Nyt kaivataan kipeästi vinkkejä :(
Olen jäämässä alle kuukauden päästä asunnottomaksi eikä asunnosta ole tietoakaan.
Minulla on luottotiedot menneet, mutta olen maksanut joka sentin takaisin.
Tilanne tuntuu ihan toivottomalta sillä näin syksyllä asunnot ovat kiven alla opiskelijoiden huutavan asuntopulan vuoksi.
Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä? :(
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:30"]
Mikä kaupunki, Ap?
[/quote] Hki... Ap
[/quote]
Stadissa on todellakin vaikea saada asuntoa. Varsinkaan yksiötä kantakaupungista. Millaista asuntoa Ap mahtaa etsiä? Kimppakämppiä ja alivuokralaishuoneita saa helpommin, varsinkin jos suostuu muuttamaan lähiöihin.
[/quote] Etsin kaksiota, mieluiten juurikin jostain lähiöstä. Ei siis todellakaan tarvitse olla missään ydinkeskustassa, ei minulla sellaiseen ole halua eikä varaa muuttaa näin opiskelijana. Ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:43"]Mitä helvettiä? En ole lukenut täältä kovin montaa kommenttia jossa ei jotenki olisi mollattu aloittajaa. Oletteko te itse täydellisiä? Ettekö te ikinä ole tehneet mitään virheitä? Ainiin, tietysti olette ja tehän ette edes tunne sanaa epäonnistuminen tai virhe.
[/quote]
Kyllä olen täydellinen. Olen osannut niinkin yksinkertaisen asian kun maksaa laskuni. Ja olen hoitanut muutkin asiat ajoissa.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:43"]Mitä helvettiä? En ole lukenut täältä kovin montaa kommenttia jossa ei jotenki olisi mollattu aloittajaa. Oletteko te itse täydellisiä? Ettekö te ikinä ole tehneet mitään virheitä? Ainiin, tietysti olette ja tehän ette edes tunne sanaa epäonnistuminen tai virhe.
[/quote]
Jos täydellisyyden mittari on laskujen ja muiden asioiden hoito ajoissa...voin taputtaa itseäni olkapäälle!
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:49"]
[/quote]
Kyllä olen täydellinen. Olen osannut niinkin yksinkertaisen asian kun maksaa laskuni. Ja olen hoitanut muutkin asiat ajoissa.
[/quote] Onnea! Kävikö mielessä ettei kaikkien elämä välttämättä ole mennyt samaa rataa kuin sinulla?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:43"]
Mikä kaupunki, Ap?
[/quote] Hki... Ap
[/quote]
Stadissa on todellakin vaikea saada asuntoa. Varsinkaan yksiötä kantakaupungista. Millaista asuntoa Ap mahtaa etsiä? Kimppakämppiä ja alivuokralaishuoneita saa helpommin, varsinkin jos suostuu muuttamaan lähiöihin.
[/quote] Etsin kaksiota, mieluiten juurikin jostain lähiöstä. Ei siis todellakaan tarvitse olla missään ydinkeskustassa, ei minulla sellaiseen ole halua eikä varaa muuttaa näin opiskelijana. Ap
[/quote]
Vai oikei kaksiota :D. Ei sinulta paljon kysytä, jos kaupunki asunnon järjestää sinulle luottotiedottamana asunnon.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:54"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:49"]
[/quote]
[/quote] Onnea! Kävikö mielessä ettei kaikkien elämä välttämättä ole mennyt samaa rataa kuin sinulla?
[/quote]
Voi nyt pyhä jeesus. Jos terve ihminen omaa tyhmyyttään jättää asiansa hoitamatta ei sympatia ja empaatiaa heru. Sitä varten on tyttökaverit.
On ilo taas aamulla herätä aamulla töihin ja maksaa toisten laskut.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:55"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:43"]
Mikä kaupunki, Ap?
[/quote] Hki... Ap
[/quote]
[/quote]
Vai oikei kaksiota :D. Ei sinulta paljon kysytä, jos kaupunki asunnon järjestää sinulle luottotiedottamana asunnon.
[/quote] En ole sanonut että kaupungin pitäisi järjestää minulle kaksio, sanoin vain ETSIVÄNI sellaista. Miksikö? Koska minulla on lapsi ja ei, en ole yh. Anyway, etsiminen ja vaatiminen on eri asia. Toivottavasti sait kuitenkin tyydytettyä ilkeily mielihalusi =). Ap
Tervetuloa aikuisuuteen, jossa jokainen saa pärjätä omillaan.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 21:02"]
Tervetuloa aikuisuuteen, jossa jokainen saa pärjätä omillaan.
[/quote] Kiitos kiitos. Tuliko hyvä mieli? Ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 21:02"] En ole sanonut että kaupungin pitäisi järjestää minulle kaksio, sanoin vain ETSIVÄNI sellaista. Miksikö? Koska minulla on lapsi ja ei, en ole yh
Ap
[/quote]
Jatka sitten etsimistä.
Älä Ap välitä näistä mammoista. Tietysti raha-asioiden hoitaminen on kaiken a ja o, mutta välillä elämä heittää härän pyllyä ja uskomatonta kyllä, ihmiset mokaavat joskus ja sössivät omat asiansa, mutta nämä mammat eivät sitä pysty ymmärtämään.
Onnea asunnon etsintään!
JA TE ELÄMÄN KATKEROITTANEET AV-MAMMAT, HÄPEÄISITTE OIKEASTI! EIKÖ TEIDÄN ELÄMÄSSÄ OIKEASTI OLE MUUTA KUIN TOISTEN IHMISTEN AHDINNON TUOMA NAUTINTO?
Sanoit ettei sinulla ole perhettä, kavereita jotka vois auttaa, ja sanoit ettet ole yh. Mites olis tän puolison laita? Eikö sekään saa asuntoa? Eikö silläkään ole perhettä yms.?
Miksi sulla on mennyt luottotiedot? Oletko kunnollinen vuokralainen vai joku huuumemamma?
Jos sulla on lapsi ja asunnottomuus uhkaa, menet kaikkien jonojen ohi. Soita paikkoihin ja kerro tilanne! Esim VVO ottaa kahden kuukauden vuokran takuuna luottotiedottomilta. Itse menin joskus heillä jonon ohi lapsen kanssa, kun en ollut saanut uutta kotia järjestymään edellisen vuokrasopimuksen päättyessä. Mulla oli luottotiedot ja takuu siten 250e, mutta kuitenkin. Soita paikkoihin pian ja kerro tilanteesta! Eka täytät hakemukset netissä ja rastitat että kämppä menossa alta. Tsemppiä :)
tl;dt ketju joten jos tätä jo ehdotettiin niin sori.
Laita tori.fi/lehteen/ym ilmoitus että haet alivuokralaispaikkaa. Semmoinen on varmaan helpompi saada.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:54"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 20:49"]
[/quote]
[/quote]
Ei siinä mitään onnen toivotuksia tarvita, jos selviää normaalista elämästä. Ei tämä kulutaamaan tottunut sukupolvi vahingossa väärille raiteille eksy. Kaikki hyvä pitää saada ilman todellista vastuuta. Perhe sinne sisustuslehden sohvalle merkkikuteineen lainarahalla. Hups ja yhtäkkiä ollaankin kuin itsestään tilanteessa jossa jokainen sentti pitää laskea...
Ja mikään asunnontarve ei tule alle kuukaudessa eteen.
Lapsen kanssa saa tosiaan kämpän kaupungilta. Ei ne päästä lasta kadulle asumaan. Nyt pitää vaan nöyrtyä siihen, että joutuu asumaan kaupungin vuokra-asunnossa.
Jaaha...ei taskaan asuntoa työssä käyvälle perheelle, kun nämä sosiaalitapaukset menee jonon ohi. Ryhdytään samain tein kaikki opiskelemaan merimerkkien vaikutusta silakan sukupuoli elämään ja tehdää pari lasta siihen opiskelijaelämän oheen. Virheet kun on osa tervettä kehitystä.
38:lle tiedoksi, että itse kävin kyllä koko ajan töissä kun lapsen kanssa jonon ohi menin :)
Ei tarvitse olla niin tuomitseva kun joku kysyy neuvoja.
34
Kaupungille hakemusta. Usein järjestyvät yllättävän nopeasti, varsinkin jos asunnottomuus uhkaa. Muista kertoa tilanteesi hakemuksessa.