Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttö 5v, voiko olla jo "pikku murrosikä vaihe"?

Vierailija
05.08.2014 |

Todella raivostuttava juuri nyt. Inttää joka,JOKA asiaan vastaan,kiukuttelee, väittelee joka asiasta,lyö ja loukkaantuu herkästi. Ja mä en kestä kokoaikaa malttaa malttiani,tulee hudettua pää punasena ja kiristettyä lastenohjelmilla ja leluilla "jos et nyt siivoa tai syö niin ei tule muuten pikkukakkosta" ja lapsi huutaa takaisin..juu mistä lie oppinut..tää on stressaavaa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:31"]

Hermostun ja korotan ääntäni lapselle joskus (sekin on peilioppimista: teet jotain tyhmää -aikuinen suuttuu) mutta niin dorka en ole että edes vitsinä ajattelisin 5-v olevan murrosikäinen.

Joo, kasvatusneuvolasta tai perhetyöstä vois olla sulle apua...

[/quote]

kannattaa tutustu termiin pikkumurrosikä ennen kuin kutsut ketään dorkaksi. 

Vierailija
22/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt taas hanakasti puututaan ap:n sanavalintoihin. :D Meillä myös neiti 5 v koettelee välillä hermoja antaumuksella. Selvästi joku "vaihe" nyt päällä.

Ihmeellisiä nämä alapeukuttajat, kaikki lapset kiukuttelee enemmän tai vähemmän ainakin joskus. Paitsi tietty av-mamman täydelliset piltit, jotka ei kiukuttele IKINÄ. Nih.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe,voi kun itse olette fiksuja :) Ette ilmeisesti tiedä että pikkumurrosikä on ihan oike kehitysvaihe juurikin 6v lapsella..enkai mä muuten täällä siitä kyselisi. JA sillä ei todellakaan tarkoiteta teini-ikäisen murrosikää..haloo? Jep,mutta olipa virhe ajatella saavansa täältä jotain huumria/vinkkejä/lohtua tähän tilanteeseen. jatkot! AP

Vierailija
24/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole murrosikä, vaan uhma. Lapsilla on uhma ja kun hän alkaa kasvaa aikuiseksi tuota tunteikasta kautta nimitetään murrosiäksi. Kyseessä on kaksi eri asiaa, vaikka saattaisivatkin jotenkuten näyttää samalta. Murrosikään kuuluu hormonaaliset muutokset, mitä lapsilla ei ole ollenkaan.

Juu ei, en huuda lapselleni. Tiedän, että hän on vielä pieni, eikä osaa hallita tunteitaan. Aikuisen sen sijaan pitäisi pystyä tuohon.

Vierailija
25/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos,heti,oikeasti heti tuli parempi mieli kun luin muutamat viimeiset viestit. Heti kun joku muukin ymmärtää ja jakaa saman asian,taakka helpottuu..huoh.syvä huokaus. AP:)

Vierailija
26/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:36"]

Hehe,voi kun itse olette fiksuja :) Ette ilmeisesti tiedä että pikkumurrosikä on ihan oike kehitysvaihe juurikin 6v lapsella..enkai mä muuten täällä siitä kyselisi. JA sillä ei todellakaan tarkoiteta teini-ikäisen murrosikää..haloo? Jep,mutta olipa virhe ajatella saavansa täältä jotain huumria/vinkkejä/lohtua tähän tilanteeseen. jatkot! AP

[/quote]

Älä nyt vielä luovuta, on täällä meitä toisenlaisiakin. :)

Minulta ainakin saat vertaistukea, hermot on välillä to-del-la tiukalla. Ja sitten taas toisina hetkinä sama lapsi on kuin enkeli ja halaa ja sanoo että äiti mä rakastan sua maapallon eniten.

t. 16

Vierailija
27/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIKEASTI......"pikkumurrosikä" on ihan oikea termi ja ihan oikea kehitysvaihe.. vittu mitä porukkaa...ahahahah:D

Vierailija
28/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:37"]

Ei ole murrosikä, vaan uhma. Lapsilla on uhma ja kun hän alkaa kasvaa aikuiseksi tuota tunteikasta kautta nimitetään murrosiäksi. Kyseessä on kaksi eri asiaa, vaikka saattaisivatkin jotenkuten näyttää samalta. Murrosikään kuuluu hormonaaliset muutokset, mitä lapsilla ei ole ollenkaan.

Juu ei, en huuda lapselleni. Tiedän, että hän on vielä pieni, eikä osaa hallita tunteitaan. Aikuisen sen sijaan pitäisi pystyä tuohon.

[/quote]

hienoa että et lapsellesi, mutta mutu-tietoa kyllä levität. Vai väitätkö että neuvolan lääkäri ja psykologi olivat väärässä puhuessaan 6 vuotiaan PIKKUMURROSIÄSTÄ?

Vierailija
29/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:19"]

Todella raivostuttava juuri nyt. Inttää joka,JOKA asiaan vastaan,kiukuttelee, väittelee joka asiasta,lyö ja loukkaantuu herkästi. Ja mä en kestä kokoaikaa malttaa malttiani,tulee hudettua pää punasena ja kiristettyä lastenohjelmilla ja leluilla "jos et nyt siivoa tai syö niin ei tule muuten pikkukakkosta" ja lapsi huutaa takaisin..juu mistä lie oppinut..tää on stressaavaa.

[/quote]

Alkanu kuukautiset? Finnejä? Kasvupyrähdys? Tissitkin kasvaa ja pojat kiinnostaa?

Vierailija
30/30 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP oletko ihan vitun tyhmä? 5-vuotiaalla murrosikä, ei luoja.