Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta kertaa yössä heräät?

Vierailija
05.08.2014 |

Herään normaaliöisin 1,5-2 tunnin välein, olen koko ikäni herännyt. Siis 3-5 kertaa yössä. Huonoina öinä (joita on onneksi harvoin, jopa 10-20 kertaa). Heräily ei ole mulle ongelma, käyn ehkä vessassa ja nukahdan taas.

Yhdessä keskustelussa tuttujen kanssa kävi kuitenkin ilmi, että monet nukkuvat koko yön heräämättä kertaakaan. Ryhdyin miettimään, kuinka yleistä tuo on. Nukutko sinä koko yösi heräilemättä? Vai heräiletkö ja jos, niin montako kertaa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin en heräillyt juuri koskaan, joskus harvoin kerran pari yössä. Loppuraskaudessa heräsin 2-3h välein automaattisesti mutta jatkoin uniani parissa sekunnissa.

Vierailija
2/25 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä heräile juuri koskaan kesken unen. Joskus noin tuntia ennen heräämisaikaa saatan herätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään noin 10-20 kertaa. Erityisesti siihen kun koirat hyppii sänkyyn ja alas. Mutta myös siihen että selkä on kipeä, täytyy vaihtaa asentoa. Vessassakin käyn joka yö. Sekä vettä juomassa pari kertaa. En koe että minulla olisi mitään ongelmia nukkumisen kanssa, koska olen ihan pirteä koko päivän noin 6 tunnin hyvin katkonaisilla unillani.

Vierailija
4/25 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään 3-4 kertaa ja joka kerta käyn vessassa. KOska jos en käy, alan miettimään, että tuleekohan pissahätä ja sitten se pissahätä ainakin tulee. Mutta en siis varsinaisesti pissahätään herää vaan muuten vain.

Vierailija
5/25 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika poikkeuksetta herään ainakin 2-3 kertaa yössä, mutta nukahdan yleensä heti. Usein ensimmäisen kerran melko pian nukahtamisen jälkeen herään kun koira vaihtaa paikkaa, mutta se ei häiritse minua. Jos joudun heräämään enemmän hereille (lapsi kutsuu, mies metelöi tms.) niin siitä on sitten jo astetta vaikeampi nukahtaa, mutta tuo koiran asennonvaihdosheräys on niin tuttu elementti että se ei häiritse. Sitten heräilen joskus aamuyöstä pari kertaa tarkistamaan kelloa, etten ole nukkunut soimisen ohi.

Vierailija
6/25 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En herää kertaakaan yöllä, nukun aina kuin tukki ja olen siihen tosi tyytyväinen.

Vierailija
7/25 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihtelee tosi paljon. Välillä nukun koko yön heräämättä ja välillä heräilen 5 kertaa. Joinakin öinä 1-3. En kyllä ikinä herää pissalle tai juomaan.

Vierailija
8/25 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laitan silmät kiinni, niin nukun aamuun asti.

Vierailija
9/25 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin,että heräilen useasti yöllä ja uudelleen unen päästä kiinni saaminen on hankalaa.Aamuisin en herää koskaan virkeänä vaan pää on aina tosi tukkoinen.

Vierailija
10/25 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin helteellä herään koko ajan, samoin silloin, kun on stressiä. Muuten nukun kuin tukki. Tarvitsen noin 6 tuntia unta. 

Täytyy sanoa kyllä, että viikkotolkulla hikisissä lakanoissa pyöriskeltyä alkaa vituttamaan, niin rauhanomainen kuin olenkin. 

Vierailija
11/25 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En herää niin että muistaisin sitä, unet muistan kyllä jos kello soi unennäön aikana.

Vierailija
12/25 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 tunnin nukkumisen jälkeen alan heräillä vessaan tai muuten vain uni muuttuu kevyemmäksi koiranuneksi. Tarvitsen kuitenkin vähintään 7 tuntia unta ollakseni pirteä, joten viimeinen tunti pitää vain yrittää nukkua puoliväkisin.

Vierailija
13/25 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvoin herään öisin. Nyt olen herännyt muutaman yönä, kun on tullut vettä lipitettyä näillä helteillä. Helle tai lämpö ei herätä, kun meillä on ilmastointi. Olen kyllä aina ollut tosi hyvä nukkuja. Rytmi on ollut suht sama koko aikuisiän eli nukkumaan klo n. 23.30 ja herätys 7-7.30. Toki poikkeuksia, mutta näin yleensä.

Vierailija
14/25 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä muutaman tunnin välein, koska meillä on pieni lapsi. Jos hän ei herätä niin havahdun paniikissa, että missä lapseni on. Sitten tajuan hänen olevan sängyssään. :D Ennen raskautta en herännyt lähes koskaan.

Vierailija
15/25 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa on muuten tutkittu ja kaikki oikeasti herää noin 90 minuutin välein unisyklin loppuessa. Ovat siis aivosähkökäyrän perusteella hereillä. Osa vaan muistaa nämä heräämiset ja osa ei.

Vierailija
16/25 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-7x yössä, jos tosiaan vain 4 niin silloin saatan valvoa 02-04 tai 03-05 (kello soi 06). Tutkitusti en pääse rem uneen juuri koskaan.

Vierailija
17/25 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnin - kahden välein minäkin herään, olen aina heräillyt, eikä siitä ole yleenäs haittaa, koska nukahdan kyllä uudestaan melko helposti.

Vierailija
18/25 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-6 krt. Olen silti pirteämpi kuin nuorena jolloin nukuin kuin tukki koko yön.

Vierailija
19/25 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissalla 1-2 kertaa yössä, joskus harvoin useamminkin.

Vierailija
20/25 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 15:13"]

Asiaa on muuten tutkittu ja kaikki oikeasti herää noin 90 minuutin välein unisyklin loppuessa. Ovat siis aivosähkökäyrän perusteella hereillä. Osa vaan muistaa nämä heräämiset ja osa ei.

[/quote]

Voi olla totta. Kuulun sitten niihin, jotka ei muista heräämisiä sen paremmin kuin uniakaan. Ihan satunnaisesti saatan muistaa heräämisen, mutta nukahdan saman tien. Noin muuten nukun liian vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi