Tilanne, jolloin mietit, onko keskustelukumppani tynnyrissä kasvanut
-Mainitsin kaverilleni (minua nuorempi, 22-vuotias nainen) jotakin Star Warsista, elokuvista siis keskusteltiin. Tämä kysyi, että mikä se on.
Kommentit (300)
Ex poikaystäväni kanssa keskustelimme noin yleisellä tasolla prostituutiosta.
siis suomalaisesta sellaisesta, ei mistään amerikan bordelli meinigistä.
jotain tähän tyyliin "kauheaa, kun monesti niillä on myös lapsiakin ja niin vaarallinen työ".
no, poika ystävä nosti kauhean metelin että "ei niillä ole kenelläkään lapsia, ne kaikki leikataan niin".
Käsityksensä oli että joku oikeasti tekee vain sitä, yöt ja päivät lepäämättä ja ilman sosiaallisia kontakteja.
leikkaukseen prostiutoidut menevät kuullemma aina, kuin koirat konsanaan.
jonoon vaan..
tämä kiistely jatkui vaikka kuinka kauan, kunnes tajusin että eihän tuo luovuta koskaan.
sama kuin olisi kivelle puhunut...
Entinen työkaveri (25 v.) ei tiennyt mikä on asuntolaina, mutta suunnitteli ostavansa asunnon tänä vuonna. Hänellä oli muutenkin mielenkiintoisia aukkoja sivistyksessä/maalaisjärjessä. Ei vaikka tiennyt että ulkomailta kotiin palatessakin tarvitsee esittää passi rajalla. (En asu EU-maassa.)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:47"]Kun poikaystäväni (nyk aviomies) luuli että pissa tulee emättimestä xD en voinut uskoa korviani
[/quote]
Noin luuli minunkin mies. Selitä siinä nyt 35 vuotiaalle mistä aukosta se pissi tulee :O
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:05"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:49"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:33"]Mun eksä ei tiennyt että koko Etelä-Amerikassa puhutaan espanjaa Brasiliaa lukuunottamatta...ja kehtasi vielä alkaa inttämään vastaan että ei varmasti puhuta! Ja ikää minulla 21 ja hänellä 34...
[/quote]
Harmillisesti miehesi oli oikeassa ja sinä väärässä. Virallisia kieliä mm. hollanti ja englanti...
[/quote]Eikö siellä sitten puhuta espanjaa?
Kyllähän kaikki Eteleamerikan maat ovat espanjankielisiä, paitsi Brasilia jossa puhutaan portugalia.
[/quote]
Ranskan Guayanassa puhutaan vain ranskaa, ei espanjaa.
Guayanassa puhutaan englantia, ei espanjaa.
Surinamissa Hollantia, ei espanjaa.
Väitteesi on siis väärä kolmen maan osalta (vaikka pieniä maita ovatkin).
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:51"]Eräs ei uskonut että dinosauruksia on ollut olemassa, koska niistä ei ole löytynyt todisteita :)
[/quote]
Hei mulla kans oli tuollainen tuttu!! Väitti että fossiilit olivat tutkijoiden salajuoni Raamattua vastaan.. :D
Nuori miespuolinen myyjä erään rautakauppaketjun puutarhaosastolla poistui kiireesti ja sanaakaan sanomatta, kun kysyin että missä ovat siemenpussit. Luulisi että jokainen kaupanalan työntekijä tietäisi tuon sanan tarkoittavan myös kasvinsiementen pusseja? Tilanne oli minulle nolo.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:23"]
Uskovaisten kanssa keskustelu. Heillä ei ole siellä tynnyrissä ollut kuin Raamattu seurana.
[/quote]
Jos tuntee Raamatun, on luultavasti sivistyneempi kuin enemmistö suomalaisista.
Jaa-a. Mun mielestä tynnyrissä kasvanut henkilö on taas itsekäs, rasistinen ja suvaitsematon. Ei mua haittaa jos joku ei tiedä jotain asiaa tai muista jonkun sanan merkitystä taikka elokuvan nimeä. Jos ihminen on suvaitsematon ja kykenemätön tulemaan toimeen ihmisten kanssa, se on tynnyrissä kasvamista.
Piis.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:23"]Kun eräs merkonomiksi valmistuva 24v. kaunis nainen ei tiennyt mikä on patentti...
Kun eräs toinen henkilö ei tiennyt mikä on bruton ja neton ero, tai mikä on ekstrovertti/introverttti...
Onhan näitä vaikka mitä tullut eteen, ja kaikki aikuisia ihmisiä.
[/quote]
Ei tiennyt munkaan kaveri introa ja ekstroa mutta hän ei ole opiskellut kurssiakaan psykaa koskaan vaikka on kyllä kouluttautunut ihan hyvin että ihmekö tuo.
[/quote]
On se oikeesti ihme. Ei joka sanan takia tarvitse kurssia käydä.
Mua on joskus haukuttu tynnyrissä kasvaneeksi, kun en tiedä melkein ketään julkkiksia nimeltä. Ei vaan kiinnosta itseä, joten en ole jaksanut nähdä vaivaa opetella nimiä. Lisäksi mulla on huono kasvo- ja nimimuisti. Ehkä se tekee musta sitten tynnyrissä kasvaneen.
Mä taas pidän tynnyrissä kasvaneena ihmistä, joka ei osaa nähdä omaa napaa pidemmälle ja jolla on hyvin vahvat negatiiviset ennakkoasenteet kaikkea uutta ja erilaista kohtaan. Ihmisestä tulee myös herkästi tynnyrissä kasvanut, jos koko elämänsä viettää samassa kylässä/kaupunginosassa. Mun korviin kuulostaa myös todella omituiselta, jos ihminen kertoo, ettei ole koskaan käynyt vaikka ulkomailla tai edes harrastanut oikein kotimaanmatkailuakaan.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:47"]
Kun poikaystäväni (nyk aviomies) luuli että pissa tulee emättimestä xD en voinut uskoa korviani
[/quote]
Aika loogista jos ottaa huomioon että tamponi kastuu pissatessa.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:23"]Kun eräs merkonomiksi valmistuva 24v. kaunis nainen ei tiennyt mikä on patentti...
Kun eräs toinen henkilö ei tiennyt mikä on bruton ja neton ero, tai mikä on ekstrovertti/introverttti...
[/quote]
Ei tiennyt munkaan kaveri introa ja ekstroa mutta hän ei ole opiskellut kurssiakaan psykaa koskaan vaikka on kyllä kouluttautunut ihan hyvin että ihmekö tuo.
[/quote]
Ei noita edes opetettu psykan kurssilla lukiossa. Ihan yleissivistystä on.
[/quote]
Ja missä lukiossa ei opeteta? /väkisin törmätä noihin aiheisiin ja sitten opita? T.lukion käynyt 21v
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:55"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:23"]Kun eräs merkonomiksi valmistuva 24v. kaunis nainen ei tiennyt mikä on patentti...
[/quote]
[/quote]
Ei noita edes opetettu psykan kurssilla lukiossa. Ihan yleissivistystä on.
[/quote]
Ja missä lukiossa ei opeteta? /väkisin törmätä noihin aiheisiin ja sitten opita? T.lukion käynyt 21v
[/quote]
Samaa mietin minäki, joku ollut korvat kiinni psykantunneilla :)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:41"]
Kun poikaystäväni (nyk aviomies) luuli että pissa tulee emättimestä xD en voinut uskoa korviani
[/quote]
[/quote]
Eihän kastu! :D
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:38"]
Mun korviin kuulostaa myös todella omituiselta, jos ihminen kertoo, ettei ole koskaan käynyt vaikka ulkomailla tai edes harrastanut oikein kotimaanmatkailuakaan.
[/quote]
Tämä ei välttämättä kerro sivistymättömyydestä, vaan siitä ettei kaikilla ole rahaa matkustella.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:41"]
[/quote]
[/quote]
EI KASTU :DD
16v ei tiennyt kummin päin suomi ja ruotsi ovat kartalla... sama henkilö luuli beatlesien olevan suomalainen yhtye.
tulee myös hassu olo, kun puhuu ulkomaalaisten kanssa maantiedosta. siis ok, jos amerikkalaiset eivät tiedä missä suomi on, mutta kun saksalaisella insinööriopiskelijalla ei ole mitään käsitystä missä pojoismaat ovat, niin kyllä vähän ihmettelen...
Poikaystävän veli sanoi mua kauan aikaa sen miniäks. Monta kertaa korjannu, ettei musta tuu sen miniää vaan käly jos/kun mentäis tuon kans naimisiin.
Ollaan nyt kolme kertaa lyöty asiasta vetoa ja aina oon voittanu.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:49"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:33"]Mun eksä ei tiennyt että koko Etelä-Amerikassa puhutaan espanjaa Brasiliaa lukuunottamatta...ja kehtasi vielä alkaa inttämään vastaan että ei varmasti puhuta! Ja ikää minulla 21 ja hänellä 34...
[/quote]
Harmillisesti miehesi oli oikeassa ja sinä väärässä. Virallisia kieliä mm. hollanti ja englanti...
[/quote]Eikö siellä sitten puhuta espanjaa?
Kyllähän kaikki Eteleamerikan maat ovat espanjankielisiä, paitsi Brasilia jossa puhutaan portugalia.