Miksi mies suuttui kun kutsuin jänen vaimoaan
emäntämäiseksi? Ja sanoin, että sellainen nainen sopii tälle miehelle (joka itse sanoi haluavansa naisen, joka pitää hänet kurissa).
Miksi loukkaantua? :o
Sellaista mies toivoi ja sellaisen löysi. Eihän emännän taidoissa mitään ikävää ole!
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 14:25"]Yksi poikaystäväni joka vihjaili jatkuvasti sormusten hankinnasta loukkaantui kun isäni puhutteli häntä ylkänä. Hän ei kuulema mikään ylkä ole. Kerroin kyllä mitä sana tarkoittaa mutta silti päätti että se on jotain loukkaavaa eikä halua olla ylkä vaikka tiesi varsin hyvin ettei se mikään loukkaus ole.
No, kuten sanottua, mielipiteet ovat vain kasa ennakkoluuloja ja välillä loukaantumisella ei ole mitään tekoa järjellisen ajattelun kanssa.
[/quote]
Kiitos kun kerroit kokemuksesi.
Tuntuu siltä, että mies tahallaan haluaa ymmärtää minut väärin. Ärsyttää. Sitten vittuili mulle loukkaantuneena.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 14:29"]Onko sillä puolisolla ylipainoa/pyöreyttä? Ehkä osuit arkaan kohtaan?
[/quote]
En kommentoi.
Muitakin näkemyksiä tai kokemuksia olisi kiva lukea.
No ihme ettet sanonut vielä että emakko..
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 14:42"]No ihme ettet sanonut vielä että emakko..
[/quote]
Miksi niin olisin sanonut? :o
Kuka edes viitsii kutsua toista naista "emäntä" ellei halua halveksia.
Typerä ämmä! Jos ton olisit sanonut mun naisesta ..
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 14:50"]Kuka edes viitsii kutsua toista naista "emäntä" ellei halua halveksia.
[/quote]
Oletko humalassa?
Sun vaimosi on emäntä. Kunnon emäntä.
No, mitäs meinasit tehdä? :)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 14:50"]Ap on yksi vitun daiju
[/quote]
Enpä oikeastaan.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 14:50"]Kuka edes viitsii kutsua toista naista "emäntä" ellei halua halveksia.
[/quote]
Pohojammaalla on komiat emännät
ehkä sun pitäisi selittää että mitä toi emäntä sana meinaa sun sanakirjassa.. :)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 14:04"]
Miksi yleensä pitää mennä arvostelemaan toisen elämänkumppania. En ymmärrä. Olipa se millainen tahaansa. Ensi kerralla osaat pitää suusi kiinni.
[/quote]
Miten "emäntämäinen" on arvostelua? :o En ihan oikeasti ymmärrä. Kotona on vaimo ja mies, eli emäntä ja isäntä. Toisinaan jopa eukko ja ukko, muija ja tollo jnejne. Minä olen meillä emäntä ja se mies joka meillä asuu on isäntä, eikä tulisi tosiaankaan mieleen loukkaantua tuosta! On niitä rumempiakin nimityksiä kuultu käytettävän vaimosta puhuttaessa.
Tyhjätkäähän ne hiekat pilluistanne, kanssasisaret.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:10"]ehkä sun pitäisi selittää että mitä toi emäntä sana meinaa sun sanakirjassa.. :)
[/quote]
Ei olla puheväleissä enää.
Mutta hyvää loppukesää kaikille EMÄNNILLE ja kiitos silmiäavaavista kommenteista.
Ehkä sitä miestä vitutti kun se ei kelvannukkaan sulle?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 16:22"]Ehkä sitä miestä vitutti kun se ei kelvannukkaan sulle?
[/quote]
En usko.
Kun en ole savolainen, en käyttäisi emäntä-sanaa naisesta. Toisaalta telkkarisarjasta peräisin oleva ilmaisu "kätevä emäntä" oli jossain vaiheessa eräällä kaverillani tapa kehua toisia. Silloin sanontaan liittyy aina hiven kehua, mutta tavallaan osoitettiin, että kehuttava oli kuitenkin (hieman liiankin) energinen.
Väärinymmärryksiä aina sattuu ja saattaa ne sanavalinnat hieman mennä puolihuolimattomastikin pieleen.
Tuli mieleen yksi entinen mieskollega, jolla oli hieman samanlainen tilanne. Hän oli kehunut (siis itse väitti kehuneensa) nuorta naista sanomalla tätä lumpputukaiksi. Nainen luokkaantui. Sen jälkeen tämä mies selitteli, että "meillä lumpputukka tarkoittaa ihan vain nättiä vaaleaa naista ja kohteliaisuutena tarkoitin".
Tai eräs toinen ex-kollega, jonka tapana oli keksiä "lempinimiä" muiden nimistä. Yleensä nekin epäonnistuivat aika pahasti. Siltikin tämän oli vaikeaa ymmärtää, että miksi vaikka Terttu-niminen nainen ei halunnut olla "Tertsa". Kun hän vain ystävällisyyttään lempinimen oli keksinyt...
Ihan satavarma en ole, että olivatko nuo ex-kollegat niin täysin vilpittömiä kehujensa takana.
Musta voisit ap tuossa vain todeta, että "Anteeksi, sanoin silloin vähän kummalllisesti." Ja sen jälkeen antaa asian olla. Jos toinen on kokenut asian loukkaavana, ei tarvitse sen kummemmin käydä selittämään tarkoittamiaan asioita.
Ole nyt edes rehellinen. Sä halusit nimenomaan loukata. Oot katkera kun et itse kelvannut niin haukut nykyistä emännäksi. Ehkä se nyt vain on vaimomateriaalia ja sä... no et selkeästi niinkään ole...
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 15:16"]Ole nyt edes rehellinen. Sä halusit nimenomaan loukata. Oot katkera kun et itse kelvannut niin haukut nykyistä emännäksi. Ehkä se nyt vain on vaimomateriaalia ja sä... no et selkeästi niinkään ole...
[/quote]
Höpöhöpö.
Juuri näin se mieskin väitti. Valitettavasti tämä ei pidä paikkaansa. Voisin ihan hyvin myöntää jos tuntisin näin.
Minä puolestani en ikinä käyttäisi sanaa "vaimomateriaali". Se on halventava nimitys naisista. Olet naispuolinen seksisti.
Meillä maalla kaikki naiset on emäntiä.
Onko sillä puolisolla ylipainoa/pyöreyttä? Ehkä osuit arkaan kohtaan?