Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä käsityksesi mukaan tapahtuu sinulle kuoleman jälkeen. Perustele.

Vierailija
26.08.2006 |

Minä haluan uskoa, että pääsen taivaaseen ja tapaan kaikki rakkaat ihmiset uudelleen, jotka ovat kuolleet. Ajattelen tapaavani heidät jo heti kuoltuani, enkä sitten vasta yleisen ylösnousemuksen hetkellä. Luulen, että unohdan kaikki ne ihmiset, jotka eivät pääse koskaan taivaaseen, sillä muutenhan kärsisin siitä ja taivaassa on kaikki hyvin.

Mitä te uskotte teille tapahtuvan?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen irtaantunut ruumiistani useita kertoja. Olisi mielenkiintoista tietää, miten tiede sen selittää? Entä energiahoidon?

Niin, en kyllä pidä itseäni minään uskovaisena, mutta vastasin kuitenkin. nro 20

Vierailija
22/48 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne kokemukset ovat intuitiota, eivät sen enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilin pari vuotta sitten, että kun kaikille uskoville tapahtuu kummallisia asioita, joista päättelevät, että jumala on olemassa, siis saavat rukousvastauksia, niin minäkin haluan jotain kummallista uskoon liittyvää tapahtuvaksi. No sitten myöskin tapahtui sellainen, että eräs kiireinen lääkäri sairaalassa (mulla ei ole vaarallista sairautta) sanoi yhtäkkiä, että tulisitko juttelemaan kanssani uskonasioista tänne sairaalaan. Menin sitten sovittuna aikana ja hän puhui uskonnosta ja omasta uskostaan puoli tuntia. Todella erikoinen tapahtuma, joten sain siis vastauksen. En mitenkään ollut viestinyt tarvitsevani mitään tuollaista. Sain siis vastauksen minäkin. ap

Vierailija
24/48 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä se. Raamatusta selvii että kovat riemupidot (ikuiset) odottaa niitä jotka kulkee kapeeta polkua, uskoo Jeesukseen Kristukseen.

ennustukset täyttyvät ja toteutuvat kaiken aikaa, ne mitä Pyhään %Raamattuun on kirjoitettu.. ehkä ei tarvii ees kuolla vaan mä toivon ja rukoilen että pääsen perheeni kanssa pilvissä Jeesuksen kanssa. Huisia! :) sitä odottaessa kestää melkein mitä vaan.

Vierailija
25/48 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joten uskokaa mihin haluatte, jos se oikeasti tuo teille lohtua. Mutta asiat ei välttämättä olekaan niin.. t. entinen uskovainen, joka myös nähnyt " näkyjä"

Mutta ei se uskoani vähennä. Ethän sinäkään tiedä, ettei taivasta olekaan. Kukaan ei voi tietää aivan ehdottomalla varmuudella tällaisia asioita. Ne ovat uskon asioita! :)

Vierailija
26/48 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskaltaa olla uskomattakin, mutta kun vanhuus lähestyy, on aikaa miettiä asioita ja usko astuu kuvaan.

Vierailija
27/48 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

On ylipäätään paljon pahempi juttu olla uskomatta kuolemanjälkeiseen elämään ja joutua huomaamaan, että onkin taivas ja helvetti. Silloin menettää kaiken! Jos taas uskoo taivaaseen eikä kuoleman jälkeen ole mitään, ei myöskään menetä mitään.

Vierailija
28/48 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole uskonut ja raamattu onkin totta, huomaa joutuvansa helvettiin. Ei siis ole hänellä mukavaa, jos siis osoittautuukin todeksi.

Vierailija
29/48 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, olet oikeassa siinä että luterilainen kristinusko (mitä ikinä tuolla tarkoitatkaan..) ei ole vallassa. esimerkiksi helluntailaisia on huomattavasti enemmän maailman mittakaavassa kuin luterilaisia..

Vierailija
30/48 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kukaan ei tiedä, onko tuolla taivas ja helvetti odottamassa. Jos olisi, niin suurin osa ihmisistä joutuisi helvettiin. Myös lapset vanhempiensa uskon takia. Raamatussahan sanotaan, että vanhempien usko pelastaa lapset. Onko se teistä realistista?? Jos ei, niin se tarkoittaa sitä, että jokaiselle elolliselle annetaan mahdollisuus kuoleman jälkeen uskoa oikein. Ja jos ei, joutuu helvettiin.

Vierailija
31/48 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. että kuoleman jälkeen alkaa iänkaikkinen elämä. Uskoessani Jumalaan, Jeesukseen ja raamatun lupauksiin pääsen taivaaseen. Mikä tuo taivas sitten on? Minusta on lohdullista ajatella, ettei minun järkeni voi käsittää kuinka ihmeellinen paikka tuo taivas on. Olen kuitenkin ajatellut ja raamattu tukee sitä ajatusta, ettei me olla siellä taivaassa enää tällaisia kuin nyt. Ei siis ole sukulaisuussuhteita ja tällaista elämää kuin täällä. Uskon, että taivaassa tulemme Jumalan kaltaisiksi ja näemme kaiken niinkuin Jumala näkee. Siellä selviää kaikki asiat, joita täällä vain uskon kautta katsomme. Siihen uskon, että taivas on niin ihmeellinen paikka, ettei minun järkeni sitä käsitä. Taivaassa kaikki on täydellistä ja ihanaa.

Vierailija
32/48 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väitä tietäväni, miten asiat ovat. Kunhan spekuloin.

Ja olen vahvasti sitä mieltä, että uskovainen on ateistia paremmissa lähtökohdissa, tapahtuipa kuoleman jälkeen mitä vain. Siis: jos kuoleman jälkeen ei ole mitään, ei uskovainen kykene sitä silloin suremaan eikä siis menetä mitään. Jos taas on Jumala ja kuoleman jälkeen on taivas ja helvetti, niin Jumalan kieltänyt ateisti menettää kuollessaan kaiken.

Vierailija
33/48 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niinkö? Ja minkälaista elämää sinä luulet täällä viettäneesi, että olet ansainnut taivaspaikan?

Vierailija
34/48 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ai niinkö? Ja minkälaista elämää sinä luulet täällä viettäneesi, että olet ansainnut taivaspaikan?

Vierailija
35/48 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ei kukaan muu voi pelastaa kuin Hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla."

Apt 4:12

Vierailija
36/48 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis luuletko, että vietit minkälaista elämää vaan voit saada taivaspaikan?

Vierailija
37/48 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siis luuletko, että vietit minkälaista elämää vaan voit saada taivaspaikan?

Vierailija
38/48 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristittynä uskon, että Jumalaan uskoen ja hänen lupauksiinsa uskoen pääsen taivaaseen. Taivaaseen päästäkseni minun ei tarvitse elää ulkonaisesti nuhteetonta, synnitöntä elämää. Olen aivan tavallinen syntinen, mutta Jumalan armahtama, näin uskon. Saan uskoa syntini anteeksi ja näin ollen kelpaan Jumalalle ja pääsen taivaaseen. Toki kristittynä haluan elää raamatun opetuksen mukaan. Joka päivä silti huomaan, etten tee sitä mitä tahdon vaan usein lankean syntiin. Jumalan armo antaa minulle syntini anteeksi ja olen Jumalan edessä kelpaava.

Vierailija
39/48 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelu: minkä ikäisiä lapsesi siellä ovat? Saman ikäisiä kun sinä itse? Entä oma äitisi? Mummosi? Eikö olisi outoa?

Kuoleman jälkeen ei tapahdu yhtään mitään. Nauti tästä hetkestä.

Vierailija
40/48 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vaan tiedän että " elän" vielä läheisteni ja ystävieni puheissa ja ajatuksissa.

Muuta en tiedä, ja uskon siihen että ihminen ei tiedä sitä koska emme ole vielä valmiita tietämään sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi