Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini mielestä lastenteko on tärkeämpää kuin koulutus

Vierailija
04.08.2014 |

Voi huoh. Olen 22-vuotias ja aloitan syksyllä lto-opinnot. Olisin halunnut luokanopeksi, mutta jäin valitettavasti varasijalle. Nyt jännitän vielä pääsenkö varasijalta, jos en niin jatkan tuosta lto:sta sitten luokanopettajaksi. Äitini mielestä minun tulisi kuitenkin kouluttautua vain lto:ksi koska se kestäisi vain 3 vuotta ja elämässä on kuulemma tärkeämpiäkin asioita kuin koulutus.

Äitini sai minut 26 vuotiaana ja odottaa, että minäkin teen hänelle lähiaikoina lastenlapsia. Minä itse taas en ole ikinä halunnut omia lapsia (juu tiedän, mieli saattaa vielä muuttua) ja tällä hetkellä ajatuskin perhe-elämästä kauhistuttaa. Haluan nauttia nuoruudestani ja opiskeluajasta, olla huoleton, valmistua vielä joskus luokanopettajaksi oli reitti sinne mikä tahansa ja valmistumisen jälkeen haluan keskittyä työhön ja matkustella. Olen tästä monesti sanonut äidilleni, mutta ei kun lapsia lapsia vaan. Tekisi mieli olla täysin ilman äitiäni kun tämä asia tuntuu häntä kovasti rassaavan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä mutsi :/ ilmoita ystävällisesti, että lapset eivät kuulu suunnitelmiisi vielä, mikäli asian laita on niin.

Vierailija
2/3 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äitisi amis?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, tämä äidin rooli ei ole aina niin helppoa, kivaa ja oikeudenmukaista.

Oma tytär ei halua kouluttautua, tai haluaa, vaan  ei tiedä mitä opiskelisi. Ka peruskoulusta yli 9.5, lukion jätti kesken, vauvakuumetta potee, ja ehkä menee amikseen...?

Minä hyväksyn kyllä hänen päätöksensä, kunhan niitä lopulta olisi, tuen kyllä, mutta en minä mielissäni olisi, jos tekisi päinvastoin kuin sinä, eli alaikäisenä tekisi lapsen.

Jos näin silti käyn, I'll be her, for her!!!