6000 euron velka äidille
Elikkäs minulla on mm. tuollainen velka äidilleni. Välimme ovat kuitenkin viimeaikoina huomattavasti viilentyneet enkä oikein enää halua olla hänen kanssaan tekemisissä kun tuli selväksi että hän on pitkäaikaisen masennukseni takana. Tuo velka kuitenkin pakottaa minut kiinni häneen. Siksi sen sijaan haluan löytää luotettavan yksityishenkilön, joka puolestaan antaa kyseisen summan velkaa, jonka annan äidilleni ja irtaannun. Ja sen jälkeen minulla olisi velka henkilölle, jonka kanssa minulla olisi hyvä luottamussuhde. Maksaisin velkaa tasaiseen tahtiin, mutta mahd. nopeasti.
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:04"]
''Kävi ilmi että äitini on masennukseni takana'' ja lehmät lentää..
Ihan yhtä äkkiäkö näin kävi oikein ILMI, itse et sitten osannnut mitään aiemmin epäillä ja terapeutti nyt näin kertoi? Jos oot oikeasti terapiassa käynyt, niin siellä kyllä ''opetetaan'' että asiat usein on aika lailla itsestä kiinni, eikä yksi ihminen susta ole työkyvytöntä ja laiskaa vetelehtijää tehnyt. Jotain kyllä pääkopassa selvästi on vialla vastaustesi perusteella, toivotaan että olet provo..
[/quote]
En ollut ymmärtänyt että hän pahoinpiteli minua koska olin lapsesta asti luullut että hänen käytöksensä minua kohtaan on normaalia. Vai vaaditko lasta tietämään mikä on oikein ja väärin vanhemmalta? Ja vanhemmilla on yllättävän suuri vaikutus elämänosaalueisiin. Jos ei olisi, emme tarvitsisi heitä. Sinunkin kannattaisi kuunnella muita ihmisiä enemmän, koska negaiivinen asenteesi minua kohtaa sokeuttaa sinut todellisuudelle(niin kuin minun äidilleni kävi). Koska ihmiset ovat erilaisia, etkö näe. Se mikä ei lannista sinua saattaa tehdä toisin minulle. En ole vetelehtijä vaan sairas. Saattaisi olla toisin jos minuun ei automaattisesti suhtaudutaisi laskurina vaan ihmisenä, jolla on väliaikaisia vaikeuksia. Ongelmani ei ole elämäni, vaan jokin mikä pitää ratkoa tässä ja nyt. Ja niin minä myös teen. M'kay?
Kiitos vastauksista, vaikka ne eivät olletkaan sitä mitä tulin hakemaan. Ikävää että teillä on huonoja kokemuksia lainanhakijoista, masentuneista ja muista, joilla on ongelmia.
Cheers again
Ap
Jos olet asunnoton, niin missä nyt yövyt? Miten aiot hoitaa asumiskulut sitten, kun olet töissä? Hoida nyt ensin itsesi, äläkä mieti sitä lainan maksamista äidillesi. Varsinkin, kun siitä ei mitään virallisia papereita kuulu olevan. Väistämättä minulle tulee sellainen mielikuva, että olet todella nuori. Olet riitaantunut äitisi kanssa, ja nyt "haluat näyttää" äidillesi, että kyllä sä selviät. Jos olet todellinen henkilö, ja jos olet asunnoton työtön nuori, niin ei äitisi odota sinun alkavan nyt maksamaan velkaasi takaisin. Yritä hankkia itsellesi asunto ja työpaikka, voit sitten sopimuksenne mukaan lyhentää velkaa äidillesi. Jos hän edes niitä rahoja haluaa. Minä en velo omia lapsiani siitä, että olen heidät elättänyt ja kasvattanut. Mieti, keskity ja kaikkea hyvää elämääsi ;)
T monen lapsen äiti
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:48"]
Jos olet asunnoton, niin missä nyt yövyt? Miten aiot hoitaa asumiskulut sitten, kun olet töissä? Hoida nyt ensin itsesi, äläkä mieti sitä lainan maksamista äidillesi. Varsinkin, kun siitä ei mitään virallisia papereita kuulu olevan. Väistämättä minulle tulee sellainen mielikuva, että olet todella nuori. Olet riitaantunut äitisi kanssa, ja nyt "haluat näyttää" äidillesi, että kyllä sä selviät. Jos olet todellinen henkilö, ja jos olet asunnoton työtön nuori, niin ei äitisi odota sinun alkavan nyt maksamaan velkaasi takaisin. Yritä hankkia itsellesi asunto ja työpaikka, voit sitten sopimuksenne mukaan lyhentää velkaa äidillesi. Jos hän edes niitä rahoja haluaa. Minä en velo omia lapsiani siitä, että olen heidät elättänyt ja kasvattanut. Mieti, keskity ja kaikkea hyvää elämääsi ;)
T monen lapsen äiti
[/quote]
Samaa mieltä, tuon paperittoman lainan takaisinmaksu ei ehkä nyt ole se ensisijaisin ongelmasi. Hoida itsesi ensin kuntoon. Et äitiäsi kertakaikkiaan kykene nyt rahalla näpäyttämään, kun sinulla ei sitä ole.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:12"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:56"]
No sillä on luottotiedot mennyt siiderin kanssa örveltäessä. Vai miksi kuvittelit että hänen pitää saada lainaa nimenomaan yksityishenkilöltä?
[/quote]Vaan julma siiderihai
vaaniva siiderihai
silloin saaliikseen nuoren miehen vei
saanut lainaa hän ei
[/quote] Kiitos. Nyt saan pyyhkiä kahveja näytöltä ja pöydältä :)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:48"]
T monen lapsen äiti
[/quote]
Jatkan, koska olit kirjoittanut vastauksesi samaan aikaan kuin minä. Tässä ei nyt ole se raha ja velan maksu ratkaisevaa, vaan teidän täytyy hakea muuta apua mitä pikimmin! Sinä voit todella pahoin ja varmaan äitisikin. En tunne sinua, en äitiäsi, en tiedä mitä se pahoinpitely on ollut. Mutta mielestäni tarvitsette ammattiauttajaa, eikä mitään lainaa maksaaksesi äidillesi jonkun tuulesta tempaistuin 6000 euroa. Osaatko sanoa, miten osaisin auttaa, Ap? Rahaa en lainaa, eikä mulla olekaan.
t monen lapsen äiti
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 15:43"]
mitä vakuuksia sinulla on antaa yksityishenkilölle, joka sinullle lainaisi 6000e?
[/quote]
Haiskahtaa karvalompsalainalta.
Älkää vaan sanoko että tämä on taas se sama kaveri joka ryssi yhden asunnon toukilla ja kärpäsillä kun ei osannut siivota kun paskat vanhemmat eivät auttaneet ja se, joka ei tiennyt edes mikä on asumistuki eikä ymmärtänyt miksi sitä pitää hakea jos kerran kuitenkin on sossuun menossa.
Syytti kaikesta vanhempiaan. Etkai se ole sinä taas? :/
Olen 22-vuotias asunnoton ja toistaiseksi työtön nuori(etsin), joka kärsii mielenterveysongelmista. Oletan että lainan pyytäjät täällä ovat toisenlaisissa tilanteissa, koska en ainakaan toistaiseksi löytänyt hyödyllistä vastausta. Laina summa todellisuudessa on 3000 euroa, mutta haluan antaa hieman extraa siitä että on "joutunut" kasvattamaan minut. Laina ei myöskään ole virallinen, lainakirjoja ei ole olemassakaan. Asia on henkilökohtainen. Selkeytyikö kuvio?
Ap
Kuten tuo yksi kirjoittaja sanoi, eihän sinun tarvitse olla äitisi kanssa tekemisissä, siirrät vain joka kuukausi pienen summan hänen tililleen. Tuo "ekstran" maksaminen on katkeran ihmisen puhetta eikä edes realistista tilanteessasi. Toivon, että saat apua ongelmiisi.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 13:55"]
Olen 22-vuotias asunnoton ja toistaiseksi työtön nuori(etsin), joka kärsii mielenterveysongelmista. Oletan että lainan pyytäjät täällä ovat toisenlaisissa tilanteissa, koska en ainakaan toistaiseksi löytänyt hyödyllistä vastausta. Laina summa todellisuudessa on 3000 euroa, mutta haluan antaa hieman extraa siitä että on "joutunut" kasvattamaan minut. Laina ei myöskään ole virallinen, lainakirjoja ei ole olemassakaan. Asia on henkilökohtainen. Selkeytyikö kuvio?
Ap
[/quote]
Haluat maksaa siitä, että hän on kasvattanut sinut? Mielenvikaiseksi? Nyt lopetat tuon hulluttelun!
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 13:55"]Olen 22-vuotias asunnoton ja toistaiseksi työtön nuori(etsin), joka kärsii mielenterveysongelmista. Oletan että lainan pyytäjät täällä ovat toisenlaisissa tilanteissa, koska en ainakaan toistaiseksi löytänyt hyödyllistä vastausta. Laina summa todellisuudessa on 3000 euroa, mutta haluan antaa hieman extraa siitä että on "joutunut" kasvattamaan minut. Laina ei myöskään ole virallinen, lainakirjoja ei ole olemassakaan. Asia on henkilökohtainen. Selkeytyikö kuvio?
Ap
[/quote]
Millä tuloilla maksaisit? Maksa nyt vain se varsinainen velka ja unohda kasvatusextra.....
mitä vakuuksia sinulla on antaa yksityishenkilölle, joka sinullle lainaisi 6000e?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 13:55"]
Ap
[/quote]
Jep, valkeni täysin. Sulla on vakavampia mielenterveysongelmia, kuin olet ymmärtänytkään.