen 300km päässä. Lapset 3v ja 5v.

Vieraillaan muutaman kerran vuodessa perheenä isovanhemmilla.

Ovat jo vanhoja ihmisiä, toinen n. 75v ja toiset yli 80v ja ei tulisi edes mieleen jättää lapsia hoidettavaksi.

Näin on myös tuttava- ja ystäväpiirissä.

Olen aina ihmetellyt, miten jotkut asuvat edelleen lapsuuden paikkakunnalla, vanhempiensa naapurissa ja saavat hoitoapua, kun eikö ihmiset joudu muuttamaan opiskelun tai työn perässä ympäri Suomea, jopa ulkomaille ja vanhemmat/isovanhemmat asuvat ties missä.

Vierailija
47/51 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli ehkä kerran jonkun kolme tuntia mummolla ilman meitä, kuopus ei tuon ikäisenä ollut vielä koskaan hoidossa mummolassa. Mummoa harmitti ja valitti, kun hän ”ei saanut” hoitaa.

Serkku on ollut sitten usein jo tuon ikäisenä öitä putkeenkin hoidossa. Mummo valitti, kun joutuu niin paljon hoitamaan (toki lapsen vanhemmille ei voinut sanoa, ettei jaksa montaa yötä peräkkäin. Pääasia, että saa olla marttyyri, syyt vaan vaihtuu.)

Vierailija
48/51 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät olleet koskaan. Puolison vanhemmat asuvat ulkomailla ja omani olivat liian iäkkäitä ja sairaita lapsia vahtimaan.

Vierailija
49/51 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummolat sen verran kaukana, ettei oikeastaan ikinä. Meillä käyvät mun ja miehen sisarukset ja joskus mun vanhemmat lapsia hoitamassa, sisarukset noin 2-4x kk ja isovanhemmat sattuvat hoitamaan ehkä kerran muutamassa kuukaudessa. Toiset isovanhemmat ovat kerran olleet meillä yön yli hoitamassa lapsia, kun olimme miehen kanssa reissussa. 2 kertaa on tainnut joku muu olla täällä yön yli hoitamassa. Muualle ei olla vielä viety lapsia yksin yökyläilemään. Lapset nyt 3v, 1,5v ja vauva.

No on tuossa katraassa kyllä hoidettavaa enemmän kuin keskiverto mummo ja pappa kykenevät - kolme ovat kaikki vielä käytännössä "työläimmässä" vaiheessaan ulkopuolisen hoitajan kannalta.

Ootte kyllä aika onnekkaita, jos teillä on noin paljon vapaaehtoisia hoitajia heille silti ollut.

Vierailija
50/51 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koskaan. Isovanhemmat

asuvat 400km toinen 300km päässä. Lapset 3v ja 5v.

Ovat jo vanhoja ihmisiä, toinen n. 75v ja toiset yli 80v ja ei tulisi edes mieleen jättää lapsia hoidettavaksi.

Olen aina ihmetellyt, miten jotkut asuvat edelleen lapsuuden paikkakunnalla, vanhempiensa naapurissa ja saavat hoitoapua, kun eikö ihmiset joudu muuttamaan opiskelun tai työn perässä ympäri Suomea, jopa ulkomaille ja vanhemmat/isovanhemmat asuvat ties missä.

Siis teidän vanhemmat on 75 ja yli 80

Ja teidän lapset 3 ja 5???

Eli teidät on tehty n nelikymppisinä ja tekin lisäännyitte nelikymppisinä?

Mun äiti on 82 ja mulla on ollut aina kaveriporukan vanhimmat vanhemmat.

Mun lapset on jo yli 20 (ja sain heidät 25-30v ikäisenä)

Ja meidän lapsenlapset on 3 ja 5

(Ja hoidetaan heitä paljon kyllä, mutta mun äitiä nyt ei tosiaan voisi laittaa heistä vastuuseen)

Vierailija
51/51 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koskaan. Isovanhemmat asuvat 400km toinen 300km päässä. Lapset 3v ja 5v.

Mielestäni tämä on yleisempää , että ne jotka tekevät lapsia asuvat lähellä tukiverkostoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi