Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorin lapsi jolla tiedät olevan älykännykän

Vierailija
05.08.2014 |

?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7

Vierailija
2/18 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v miehen siskonpoika meidän 10v vähän katkera, mutta sai nyt synttärilahjaksi itsekin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarissa niitä om jo.

Vierailija
4/18 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v

Vierailija
5/18 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nejän vanhalla tai nuorella (lienee saanut jo aiemmin)... Isä on tunnetun peliyhtiön pomoja. Osaa kuulema koodatakin jollain lailla leikin muodossa. Omani sai eskariin mennessä. Muutettiin naapuriin, niin silloin tuli puheeksi. Lienee aika yksilöllistä, mitä lapsi tekee älypuhelimella ja kuinka vanhemmat ovat siinä mukana. En usko, että heilläkään käyttö on jatkuvaa. Nytkin leikkii pihalla meidän nuorimmaisen kanssa vesileikkejä:).

Vierailija
6/18 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nejän vanhalla tai nuorella (lienee saanut jo aiemmin)... Isä on tunnetun peliyhtiön pomoja. Osaa kuulema koodatakin jollain lailla leikin muodossa. Omani sai eskariin mennessä. Muutettiin naapuriin, niin silloin tuli puheeksi. Lienee aika yksilöllistä, mitä lapsi tekee älypuhelimella ja kuinka vanhemmat ovat siinä mukana. En usko, että heilläkään käyttö on jatkuvaa. Nytkin leikkii pihalla meidän nuorimmaisen kanssa vesileikkejä:).

Vierailija
7/18 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttäreni sai oman puhelimen + siihen liittymän 6 -vuotiaana. Sitä ennen toki oli leikkinyt minun vanhoilla puhelimilla jne. Oman tabletin sai myös 6 -vuotiaana. Kannettavan saa kun täyttää 8v

Vierailija
8/18 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 12:18"]

Oma tyttäreni sai oman puhelimen + siihen liittymän 6 -vuotiaana. Sitä ennen toki oli leikkinyt minun vanhoilla puhelimilla jne. Oman tabletin sai myös 6 -vuotiaana. Kannettavan saa kun täyttää 8v

[/quote]

Unohtui mainita, että vaikka onkin oma tabletti ja puhelin niin silti mielellään leikkii ulkona kavereiden kanssa, ja ennemminkin niin päin, että pitää soitella perään ja pyydellä kotiin syömään / iltapalalle jne kun ei millään malttaisi lopettaa leikkejä. Sateisina päivinä sitten tulee enemmänkin leikittiä tabletilla tms. Mutta mitään rajoituksia sen käytössä ei ole. Käyttää aikansa, lopettaa ja aloittaa jonkun muun leikin.

Mielestäni parempi ilman rajoitusta käyttö, koska tällöin sen käyttäinen muuttuu normaaliksi "rutiiniksi" eikä se silloin ole aina kädessä, vain yksi tekemisen muoto, mutta olen aika varma, että jos olisin alusta asti rajoittanut käyttöä tms, niin tyttö haikailisi sen perään enemmän.

Vierailija
9/18 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ihan uteliaisuutta miksi sekä tabletti että kannettava?

Vierailija
10/18 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
11/18 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v.

Vierailija
12/18 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 12:25"]

[/quote]

[/quote]

Kannettavalla on parempi tehdä koulujuttuja jne. (juu tiedän, että 8 -vuotiaana ei vielä pahemmin semmoisia tehtäviä ole, mutta kuitenkin) Lisäksi kannettavalla voi pelata joitakin pelejä joita ei tabletilla kunnolla voi (esim. simssit, joita pelaa jo välillä minun kannettavalla)

Vierailija
13/18 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tätä nykyaikaa. ei joku 5-vuotias tee mitään kännyllä. lapset ei saa enää olla lapsia. pelaavat pleikkaria ja mielikuvituksellisuus katoaa.

kun sähkökatkos joskus iskee, ihmetellään sitten että miksei tää toimi. sormi suussa panikoidaan.

Vierailija
14/18 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 12:27"]

[/quote]

[/quote]

Kannettavalla on parempi tehdä koulujuttuja jne. (juu tiedän, että 8 -vuotiaana ei vielä pahemmin semmoisia tehtäviä ole, mutta kuitenkin) Lisäksi kannettavalla voi pelata joitakin pelejä joita ei tabletilla kunnolla voi (esim. simssit, joita pelaa jo välillä minun kannettavalla)

[/quote]

No miksi se tabletti silti pitää ostaa? Miksi ei pelkkää kannettavaa?

Vierailija
15/18 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttöni saa älypuhelimen 6-vuotislahjaksi, osaa jo lukea niin voin sitten laittaa tekstareita kun on isällään ja soittaa jos tulee asiaa. Hän voi tietysti myös soittaa. Saa myös samalla pelailla sillä ja kuunnella musiikkia youtubesta. Ja hän myös tykkää ulkoilla ja hänellä on pari urheiluharrastusta ja paljon kavereita, joten en koe tarpeelliseksi rajoittaa pelaamista yms. Hän pelaa hetken ja menee sitten leikkimään.

Mulla oli myös jo 80-luvulla Nintendo, silti tein muutakin kuin pelasin. Ei nää pelit ole mikään uus juttu.

Vierailija
16/18 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 12:27"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No miksi se tabletti silti pitää ostaa? Miksi ei pelkkää kannettavaa?

[/quote]

Tabletti on jo. Ja se on joissakin jutuissa kätevämpi kuin kannettava. Mukavampi ottaa esim sohvalle, automatkalle jne.

Vierailija
17/18 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 5v tytöllä on kännykkä. Joku 20 euron kapula. Ei osaa sitäkään käyttää vaikka yrittäny opettaa niin ei todellakaan tarvii älypuhelimia moneen vuoteen. Tuonki puhelimen sai mummilta lahjaksi, pitäny sitä leikkipuhelimena

Vierailija
18/18 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa pihalla kenellä on puhelin ja kenellä ei. Ne joilla on istuvat sitä räpläämiässä ja esittelemässä, ja ne joilla ei ole leikkivät yhdessä. Meidän 7-vuotiaalle annettiin joku vanha puhelin ja sen saa ottaa mukaan vain jos on tarvetta soittaa kotiin. Älypuhelinta ei tule vuosiin. Lasten kuuluu leikkiä eikä lösöttää pelaamassa. Meidän 3 lasta viihtyy hyvin ilman tabletteja ja läppäreitä ja älypuhelimia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän