Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas tuli todistettua että laktoosi-intoleranssista on pään sisällä

Vierailija
26.07.2021 |

Ja vielä mökkioloissa! Kys henkilö valittaa AINA sitä laktoosilaktoosilaktoosi. Ja minä syötin sille kuivakakkua jota väitin laktoosittomaksi (oli normivoita ja kermaviiliä). Eikä mitään tullut.

Ja sanottakoon vielä ettå tarkkailin kyseistä henkilöä kaksi päivää mökkioloissa.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulaisella on todella paha laktoosi-intoleranssi. Hän ei kestä edes hylatuotteita.

Hän ottaa vieraissa paikoissa aina varuiksi laktoosilääkkeet, koska ne helpottavat vähän, ja syö todella vähän sellaista, missä yleensä on maitoa. Kakusta söisi korkeintaan pienen siivun.

Jos hän vahingossa syö laktoosia, varaisi hän teidän huussin kokonaan, siinä sinä sitten kävisit paskomassa pensaaseen, kun huussiin ei pääse. Joutuisitte tyhjentämään koko paska-astian, että pystyisitte itse jatkossa siellä asioimaan. Haju on järkyttävä.

Vierailija
22/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurasitko myös vessaan katsomaan ripulointia?

kyllä se vatsa oireilee ja on ripuli aivan varmasti.Hän oli kohtelias ei kertonut vessassa ravaamisen syy.Ei ravanut pisulla,vaan ripuli kakalla.Olet täysin tahditon ja ilkeä.Todella tahditomasti toimittu ja kehtaat viellä julistaa tahditomuutasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapallon ihmiset ovat etupäässä laktoosi-intolerantteja - lehmän maito kuuluu vasikalle..

Suomalaisista osalla on mutaatio että lehmän maito ei aiheuta oireita..

Vierailija
24/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ämmät nyt mitään pitkään asiaa tutkineita professoreja usko koska minäminäminäminä.

Tämän ämmän sukulaisen MIEHELLÄ on niin paha laktoosi-intoleranssi että jos hän syö vähänkin laktoosia sisältävää ruokaa, niin talo täyttyy suolistokaasuista. Ihan itse tätä varoo todella paljon koska ei halua moista tilannetta aiheuttaa eikä se mahakipukaan kivaa ole.

Vierailija
25/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on tehty vahingossa tuo testi. Olin kaverin luona syömässä ja meidän piti mennä baariin ja olisin ollut hänen luonaan yötä. Sitten vatsani meni täysin sekaisin ja kysyin, että ei kai ruoassa ollut maitoa ja olihan siinä. Tilasin taksin kotiin ja taksikuski oli varmaankin hätää kärsimässä selluloosatehdasilmavaivojeni vuoksi. Olin seuraavana päivänäkin kipeä. Kaveri on ollut sen jälkeen tarkempi.

Samoin anoppi kokeili kerran maitotestiä. Olimme hänen luonaan yötä ja haisin niin pahalle, että sen jälkeen hänestä on tullut ihan hysteerinen vahtija, etten vain syö mitään tavallisia maitotuotteita.

Siltikin saatan pystyä joskus syömään jotain pientä laktoosipitoista ilman oireita. Syytä en tiedä, mutta en viitsi kovin usein kokeilla, kun vaivat ovat niin harmittavat.

Vierailija
26/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla mökkireissulla syötiin paljon muuta maitoa sisältävää.

Ap

Kys henkilö taitaa tietää sun metkusi ja syö koko mökkireissun ajan laktaasitabletteja sulta salaa. Niin munkin tyttäreni tekee, kun ei voi olla varma ruoan sisällöstä.

Vierailija
27/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten mielestä pieru on KAUHEAAA ja selvä merkki laktoosi-intoleranssista 😂🤣

Ai nytkö naisilla saakin olla suolentoimintaa, aiemmin olen palstan miehiltä kuullut vähän päinvastaista.

Vierailija
28/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten mielestä pieru on KAUHEAAA ja selvä merkki laktoosi-intoleranssista 😂🤣

Ei vaan miesten mielestä. Nainen on se joka ponnistaa uuden ihmisen kehostaan ulos veren, pskan ja muun eritteen kera mutta nainen ei saa pieraista eikä käydå pskalla. Monen miehen mielestä nainen on esine. Sitten kun naisen maha paisuu palloksi laktoosin vuoksi ja pieree ja ripuloi niin mies ei kestä kun naisen pitää aina olla iloinen ja hymyilevä eikä 'vaivaksi'.

Vierailija
29/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kaveri teki vastaavan testin letuilla, pieni yksiö jossa yksi vessa ja meitä oli viisi ihmistä siellä. Kukaan ei päässyt vessaan kun istuin pytyllä kaksikerroin kolme tuntia, kivat  hajutkin tulvi oven alta kämppään ja kuulin musiikin läpi yökkäilyä. Muut lähti baariin, minä jäin istunnolle  kunnes lopulta tilasin taksin ja menin kotiini nukkumaan. Kaveri koetti selitelllä tekoaan kännisellä päähänpistolla, mutta kaveruutemme kärsi kovan kolauksen.

Vierailija
30/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla mökkireissulla syötiin paljon muuta maitoa sisältävää.

Ap

Keksit tällaisen vielä lisätä kun tuli niin paljon alapeukkuja. Menisit tarinoimaan jonnekin muualle.

Vierailija
31/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

” ’Ylivoimainen enemmistö suomalaisista voi käyttää maitotuotteita ilman mitään hämminkiä koko elämänsä ajan’, sanoo asiaa pitkään tutkinut professori Erkki Savilahti Helsingin yliopistosta.

’Silti missään muualla maailmassa ei puhuta yhtä paljon laktoosi-intoleranssista", hän kummastelee’.”

Kai tiedät, että muualla maailmassa laktoosi-intoleranssi on enemmänkin sääntö kuin poikkeus? Siksi siitä ei puhuta ja maitotuotteita käytetään paljon vähemmän ja enemmän prosessoituina.

Vierailija
32/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maapallon ihmiset ovat etupäässä laktoosi-intolerantteja - lehmän maito kuuluu vasikalle..

Ja suomalaiset laktoosi-intolerantikot ihmettelee suureen ääneen sitä, kun ei siellä kanarialla yhtään tule mitään oireita. No ei kai tule, kun ei siellä juoda maitoa ruoan kanssa ja vedetä smanlaisia maitoruokia kuin kotomaassa. Missään muussa ruokakulttuurissa ei käytetä sellaista määrää maitotuotteita kuin meillä. Maitoa tungetaan ihan joka paikkaan.

Useimmat laktoosi-intolerantikot kestää pieniä määriä laktoosia, ei toki kaikki.

Vierailija
33/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vieraasi ei kehdannut sanoa että on ripulilla jos ajatteli että johtuu ruoistasi. Itsellä aina mahalääkkeet mukana kun en kehtaa valittaa. Toivottavasti itselläni ei ole tuollasia sukulaisia ja ystäviä.

Vierailija
34/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule hei, tämä sama juttu on ollut täällä jo niin monta kertaa että todistaa sun olevan yksinkertainen ja hiukan tyhmä. Olisit keksinyt jonkun toisen aiheen. Tiedoksi vielä että myös vegaani-aihe on täysin loppuunkoluttu, että älä nyt sitä seuraavaksi ainakaan...

Katos, palstalla 24/7-päivystävä tuli kommentoimaan.

Väärin, mä oon ollut muutaman viikon täältä pois. Olin lomalla  :D

Vierailija
35/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kaveri teki vastaavan testin letuilla, pieni yksiö jossa yksi vessa ja meitä oli viisi ihmistä siellä. Kukaan ei päässyt vessaan kun istuin pytyllä kaksikerroin kolme tuntia, kivat  hajutkin tulvi oven alta kämppään ja kuulin musiikin läpi yökkäilyä. Muut lähti baariin, minä jäin istunnolle  kunnes lopulta tilasin taksin ja menin kotiini nukkumaan. Kaveri koetti selitelllä tekoaan kännisellä päähänpistolla, mutta kaveruutemme kärsi kovan kolauksen.

HUOM! Lettutaikina tehdään maitoon!

Vierailija
36/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HUOM! Lettutaikina tehdään maitoon!

Sen voi tehdä myös veteen - tai laktoosittomaan maitoon.

Vierailija
37/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

” ’Ylivoimainen enemmistö suomalaisista voi käyttää maitotuotteita ilman mitään hämminkiä koko elämänsä ajan’, sanoo asiaa pitkään tutkinut professori Erkki Savilahti Helsingin yliopistosta.

’Silti missään muualla maailmassa ei puhuta yhtä paljon laktoosi-intoleranssista", hän kummastelee’.”

Johtuu siitä, että muualla maailmassa se on normi, että aikuinen ihminen ei kestä laktoosia. Siksi siellä on kaikki kaupoissa myytävät maitotuotteet tehty laktoosittomiksi. Täällä taas laktoosi-intoleranssi on niin harvinainen, että sitä pidetään sairautena, ja kaupassa myytävissä maitotuotteissa on laktoosia, ellei toisin mainita.

Vierailija
38/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja suomalaiset laktoosi-intolerantikot ihmettelee suureen ääneen sitä, kun ei siellä kanarialla yhtään tule mitään oireita. No ei kai tule, kun ei siellä juoda maitoa ruoan kanssa ja vedetä smanlaisia maitoruokia kuin kotomaassa. Missään muussa ruokakulttuurissa ei käytetä sellaista määrää maitotuotteita kuin meillä. Maitoa tungetaan ihan joka paikkaan.

Useimmat laktoosi-intolerantikot kestää pieniä määriä laktoosia, ei toki kaikki.

Tämä on totta, ja muutenkaan ei ole ihme jos suomalaisilla maha kiehuu ilman mitään laktoosi-intoleranssiakaan kun täällä voi aikuinen kaataa kitaansa vaikka pari litraa maitoa päivässä. Muualla se on lasten juoma.

Mutta ne laktoosi-intolerantikot jotka eivät kestä yhtään laktoosia eivät todellakaan kestä sitä yhtään. Aloittajan tekemillä testeillä voi saada aikaan ripuliräjähdyksen josta aloittaja kärsisi takuulla itsekin kun saisi sitä sotkua siivota.

Vierailija
39/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen maitopierukeissi tuskin johtuu laktoosi-intoleranssista, vaan siitä, että täällä myydään paljon homogenoituja maitotuotteita.

Homogenointi aiheuttanee valtaosan maitoon liitetyistä suolisto-ongelmista. Asian voi jokainen itse kokeilla homogenoimatonta maitoa käyttämällä.

Vierailija
40/56 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

” Ja vielä mökkioloissa! Kys henkilö valittaa AINA sitä laktoosilaktoosilaktoosi. Ja minä syötin sille kuivakakkua jota väitin laktoosittomaksi (oli normivoita ja kermaviiliä). Eikä mitään tullut. Ja sanottakoon vielä ettå tarkkailin kyseistä henkilöä kaksi päivää mökkioloissa.”

Minulla on laktoosi-intoleranssi. Tuskin olisin itse huomannut, että kuivakakussasi on kermaviiliä ja voita, koska palaa kohden laktoosin määrä on niin onneton. vähälaktoosisissa tuotteissa on alle 1g/100g laktoosia. Joten joa. ieraasi pystyy syömään väh’laktoosisia tuotteita, hänen oireensa ovat aika pienet palasta kuivakakkua.

Syön minäkin maitosuklaata, ihan hyvin levynkin kerralla. Mutta Ee se ulospäin näy, että vatsaa vihloo ja uloste on löysähköä ja joutuu ehkä normaalia useammin 1-2 kertaa käydä vessassa. Mutta sitten on ehdottomasti jotkut maitotuotteet, jotka vetää vatsan heti kuralle ja vatsa alkaa pömppää ilmavaivoista. Tavallista jäätelöä en voi syödä, jos syön niin syön aina myös laktaasientsyymiä pilkkoja pillereitä.

Toisaalta et voi tietää, jos hän on ottanut laktaasia pilkkovia tabletteja ennen kahvittelua, ruokailua… Niin minä teen vieraissa paikoissa, jos en ole varma, että siellä on ymmärretty käyttää vähälaktoosisia tuotteita. Ja vaikka olisikin, niin yllätyksiä sattuu, koska isäntäväki ei ole lukenutkaan koko tuoteselostetta ja yhtenä aineena onkin esim laktoosi, vaikka ruoka ei si siältäisi lainkaan maitoa.

Tuskin siis olet jokaista kassilla käyntiä tms sellaista seurannut, että olet nöhnyt, onko henkilö ottanut pillereitä. En minäkään niistä ilmoita, ”hei otin pillerin!”… Tai jos seuraat perässä, ainakin minä kysyisin jo tuossa vaiheesaa, kun nokka seuraa jokaista liikettäni, että oletko jotain vailla?

Samaan aikaan on myös niitä ihmisiä, jotka eivät. oi niitä vähälaktoosisiakaan tuotteita käyttää ja heille pienikin määrä laktoosia saa vatsavaivat aikaan. Esimerkiksi monissa lääkkeissä voi olla laktoosia ja tällainen henkilö ei niitä pysty syömään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä