Kuormittava mies
Miten laittaa rajoja parisuhteessa? Mies tilittää minulle omia ongelmiaan ja joudun sitten toipumaan niistä jälkikäteen "omalla ajallani".
En halua laittaa yksityiskohtia, mutta jutut menee hänen työpaikan draamoista sukulaistensa kuolemiin.
Ja kun miehellä on itsellään niin rankkaa, en halua kertoa omia surujani mutten myöskään ilojani hänelle, niille ei ole tilaa.
En siis saa muuta tehtyä kun toivun henkisestä kuormasta. Ja sitten kun olen juuri ja juuri saanut voimani takaisin, kierre alkaa uudestaan. Olen jo äärirajalla.
Kommentit (45)
Eroa ja etsi itsellesi kevytmielinen höpöttelijä, jonka kanssa juttelette iloisesti niitä näitä. Eihän nyt parisuhdetta kuulu millään vakavalla puheella rasittaa.
Vierailija kirjoitti:
Eroa ja etsi itsellesi kevytmielinen höpöttelijä, jonka kanssa juttelette iloisesti niitä näitä. Eihän nyt parisuhdetta kuulu millään vakavalla puheella rasittaa.
Kyseessä taisi olla yksisuuntainen monologi joka ei tarkoita etteikö joskus saa puhua myös vakavia.
Monet puhuvat pelkästään negatiivisista asioista, vaikkapa kehon tuntemuksista "pää kipeä, polvessa on tuntunut jotain viime päivät, silmiä särkee". Tämä on aika suomalaista. Ei osata havainnoida elämää ja kertoa hyviä tarinoita siitä. Otetaan vaan jokin yksi pinnallinen ja yleensä negatiivinen havainto omasta itsestä tai muista, "rumat kengät tuolla ihmisellä", "en saanutkaan palkankorotusta", "väljähtänyttä limsaa" jne.
Tuollainen ihminen on raskasta seuraa ja jos löydät eri tavalla toimivan, pyri oppimaan häneltä. Itse olen raskasta seuraa ja yritän opetella siitä pois.
Jss!!!!