Satun tietämään, että ystävieni 17-vuotiaalla tyttärellä
on suhde 29-vuotiaan miehen kanssa. Tyttö täyttää kahden kuukauden päästä 18.
Kerronko vanhemmille?
Kommentit (18)
Tai annat aikuisten ihmisten vaan olla ? Olisko paha ?
Miksi kertoisit? Ylipäätään, mitä helvetin väliä vanhempien mielipiteellä seurustelukumppanista. Minua ei kiinnosta pätkääkään mitä vanhempani ovat mieltä avovaimostani.
Voi Ikis... eikö kesälomakaan yhtään auttanut?
No voin kyllä kuvitella, että ainakin ko. tytön isää kiinnostaa tavata tuollainen äijä ja antaa mahdollisesti vähän suoraa palautetta toiminnasta.
Vain mies voi kunnolla ymmärtää miehen ajatusmaailmaa näissä asioissa, se on nähty ja todettu niin monta kertaa.
Kerro vaan. Miksi tuota pitää salailla?
Mitähän se asiaan vaikuttaisi? Todennäköisesti pari keroo itsekin, kun suhde on sopivslla tolalla. Mitä kukaan on toisten onnea juoruamaan ja yrittämään mustamaalata? Onni on vain hyvä asia.
Mistä tiedät etteivät vanhemmat jo tiedä? Eivät vaan levittele tyttärensä asioita pitkin maailmaa.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 07:56"]
on suhde 29-vuotiaan miehen kanssa. Tyttö täyttää kahden kuukauden päästä 18.
Kerronko vanhemmille?
[/quote] onko tämä mies ok, onko ammattia ja jos minkälainen? Voisitko kuvitella olisko joka mutsin toivevävy? Ellei niin kerro ihmeessä.
Kerro. Voi olla nuoren tulevaisuudenkin kannalta parempi. Ei tuon ikäinen nuori ole vielä kovin kypsä seurusteluasioissa, joten ihan hyvä olisi vanhempien tietää. Jos suhde on ihan kunnossa, niin miksi parin pitäisi salailla asiaa?
Tuossa iässä nuorten tyttöjen poikaystävät ovat yleensä saman ikäisiä tai enintään muutaman vuoden vanhempia. 29-vuotias on mies, jonka iässä usein yleensä ollaan jo naimisissa tai menossa naimisiin, ja lapsiakin saattaa olla. Itseäni mietityttää miksi 29-vuotias hengailee 17-vuotiaan kanssa, eikä lähempänä omaa ikäänsä olevan kanssa...
Yllättävän moni oli sitä mieltä, että älä Ap kerro, mutta olisiko ihan oikeasti näiden ihmisten mielestä ok, että heidän 17-vuotias lapsensa seurustelisi 29-vuotiaan aikuisen kanssa? 29-vuotias tuskin tyytyy pelkkään läheisyyteen ja pussailuun, kun taas moni 17-vuotias on vielä seksissä kokematon.
Olen itse 29-vuotias, ja kyllä nuo täysi-ikäisen molemmin puolin olevat teinit vaikuttavat ihan lapsilta vielä.
Ja Ikiksen variaatio teemasta nro 87.
Ihmiset, älkää kommentoiko näihin. Ei ole mitään "ystävää" tai hänellä "17-vuotiasta tytärtä". On vain joku, joka on juuttunut siihen, että mies lähti nuoren naisen matkaan.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 09:28"]
Kerro. Voi olla nuoren tulevaisuudenkin kannalta parempi. Ei tuon ikäinen nuori ole vielä kovin kypsä seurusteluasioissa, joten ihan hyvä olisi vanhempien tietää. Jos suhde on ihan kunnossa, niin miksi parin pitäisi salailla asiaa?
Tuossa iässä nuorten tyttöjen poikaystävät ovat yleensä saman ikäisiä tai enintään muutaman vuoden vanhempia. 29-vuotias on mies, jonka iässä usein yleensä ollaan jo naimisissa tai menossa naimisiin, ja lapsiakin saattaa olla. Itseäni mietityttää miksi 29-vuotias hengailee 17-vuotiaan kanssa, eikä lähempänä omaa ikäänsä olevan kanssa...
Yllättävän moni oli sitä mieltä, että älä Ap kerro, mutta olisiko ihan oikeasti näiden ihmisten mielestä ok, että heidän 17-vuotias lapsensa seurustelisi 29-vuotiaan aikuisen kanssa? 29-vuotias tuskin tyytyy pelkkään läheisyyteen ja pussailuun, kun taas moni 17-vuotias on vielä seksissä kokematon.
Olen itse 29-vuotias, ja kyllä nuo täysi-ikäisen molemmin puolin olevat teinit vaikuttavat ihan lapsilta vielä.
[/quote]
On varmasti vielä moni ton ikänen seksissä kokematon, mutta eivät kaikki? En minä ainakaan enää tuon ikäisenä ollut. Mutta satun taas tuntemaan useita yli parikymppisiä miehi, joilla ei ole ollut vielä seksikokemuksia lainkaan eikä edes seurustelua. Ja joo, olisin täysin ok, jos minun tyttäreni seurustelisi tuon ikäisen kanssa, jos tämä mies vain olisi fiksu ja mukava eikä mikään kovin outo tyyppi. Itsellänikin oli paljon vanhempi seurustelukumppani 16-vuotiaana ja ah, oli se niin paljon taitavampi ja fiksumpi kaikessa mahdollisessa, kuin ikäiseni pojat, jotka koulussa vielä nakkelivat toisiaan pyyhekumeilla.
[quote/]
On varmasti vielä moni ton ikänen seksissä kokematon, mutta eivät kaikki? En minä ainakaan enää tuon ikäisenä ollut. Mutta satun taas tuntemaan useita yli parikymppisiä miehi, joilla ei ole ollut vielä seksikokemuksia lainkaan eikä edes seurustelua. Ja joo, olisin täysin ok, jos minun tyttäreni seurustelisi tuon ikäisen kanssa, jos tämä mies vain olisi fiksu ja mukava eikä mikään kovin outo tyyppi. Itsellänikin oli paljon vanhempi seurustelukumppani 16-vuotiaana ja ah, oli se niin paljon taitavampi ja fiksumpi kaikessa mahdollisessa, kuin ikäiseni pojat, jotka koulussa vielä nakkelivat toisiaan pyyhekumeilla.
[/quote]
Täällähän oli joku aika sitten puhetta niistä pienistä paikkakunnista, joissa oli monilla ihan normaalia ja ok, että nuori tytär seurusteli paljon vanhemman miehen kanssa. Oletko/ olitko samanlaista pienen kylän porukkaa? ;D
Opetan ruotsia lukiossa, ja tuntuisi hyvin oudolta (sairaalta) jos minä, nainen 30-v tai joku about saman ikäinen seurustelisi koulumme oppilaan kanssa. Tuo tyttö on siis lukioikäinen.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 09:28"]
[/quote]
HAHA! =D
Tuon ikäinen nuori ei ole vielä kovin kypsä näissä asioissa... Huhhuh. Jos sinä et ole ollut niin se ei tarkoita ettäkö toinen ei voisi olla.
Tiedätkös. Itsekin seurustelin aikanani samalla ikäerolla ja ihan luvan kanssa. Mies ei ollut unelmavävy näin kun sellainen yleensä määritellään, mutta voin vannoa nyt lähes 40-vuotiaana, että hän oli elämäni paras ja epäitsekkäin, minua aidosti rakastava mies. Erosimmekin vain rakkauden tähden, hän halusi suojella minua, että voisin olla ja elää nuoruuttani.
Enpä halunnut, sillä vauvakuume vaivasi minua jo 14-vuotiaasta. Olin hyvin kehittynyt kaikin puolin ja minua luultiin aina vanhemmaksi eikä ulkonäön takia vaan sitten kun avasin suuni.
Esikoistani aloin odottamaan 17-vuotiaana (tuo edeltävä suhde loppui jokunen kk ennen sitä ja se kesti kokonaisuudessaan yli vuoden). Nyt hän on jo samaa ikää kuin minä tuolloin, tosin ei ole vielä seurustellut ja on poika. Ikinä en kuitenkaan tuomitsisi jos seurustelisikin ja pääasia olisi, että on onnellinen.
[/quote]
Täällähän oli joku aika sitten puhetta niistä pienistä paikkakunnista, joissa oli monilla ihan normaalia ja ok, että nuori tytär seurusteli paljon vanhemman miehen kanssa. Oletko/ olitko samanlaista pienen kylän porukkaa? ;D
Opetan ruotsia lukiossa, ja tuntuisi hyvin oudolta (sairaalta) jos minä, nainen 30-v tai joku about saman ikäinen seurustelisi koulumme oppilaan kanssa. Tuo tyttö on siis lukioikäinen.
[/quote]
En ole pienen kylän porukkaa. Ja eivät vanhempani seurustelustani tienneet (koska eivät he olisi sitä välttämättä hyväksyneet) enkä kokenut velvolisuudekseni sitä sanoa. Vasta myöhemmin kun jokin suhde oli vakaampi, kerroin siitä vanhemmilleni. Sama kai se on, jos ap kertoo tytön vanhemmille, eivät he sitä seurustelua voi estää. Erityisesti kun suhde ei enää riko edes lakia.
Mistä aina tiedätte, että Ikis tekee näitä aloituksia? Näkyykö se jotenkin jos on kirjautunut? :O
Itse olen 27 -vuotias mies ja minulla on 7 vuotias lapsi. Olen viimeiset kolme vuotta seurustellut kohta 20v täyttävän tytön kanssa. Tytön vanhemmat on tienneet aika alusta asti, eivätkä ainakaan päin naamaa ole sanoneet mitään negatiivista.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 08:40"]
No voin kyllä kuvitella, että ainakin ko. tytön isää kiinnostaa tavata tuollainen äijä ja antaa mahdollisesti vähän suoraa palautetta toiminnasta.
Vain mies voi kunnolla ymmärtää miehen ajatusmaailmaa näissä asioissa, se on nähty ja todettu niin monta kertaa.
[/quote]
Isäni on juuri tuollainen urpo, joka olisi varmaan oikein mielellään antanut suoraa palautetta ihan fyysisestikin. Juuri siksi esittelin vähän vanhemman poikaystäväni vanhemmilleni vastan kun olin täysi-ikäinen. Ja silloinkin isä uhkaili soittavansa poliiseille, kun jäin poikaystävän luokse yöksi.
Ylipäänsä kaikki tuollaiset minäpä vähän puhuttelen näin miesten kesken tuota poikaystävää -tyyppiset jutut on yksinkertaisesti käsittämättömän noloja.
Et. Asia ei kuulu sinulle millään tavalla.